Mee eens. Maar een baby/kinderreanimatie gaat toch de meeste prof's niet in de kouwe kleren zitten...
Ook ik kan het me voorstellen dat dit niet in je kouwe kleren gaat zitten maar iedereen heeft toch het recht op snelle reanimatie.
In de regio's waar men een AED Alertsysteem heeft heeft men zich opgegeven en een gedegen training gevolgd ( mag ik toch wel van uit gaan ) en ik mag toch hopen dat men daar ook geoefend heeft op kinder en baby reanimaties.
Ik heb het tijdens mijn EHBO opleiding in 2005 wel allemaal moeten droog oefenen omdat er verschil in zit vergeleken met een volwassenen.
Verder lijkt het mij persoonlijk altijd nuttig om bij een reanimatie een AED ALert uit te geven.
De mensen die er wonen en/of werken die zich hebben opgegeven kunnen er nou eenmaal sneller zijn dan een Ambu in sommige gevallen.
Dit omdat ik zelf een keer een reanimatie heb meegemaakt en dat het Ambu personeel aangaf
elke 2 minuten wisselen want het kost je een hoop kracht en energie zo'n reanimatie.
Dus hoe meer handjes er zijn hoe vaker je kan wisselen om jezelf niet uit te putten, maar er moeten nou ook weer niet bijvoorbeeld 10 mensen binnen staan.
Je kan bijvoorbeeld ook buiten een paar mensen achter de hand hebben staan die naar binnen komen om af te lossen als er een paar naar buiten komen die niet meer kunnen.
En het Ambu personeel heeft dan meer handen vrij voor het intuberen en dergelijke ( en in sommige regio's opbouwen van de Lucas ) van de patient.