GRIP 1 Grote brand Woonzorgcentrum smitshoek, 1 dode, Smitshoek - Bergschenhoek 21-12-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand Woonzorgcentrum smitshoek, 1 dode, Smitshoek - Bergschenhoek 21-12-2010  (gelezen 13901 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
22:33:09 21-12-10 GROUP-1 PRIO 2 AL221 Smitshoek 22 f Bergschenhoek Gebouwbrand (Middel Brand: ja) (Grote Brand: ja) (grip: 1) Vak: 25019009
 GRIP 1 400221  RW Rijnmond Noord (Frobenstraat) (Kazernealarm)
 GRIP 1 400999  RW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)


BHN849

  • Gewezen IVK-student
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,005
  • Benthuizen
    • FotoBPR.nl
Voor nieuws uit de regio Zoetermeer keek je vroeger op www.fotobpr.nl!


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Toen de melding kwam liep ik toevallig daar tegenover in het winkelcentrum. Ik was gaan kijken en was net na de eerste politiewagen TP. Vlammen sloegen al gelijk uit de woning op de eerste etage.
Was niet leuk om te zien maar ben gelukkig goed opgevangen daar.

 PS. Over die OMS, wat ik van bewoners begreep heeft dat gebouw geen OMS systeem. Alleen rookmelders die de bewoners zelf moesten aanschaffen.
Met Vriendelijke Groet.....


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
p2kflex
00:53:22 22-12-10GROUP-1PRIO 1 OD302 HO902 AG902 Smitshoek 22 f Bergschenhoek Gebouwbrand (Middel Brand: ja) (Grote Brand: ja) (grip: einde) Vak: 25019009
GB1400303BRW Rijnmond Oost (OvD - OD 30.1)
GB1400307Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Onbekende code)
GB1400854Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HO Havenbedrijf)
GB1400855Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (CD Havenbedrijf)
GB1400874Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (VL 90.1 - Voorlichter van Dienst)
GB1400903Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AG 90.2 - Adviseur Gevaarlijke stoffen)
GB1400927Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (HO 90.2 Alarmeringscode)
GB1400999BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)
GB1420500Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GAGS piket)
GB1430030Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Persalarm Brandweer)


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Misschien toch standaard een autoladder meesturen naar Lansingerland....  :-X


duijv023

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • gewoon een gemotiveerde BHV'er
Misschien toch standaard een autoladder meesturen naar Lansingerland....  :-X

Nou, daar zit zeker wat in. Los van alle (vooralsnog niets toevoegende) discussies mbt wel/niet oms meldingen, resteert het feit dat er eerst 2x TAS gealameerd wordt en pas veel later een AL. Althans in P2000; ik heb ook wel gezien dat er buiten p200 meer "meerijdt" dus wil ik wel voorzichtig zijn met mijn opmerking dat de AL te laat zou zijn. Maar zoals de meldingen voor handen zijn lijkt het daar wel op...


duijv023

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • gewoon een gemotiveerde BHV'er
Maar goed, laten we er vooral voor oppassen om "te kort door de bocht" met een beschuldigende vinger te zwaaien. Het feit dat er iemand is omgekomen is al hard genoeg voor alle betrokkenen (familie, personeel en betrokken hulpverleners). Zij in elk geval veel sterkte gewenst in de dagen waar iedereen het heeft over warmte en gezelligheid


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Nou, daar zit zeker wat in. Los van alle (vooralsnog niets toevoegende) discussies mbt wel/niet oms meldingen, resteert het feit dat er eerst 2x TAS gealameerd wordt en pas veel later een AL. Althans in P2000; ik heb ook wel gezien dat er buiten p200 meer "meerijdt" dus wil ik wel voorzichtig zijn met mijn opmerking dat de AL te laat zou zijn. Maar zoals de meldingen voor handen zijn lijkt het daar wel op...

Op de TAS zit ook een losse ladder die snel opgezet kon worden (je ziet hem er ook naast staan). Dit gaat zeker niet langzamer dan het plaatsen van de autoladder. Het heeft dus niet uitgemaakt.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Op de TAS zit ook een losse ladder die snel opgezet kon worden (je ziet hem er ook naast staan). Dit gaat zeker niet langzamer dan het plaatsen van de autoladder. Het heeft dus niet uitgemaakt.

Standaard wordt er geen redvoertuig meegestuurd naar Lansingerland. Dit staat in de MARRR. Er zit wel degelijk een verschil tussen een redding met een handladder of redding met een autoladder. Iemand die niet zelfredzaam is krijg je via een handladder bijna niet naar beneden.

Laat ik voorop stellen dat ik niets of niemand ga beschuldigen. Ik geef alleen aan wat mij opvalt. Maar goed, volgend jaar rijden ze daar met een SIV....  :-X


duijv023

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • gewoon een gemotiveerde BHV'er
Op de TAS zit ook een losse ladder die snel opgezet kon worden (je ziet hem er ook naast staan). Dit gaat zeker niet langzamer dan het plaatsen van de autoladder. Het heeft dus niet uitgemaakt.

Ik heb geen idee hoe oud de bewoners daar zijn maar iemand van in de 80 die slecht ter been is van zo'n laddertje af? Maar goed, het ging mij even om de standaardinzet voor die lokatie die niet in een AL voorzag (in dit geval). Hier in de buurt is ook een verzorgingstehuis van 2 deels 3 lagen. Voor elke OMS (niet vaak gelukkig voor de brw mensen) rijden 2x tas en een AL voor zover ik weet. Dus zo gek is dat toch niet? Je praat over 2 mensen!

Maar goed, laten we afwachten wat de professionals ervan zeggen....