Zou de politie niet een x% 4x4 voertuigen per regio moeten hebben voor dit soort omstandigheden?
Is er in de aanbestedingstrajecten ook rekening gehouden met dit soort weersomstandigheden? Hoe gaan andere, meer sneeuwlanden, hiermee om?
Ik heb het al vaker aangegeven, de prioriteiten in Nederland liggen vaker bij de (internationale) ontwikkelingshulp dan de nationale veiligheid.
Zowel in Duitsland als in België rijden er (veel) meer 4x4 voertuigen rond. Het KLPD had tot voor kort ook bij de snelwegpolitie Mitsubishi Pajero's (en Jeep's, Opel Frontera's) rijden, echter die zijn (bijna?) allemaal afgevoerd en vervangen voor normale surveillancevoertuigen.
Als een regio nu (met ''spoed'') een 4x4 voertuig nodig heeft kan men aanbellen bij het KLPD, deze kunnen dan voertuigen van de Luchtvaart of Dienst Levende Have (incl. chauffeur) leveren.
Nadeel is natuurlijk dat indien een regio een 4x4 voertuig aanschaft er gemiddeld 11 maanden per jaar geen ''werk'' voor is en de kans groot is dat er door (ondeskundig) gebruik dure schade's aan het voertuig optreden ....