GRIP 1 Middel HV Verkeersongeval N201 - Kortenhoef 09-12-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Middel HV Verkeersongeval N201 - Kortenhoef 09-12-2010  (gelezen 9173 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Marijke

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #20 Gepost op: 10 december 2010, 18:52:46
ik heb zojuist degene gesproken die het onderzoek leidt bij politie Loosdrecht.
zij kwam bij mij aan huis en ik heb mijn verklaring afgelegd.

uit de combinatie van de verklaringen tot nu toe is duidelijk geworden dat er in elke geval geen sprake is van een auto die zonder verlichting de weg op is gereden.

mijn verklaring geeft bevestiging op de andere verklaringen en vult ook weer gaten op, dus ik ben blij dat mijn verklaring afgenomen is.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #21 Gepost op: 10 december 2010, 23:07:55
Discussie over het wel niet hulpverlenen verplaatst naar http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=46066.0


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #22 Gepost op: 28 december 2010, 14:21:55
Oorzaak ongeluk Kortenhoef bekend
28 dec 2010 | 10:15

KORTENHOEF De politie heeft duidelijkheid over het dodelijke ongeluk op de Vreelandseweg (N201) in Korthoef, waarbij twee mensen om het leven kwamen en een man zwaargewond raakte.

Bij het ongeluk werd een echtpaar uit Laren aangereden door een 31-jarige man uit Nederhorst den Berg, die een andere auto probeerde in te halen. Deze inhaalmanoeuvre liep verkeerd af, omdat hij terugstuurde naar zijn eigen weghelft en daarbij de auto van een 57-jarige Hilversummer van achteren raakte. Hierdoor begon de auto te draaien en botste hij op de tegemoetkomende wagen van het echtpaar uit Laren.

De man uit Nederhorst den Berg en de 61-jarige vrouw uit Laren kwamen om het leven. De 67-jarige bestuurder uit Laren raakte zwaargewond. Hij ligt nog in het ziekenhuis, maar is buiten levensgevaar.
bron: tvnh.nl


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Reactie #23 Gepost op: 28 december 2010, 14:25:51
Inhaalmanoeuvre oorzaak dodelijk ongeval Kortenhoef
28 december 2010
KORTENHOEF - De politie heeft het onderzoek naar het dodelijke ongeval op de Vreelandseweg  in Kortenhoef  van donderdag 9 december afgegrond. Bij dit ongeval kwamen een 31-jarige man uit Nederhorst den Berg en een 61-jarige vrouw uit Laren om het leven.

De Nederhorster zag tijdens een inhaalmanoeuvre (vanuit de richting Hilversum) een tegenligger zag aankomen. Dit was de auto van een man en vrouw uit Laren. Op het moment dat de Nederhorster dit ontdekte, wilde hij terugsturen.

Op zijn eigenlijke weghelft reed de 57-jarige Hilversummer die net had moeten afremmen voor een vrachtwagen voor hem die de parkeerplaats op was gereden. De Hilversummer was net weer gas bij aan het geven toen hij van achteren geraakt werd door de Nederhorster.

De Hilversummer schoot hierdoor van de weg en de auto van de Nederhorster begon te draaien. De auto van de man en vrouw uit Laren botste hierdoor op de auto van de Nederhorster. De man uit Nederhorst den Berg overleed ter plekke. De vrouw uit Laren overleed later op de avond in het ziekenhuis.

De Hilversummer werd ter observatie overgebracht naar het ziekenhuis en kon de volgende dag naar huis. De 67-jarige inwoner van Laren werd zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis. Hij is buiten levensgevaar, maar ligt nog steeds in het ziekenhuis.
bron: http://www.webregio.nl