Werken met de jaarwisseling?

Auteur Topic: Werken met de jaarwisseling?  (gelezen 3613 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Gepost op: 25 december 2010, 14:04:27
Wie van de hulpverleners moet extra werken met de jaarwisseling? Een extra dienst boven de reguliere sterkte, extra piket, kazernering waar dat normaal gesproken niet gebeurt, etc. Ook als je zelf niet (extra) hoeft te werken is het misschien leuk om te vertellen wat jouw werkgever voor extra maatregelen treft rondom de jaarwisseling. Ook de gladheid die tegen die tijd (gezien de weersverwachting) nog niet verdwenen zal zijn zou hierbij een rol kunnen spelen...

Vigilance

• 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • Homo sacra res homini
Reactie #1 Gepost op: 25 december 2010, 14:17:25
Deze jongeman moet werken op oudejaarsavond en dat is een extra dienst aangezien ik nu op de Academie zit.
Er zijn een hoop studenten die extra moeten werken komende oud en nieuw.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 25 december 2010, 14:21:41
Dan ben ik wel benieuwd hoe dat wordt rechtgebreid qua regelgeving, want ik kan me herinneren dat er ergens in een wet staat dat je een aantal bevoegdheden niet hebt tijdens instituutkwartielen (geweldsmiddelen aanwenden bijv.).

Vigilance

• 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • Homo sacra res homini
Reactie #3 Gepost op: 25 december 2010, 14:24:23
Dan ben ik wel benieuwd hoe dat wordt rechtgebreid qua regelgeving, want ik kan me herinneren dat er ergens in een wet staat dat je een aantal bevoegdheden niet hebt tijdens instituutkwartielen (geweldsmiddelen aanwenden bijv.).

Scherp Frank 3hj Dat is inderdaad zo. (volgens mij staat dat in de ambtsinstructie)
Ik weet er het fijne niet van, maar ik zag een paar maanden terug op intranet een bericht voorbij komen waarin werd aangekondigd dat er voor 31 december een uitzondering gemaakt ging worden.

Michel D.

• POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 25 december 2010, 14:46:49

Vanuit de politiewet 1993, art 3, waarin staat dat 'Ambtenaren van politie in de zin van deze wet zijn: a. ambtenaren, aangesteld voor de uitvoering van de politietaak;' zou je mogen denken dat jij bij indiensttreding bent aangesteld als een dergelijk ambtenaar. De BARP (zie hierna) spreekt dit gek genoeg tegen.

Rechtspositie (BARP)
In de BARP staat in artikel 1a, sub C: ambtenaar, aangesteld voor de uitvoering van de politietaak = de ambtenaar, bedoeld in artikel 3, eerste lid, onderdeel a, van de Politiewet 1993, met uitzondering van de aspirant gedurende het theoretische opleidingsdeel (theoretisch opleidingsdeel: de periode of perioden waarin de aspirant aan een opleidingsinstituut in het kader van de initiële opleiding onderwijs volgt, zie sub FF).

In art. 3a komen we een opmerkelijke regel tegen, die in strijd lijkt te zijn met eerder vermeldde: 'Na het voltooien van de initiële opleiding wordt de aspirant aangesteld als ambtenaar voor de uitvoering van de politietaak.' Dit is dus gek omdat je zou denken dat je bij indienstreding en beëdiging al wordt aangesteld voor de politietaak.

Jim1

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 25 december 2010, 17:54:24
Klopt. Is dus achterhaalde wetgeving. Meer gericht op de oude POMB opleiding.
Ik ben zelf na 3 jaar (waarvan 2 jaar Noodhulp) vrij met O&N. Theoretisch kan ik nog een dienstopdracht krijgen (vorige week gehad, voor m'n leidinggevende voor het eerst in 15 jaar) maar dat zit er niet in denk ik.

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 25 december 2010, 18:37:56
In Zeist zullen twee voertuigen bemand worden; in Den Dolder is er een consignatieploeg beschikbaar. Wat ik voor de rest weet is dat er weer verschillende 'meldkamers' worden opgericht in brandweerkazernes in de regio waarvandaan niet-spoedeisende meldingen worden doorgestuurd naar de voertuigen op straat.

En daarmee zou alles goed moeten gaan komen :)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #7 Gepost op: 27 december 2010, 10:36:35
(..)
Rechtspositie (BARP)
In de BARP staat in artikel 1a, sub C: ambtenaar, aangesteld voor de uitvoering van de politietaak = de ambtenaar, bedoeld in artikel 3, eerste lid, onderdeel a, van de Politiewet 1993, met uitzondering van de aspirant gedurende het theoretische opleidingsdeel (theoretisch opleidingsdeel: de periode of perioden waarin de aspirant aan een opleidingsinstituut in het kader van de initiële opleiding onderwijs volgt, zie sub FF).
(..)

Misschien dat ik het verkeerd lees/begrijp, maar volgens mij staat daar dat je alleen niet ambtenaar bent voor uitvoering politietaak als je op de opleiding zit. Als je het kwartiel school heb afgesloten en dus het kwartiel buitenloop ben je wel de bedoelde ambtenaar.

Om dan weer back to topic te gaan. Net beide kerstdagen gewerkt (was eigenlijk reguliere dienst maar omdat we met een feestdagenrooster werken moest ik me opnieuw opgeven)
en verder oudjaardag en nieuwjaarsdag ben k ook weer van de partij :D
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

sylvester1986

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 27 december 2010, 13:08:34
Dit jaar voor het eerst in bijna 6 jaar zowel met kerst als met de jaarwisseling vrij  bnhycf

Bozo

• Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 27 december 2010, 13:53:59
Vrije kerstdagen achter de rug, nu vrij tot 31-12. Om 18:30 uur beginnen met een 12-uursdienst.  Voor onze veiligheid zijn alle dienstauto's uitgerust met winterbanden gedurende het winterseizoen.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!