Ik volg HM niet veel, maar ik vind dit een bijzonder snelle opschaling (mogelijk MB). Wat houdt Mogelijk MB in en hoe kan deze conclusie zo snel worden getrokken, bijvoorbeeld waaraan moet een melding voldoen om 'mogelijk' MB te worden (slachtoffers, mensen in woning, uitslaand etc)?
In Haaglanden (onze regio) rijdt standaard een 'trein' voor een binnenbrand (2xTS, RV, OvD). In Hollands-Midden rijdt er standaard (volgens mij) maar 1 TS op een binnenbrand. Om direkt meer potentieel in het inzetvoorstel te krijgen heeft men de meldingsclassificatie "mogelijk middelbrand" in het leven geroepen en die wordt uiteraard alleen gebruikt in situaties waarin de centralist het vermoeden heeft dat dat extra potentieel ook daadwerkelijk nodig is. Het is dan nog geen daadwerkelijke middelbrand, er worden nog geen commandanten, ovd's of voorlichting gepiept. 9 van de 10 "mogelijke" middelbranden worden dan ook daadwerkelijk middelbrand. Deze meldingsclassificatie lijkt dan ook erg zinvol te zijn.
In Haaglanden (of Rijnmond, etc) rijdt op elke 'mogelijke binnenbrand' direkt het volledige potentieel, terwijl dat lang niet altijd nodig is. Hollands Midden scheidt op deze manier min of meer het kaf van het koren.