GRIP 1 Zeer Grote Brand Industrie Industrieweg - Waardenburg 18-12-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer Grote Brand Industrie Industrieweg - Waardenburg 18-12-2010  (gelezen 5010 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #10 Gepost op: 19 december 2010, 09:52:27
18-12-2010 Zaterdagochtend is door een zeer grote brand een bedrijf voor brandweertechnieken in de as gelegd.

De brand brak even voor half 10 uit door een nog onbekende oorzaak.
Er werd al snel opgeschaald naar 'grote brand', en even later naar 'zeer grote brand'. Ook werdt GRIP 1 afgekondigd. Enkele wegen zijn afgezet. Brandweerkorpsen uit de wijde omgeving kwamen ter plaatse om te assisteren. Ook kwam een meetploeg uit Geldermalsen ter plaatse om te meten of er gevaarlijke stoffen zijn vrijgekomen.




© en meer foto's:  http://www.112gld-zuid.nl
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #11 Gepost op: 24 december 2010, 19:35:31
Weet iemand misschien of er ook tijdens de brand brandweervoertuigen binnen stonden???
Ik hoor via het WIS dat de TS402 (BH-FN-68, een MAN TS, de 2e reserve-tankautospuit Rijnmond-Zuid die vanaf januari 2011 als TS632, 2e TS Brielle, door zou moeten gaan) binnen stond en is afgebrand. Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #12 Gepost op: 24 december 2010, 21:35:14
Citaat van "Elst582" van het brandweerforum (van brandweer Elst):

Deze constatering kan ik ontkrachten. De TS402 stond wel in het pand ten tijde van de brand, maar meer dan (mogelijke) rookschade heeft de TS niet opgelopen.
Een aantal dagen na deze brand heb ik de TS namelijk in Ridderkerk zien rijden.

Gert
greetz,  Enrique