Bij nader inzien weet ik eigenlijk niet of je samen met je vrienden een ambu kunt huren. Wat wil je met dat ding gaan doen? Je hebt het over een ''oude ambulance" en dan denk ik gelijk aan een oldtimer, maar je kan er net zo goed een bedoelen die net uitdienst komt.
Veel van de ambulance verhuur of verkoop firma's doen alleen maar zaken met bedrijven die in de hulpverlening actief zijn.
En dat moet tegenwoordig ook wel, denk bijvoorbeeld aan de spook ambulance tijdens de nijmeegse vierdaagse, dit was ook een huurambu door piet particulier gehuurd met een smoes.
Er was ook een verhaal van een man die ging proefrijden met een ambulance en hem niet meer terug bracht, ook leuk, heeft toen ook nog in de krant gestaan.
Ik zal er maar vanuit gaan dat je er goede bedoelingen mee hebt. Hieronder nog een link van een demontage bedrijf die regelmatig een oude ambu heeft staan, deze voertuigen komen uit dienst en zijn daarna niet meer te verkopen op de NL markt en dat komt door het gewicht de gorgelende benzine motor en KM-stand
http://www.vandenbergusacars.com/