@ Dinges
Achtervolgingen zijn inderdaad niet super handig
Maar het is aan de andere kant natuurlijk eigenlijk onvoorstelbaar dat er blijkbaar korpsen zijn die zonder winterbanden rijden. En als ACH kun je ook niet bepaald zeggen, er ligt teveel sneeuw, ik rijdt niet. Dan beter snelle kettingen of dat super mooie systeem (wat ik ook op de ambuvakbeurs in A'doorn bij een nieuw model zag).
Tot voor kort was ook ik tegen winterbanden, ik vond het nonsens voor die paar dagen in het jaar. Maar na vorige en deze winter, denk ik er anders over. Ik vind dat zomerbanden momenteel verboden zouden moeten zijn. Je plukt ze er zo uit, op de weg, de zomerbandenrijders. Van slippartijen tot blokkeren van de rijweg, omdat ze niet meer wegkomen.
Maar ik kan me voorstellen dat men in Limburg momenteel alleen uitrukt voor de echt urgente meldingen. Ook hier in ZHZ was het afgelopen dagen bar en boos. Alle begrip daarvoor. Mocht blijken dat ze daar geen winterbanden hebben, zou ik dat schandelijk vinden. Maar dat heb ik (nog) nergens gelezen.
En voertuigen uitrusten met hippe kettingsystemen lijkt mij te kostbaar. Kost te veel, weegt niet op tegen het voordeel wat je eraan hebt. Om nog maar te zwijgen over het brandstofverbruik (landelijk) met al dat extra gewicht op de voertuigen.
Het sneeuwt, soms erg veel. Overmacht. En zolang de politie wel rijdt op urgente meldingen, heb ik persoonlijk er geen moeite mee.