agressie op straat

Auteur Topic: agressie op straat  (gelezen 6167 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Gepost op: 29 augustus 2004, 10:01:28
Gisteren was er weer het nieuws dat er een man was neergestoken,omdat hij een andere man aansprak op zijn gedrag op straat.

In spotjes op tv,en diverse politici dringen bij de burgers op aan om samen de vandalen of agresievelingen aan te spreken op hun gedrag.
Maar ik kan me voorstellen dat als er weer iemand wordt neergestoken,dat mensen dan niet staan te springen om in te grijpen.

Wat helpt wel volgens jullie,meer blauw op straat ook als er dan meer belasting daarvoor moet worden betaald?
Of moeten we op deze manier door blijven gaan,en accepteren dat dit geweld op straat door blijft gaan

7194

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2004, 11:05:55
TV spotjes helpen naar mijn mening niet. En dan vooral niet die nieuwe die ze op TV en de radio laten zien/horen.

Dan wordt er iemand in elkaar geslagen en dan roept zo'n dame wat andere mensen op straat om te helpen. Zo werkt het dus niet in de praktijk. Vaak willen mensen niet helpen omdat ze bang zijn zelf de dupe te worden (is ook begrijpelijk). En als je dan soms berichten te horen krijgt over mensen die wel geholpen hebben maar zelf worden aangeklaagd........  :-X :-X :-X :-X

Of meer blauw op straat de oplossing is weet ik ook niet. Misschien toch gewoon de straffen omhoog gooien. Dan schrikken ze misschien af.

Target77

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2004, 11:46:13
Wellicht dat we eens iets verder moeten ingaan op deze problematiek. Naar mijn mening kunnen er nog zo veel reclamespotjes worden uitgezonden, maar dat zal idd niet helpen. Probleem komt voort uit de opvoeding. Wellicht dat daar eens vanuit de overheid naar gekeken kan worden.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2004, 11:54:11
Wellicht dat we eens iets verder moeten ingaan op deze problematiek. Naar mijn mening kunnen er nog zo veel reclamespotjes worden uitgezonden, maar dat zal idd niet helpen. Probleem komt voort uit de opvoeding. Wellicht dat daar eens vanuit de overheid naar gekeken kan worden.
daar is deze topic voor gestart,om verder in te gaan in deze problematiek ;)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2004, 11:54:19
Pas op met het woord "opvoeding". Zo heb ik ook een keer een heel stel woedende moeders over me heen gehad  :-X Want hoe durfde ik daar wat over te zeggen...  :-\

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 29 augustus 2004, 11:56:18
Pas op met het woord "opvoeding". Zo heb ik ook een keer een heel stel woedende moeders over me heen gehad  :-X Want hoe durfde ik daar wat over te zeggen...  :-\
ojaaa dat weet ik nog wel ;D ;D ;D

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2004, 12:00:15
Ik betwijfel of het zinvol is dit soort spotjes te tonen. Iedereen weet immers dat er zinloos geweld bestaat. Iedereen weet ook dat er eigenlijk iets aan gedaan moet worden, maar iedereen weet ook dat het je je leven kan kosten als je ingrijpt.
Het vertrouwen in de medemens is gedaald tot een nulpunt. Ik denk dat daar de oorsprong van het probleem ligt.
Ben je een held als je een ander het vege lijf redt en daarvoor de hoogste prijs betaalt?
En bovenal: vinden je nabestaanden dat ook?
Wellicht is het zinvol deze discussie te voeren, maar IK heb de oplossing niet. :-\

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2004, 12:05:49

Die context was toen heeeeeel anders. Ik denk dat je opgroeiende kinderen moet hebben om daar daadwerkelijk een eerlijk oordeel over te kunnen geven, omdat je simpelweg anders niet weet hoe het in de realiteit werkt. Het is niet zo eenvoudig om kinderen op te voeden in deze tijd en het is te kort door te bocht om te zeggen dat het allemaal de schuld van de opvoeder is. Dat staat geheel los van deze discussie. Het gaat hier over hoe we ermee omgaan, niet waar het gedrag van ieder individueel vandaan komt. :-\

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 29 augustus 2004, 12:09:51
laten we in deze discussie inderdaad niet naar de hedendaagse opvoeding van kinderen gaan kijken,(dit even ook om Ger@rd en Jorrin gerust te stellen ;D)Maar wat is er te doen aan de agressie op straat,en vooral is er een oplossing voor te bedenken

Target77

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 29 augustus 2004, 12:17:00
Dan zouden er zwaardere sancties gegeven moeten worden in het geval van zo'n feit.