Privegebruik sneeuwketting in NL

Auteur Topic: Privegebruik sneeuwketting in NL  (gelezen 13337 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #60 Gepost op: 28 december 2010, 12:54:08
Sorry mensen maar ik kan er ook niets aan doen.
Ik had persoonlijk ook meer verwacht maar was er al een beetje bang voor dat men met het kapstok artikel zou komen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #61 Gepost op: 28 december 2010, 12:59:24
Nog even en je hebt een artikel 5 aan je broek wanneer je zonder noodzaak en zonder kettingen op spekgladde wegen rijdt.
ook wel iets voor te zeggen toch als die kettingen niet per definitie verboden zouden zijn   juhf bkll
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #62 Gepost op: 28 december 2010, 13:25:00
Kan je in ieder geval vertellen dat er dus geen landelijke richtlijn is.

Het artikel vijf is een leuke oplossing, maar een mini voor de eerder genoemde feitcode behoord ook tot de mogelijkheden. Een bezwaarschrift is namelijk eerder al verworpen ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #63 Gepost op: 28 december 2010, 13:28:48
Kan je in ieder geval vertellen dat er dus geen landelijke richtlijn is.

Het artikel vijf is een leuke oplossing, maar een mini voor de eerder genoemde feitcode behoord ook tot de mogelijkheden. Een bezwaarschrift is namelijk eerder al verworpen ...

Volgens mij is het Landelijk Parket Team Verkeer toch wel een instituut die toch wel wat kennis heeft en niet alleen met 'leuke oplossingen' komt...  ::) ??? Het lijkt mij dat deze mensen toch meer inhoudelijke kennis hebben van verkeershandhaving dan een generiek opgeleide agent?  ???


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #64 Gepost op: 28 december 2010, 13:31:39
De betreffende persoon die de reactie heeft gegeven is in ieder geval geen jurist, maar een communicatie-adviseur. En als ik zijn reactie zo lees, heb ik er mijn vraagtekens bij of de collega's van de juridische afdeling geraadpleegd zijn...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #65 Gepost op: 28 december 2010, 13:42:12
De betreffende persoon die de reactie heeft gegeven is in ieder geval geen jurist, maar een communicatie-adviseur. En als ik zijn reactie zo lees, heb ik er mijn vraagtekens bij of de collega's van de juridische afdeling geraadpleegd zijn...

Ik neem aan dat als je namens een 'instituut' een antwoord geeft dat antwoord correct en volledig is?  ??? Als bij onze voorlichting een vraag gesteld wordt dan halen ze de informatie bij de inhoudelijke deskundigen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #66 Gepost op: 2 januari 2011, 17:14:31
Volgens deze reactie zijn dus sneeuwkettingen niet verboden.

Net nieuw op dit forum. Wij zijn de importeur van de RUD automatische sneeuwkettingen welke je veel onder hulpverleningsvoertuigen zit.

Wij kunnen ze leveren en monteren vanaf een MB Sprinter. Het werkt heel simpel met een druk op de knop zitten ze eronder, en dit kan rijdende weg en bij stilstand. Ze werken zowel vooruit rijdend als achteruitrijdend.

Mochten jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

PS je hebt geen ontheffing nodig om er mee te rijden het is voor een ieder toegestaan, in wet staat dat je geen uitstekende delen aan de band (sneeuwkettingen bijv die om de band zitten) mag hebben maar automatische sneeuwkettingen zitten niet aan de band.



Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #67 Gepost op: 2 januari 2011, 17:40:20
Volgens mij is het Landelijk Parket Team Verkeer toch wel een instituut die toch wel wat kennis heeft en niet alleen met 'leuke oplossingen' komt...  ::) ??? Het lijkt mij dat deze mensen toch meer inhoudelijke kennis hebben van verkeershandhaving dan een generiek opgeleide agent?  ???

Als een bezwaarschrift al is verworpen door justitie, dan ligt het dus niet aan de inhoudelijke kennis van de agent, maar aan de inhoudelijke kennis van degene die het antwoord heeft gestuurd.

Zelfde kwestie als rijden door rood licht, er gaan verhalen dat een agent niet kan verbaliseren als hij niet daadwerkelijk het verkeerslicht (rood licht uitstralend) heeft gezien.
Bezwaarschriften worden (bijna) altijd ongegrond verklaard, zolang de agent de werking van de VRI maar heeft bekeken .....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #68 Gepost op: 2 januari 2011, 17:48:05
Ik zie justitie/politir niet snel zelf een stuk gereedschap over boord gooien, over het algemeen is justitie/politie niet zo sterk in het zichzelf beperken van bevoegdheden, vaak moet de rechter er aan te pas komen om justitie terug te fluiten. JustitiePolitie zoekt de grenzen op, wat logisch is, maar gebruikt daarvoor af en toe middelen die daar m.i. nooit voor bedoeld zijn geweest.
Het gebruiken van het loopvlak artikel bij gebruik van sneeuwkettingen is daar voor mij een goed voorbeeld van.

Ik zou wel een voorstander zijn van een proefproces, de rechter geeft dan een onafhankelijk oordeel en niet een dienst die zelf moet/mag oordelen over een klacht tegen de eigen dienst. Dan krijg je al snel de reactie zoals Guido Weijers dat zo leuk in zijn oudejaarsconference uitbeelde "Ik zie dat toch anders"

Helaas hier geen spekgladde wegen weer anders had ik me wel ter beschikking willen stellen, vast wel een jurist te vinden die pro deo zo'n zaak wil trekken "in het belang van het recht"
Volgend jaar misschien.... ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #69 Gepost op: 2 januari 2011, 17:55:47
Volgens deze reactie zijn dus sneeuwkettingen niet verboden.


Jammer dat deze pas vanaf een MB sprinter of groter geplaatst kunnen worden. Betekend dat ik mijn sneeukettingen gewoon in de kofferbak van mijn Kangoo laat liggen, tot de winter voorbij is. Mocht het in Deventer zo gek gaan als in Maastricht, kom ik iig gewoon voorruit.  

En eerlijk gezegd verbaasd de artikel 5 oplossing mij ook niet geheel. We worden geconfronteerd met extreme(re) omstandigheden en de bevolking komt met eigen oplossingen, omdat er niet of niet voldoende gestrooid wordt, maar men vind dat het niet mag, maar dit staat toch eigenlijk weer niet goed omschreven. Dus is het automatisch een kapstok-artikel.
Je zou de burger ook kunnen prijzen om zijn eigen redzaamheid, dat is toch wat de overheid wil, is het niet  98uiye
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV