Verbindingsdienst

Auteur Topic: Verbindingsdienst  (gelezen 16500 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Verbinding

• Gast
Gepost op: 1 september 2004, 21:31:33
Hallo,

Ik ben al sinds ik bij het RK ben geinteresseerd in verbindingen en ben al enkele jaren luisteramateur. Ik zou graag binnen het RK een nadere opleiding volgen bij de verbindingsdienst.

Zijn hier mogelijkheden voor / welke opleidingen moet je hiervoor volgen en welke verplichtingen brengt dit met zich mee.

Groeten

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 1 september 2004, 23:50:40
welke regio zou je dat willen doen????

Verbinding

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 2 september 2004, 11:38:16
Limburg

GHD

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 2 september 2004, 23:55:38
Ik denk dat je het beste met het regio kantoor van het NRK in limburg contact kan opnemen...

zij kunnen je wel in contact brengen met hun verbindingdienst..

Ik weet wel dat er veer verschil is tussen de verbindingdiensten in nederland...van het NRK..

de ene eist dat je al een jaar in dienst bent bij het rode kruis als ehbo-er en de andere sprinkt om mensen en kan je gelijk aan de bak...

of er moet nog iemand op dit forum zijn die met deze regio verbindingsdiens contacten heeft en aanvulende info kan geven...

http://www.rodekruis.nl/buurt/buurt_index.phtml?provincie=Limburg
dit is de link naar de regio van limburg...

verbinding

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 3 september 2004, 13:33:39
Oke dank je wel, mocht er nog iemand informatie hebben over hoe e.e.a. werkt binnen de verbindingsdienst dan hoor ik het graag.

Vr gr  :)

Lars Carree

• Forum gebruiker
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #5 Gepost op: 3 september 2004, 14:29:30
Wat wil je weten.... Ik ben afdelings coördinator in Zandvoort

sigmash

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 5 september 2004, 22:02:07
De verbindingsdienst opereerd in Limburg vanuit Roermond. Dus als je contact opneemt met de afd. Roermond kunnen ze je daar wel verder helpen. Ook heb ik op dit forum wel eens postings gezien van iemand van de verbindingsdienst uit Roermond onder het alias mederiacvm. Dus als je even kijkt in de rubriek Centralisten staan daar postings van deze collega, via pofiel kun je dan doorklikken naar zijn e-mail.

Maar waarom begin je niet via je eigen afdeling met de basisopleiding verbindingen deze wordt in een paar avonden gegeven ism de provinciale verbindingsdienst. Je opleidingscoordinator zou dit bij voldoende interesse moeten kunnen organiseren. Leuke om te doen, in 2-tallen met porto de stad in en opdrachten uitvoeren. Dan ben je al "gepromoveerd" van luisteramateur tot geoefend portofoongebruiker en kun je deze rol ook vervullen bij grotere inzetten. Bovendien maak je dan kennis met de verbindingsdienst. Wellicht dat je je daar ook nuttig kunt maken, het opzetten van een communicatie netwerk en centralist spelen is een hobby opzich, los van het andere Rode Kruis werk.  

Succes, over

Verbinding

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 6 september 2004, 10:34:15
Hoi,

De basis cursus heb ik een jaar of twee geleden reeds gehaald, sindsdien heb ik ook bij meerdere inzetten op de hoofdpost gezeten. Maar eigenlijk is dit te weinig om een daadwerkelijke ervaring op te doen. Verder ben ik bekend met de meeste gangbare mobilofoon en portofoon types en deze kan ik programmeren (condor's, motorola icom e.d.) dus de apparatuur kennis is op nivo. Ook de communicatie met AC en CPA is geen probleem ik ben na jaren luisteren op de hoogte van de gebruikte terminologie en procedures van beide alarm centrales. Ook de radio technische kennis probeer ik op niveau te houden ik ben momenteel aan het studeren voor een zend licentie (Novice).

Maar ik zou dus graag wat meer ervaring op doen en wat meer leren over de exacte procedures e.d. zoals die als centralist gebruikt dienen te worden. Vandaar mijn vraag waar en hoe verbindignsdiensten werken
Vr gr

sigmash

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 6 september 2004, 20:08:24
Ik hoor het al: een echte techno-hobbist.  ;) Past helemaal in het straatje van de verbindingsdienst. Jouw hulp kunnen ze in Roermond vast gebruiken, meld je daar maar eens.

over.

Verbinding

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 6 september 2004, 23:04:41
Hallo,

:) Hartelijk dank voor de tips en het op weg helpen.

Vr gr  :D