Verbindingsdienst

Auteur Topic: Verbindingsdienst  (gelezen 16515 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 14 september 2005, 11:35:28
WAt je zegt druifje klopt denk ik best wel.

Vaak zit de coordinator bij / in de vc. Van uit hier kan hij samen met de verbindingsman het geheel aansturen.

Zelf sta ik als coordinator het liefst op de werkvloer en doe dan eigenlijk de triage en stuur zo de mensen op de vloer aan en overleg met de verbindingsman over aanvullende zaken zoals extra ambu ovdg ter plaatse laten komen voor beoordeling, inzet extra man etc.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #51 Gepost op: 14 september 2005, 15:53:26
WAt je zegt druifje klopt denk ik best wel.

Vaak zit de coordinator bij / in de vc. Van uit hier kan hij samen met de verbindingsman het geheel aansturen.

Zelf sta ik als coordinator het liefst op de werkvloer en doe dan eigenlijk de triage en stuur zo de mensen op de vloer aan en overleg met de verbindingsman over aanvullende zaken zoals extra ambu ovdg ter plaatse laten komen voor beoordeling, inzet extra man etc.

Ik denk ook dat de CO in het veld hoort te staan en niet vanuit een 'ivoren toren' zou moeten regeren. Het is voor je mensen veel prettiger als ze je ook in het veld zien en kunnen aanspreken. Ik zelf ervaar dat als EHBO'er altijd heel positief, als de CO eens langskomt op de post. De CO is er niet alleen om de baas te spelen.

ABeens

• Senior gebruiker
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #52 Gepost op: 14 september 2005, 22:56:09
Ik denk ook dat de CO in het veld hoort te staan en niet vanuit een 'ivoren toren' zou moeten regeren. Het is voor je mensen veel prettiger als ze je ook in het veld zien en kunnen aanspreken. Ik zelf ervaar dat als EHBO'er altijd heel positief, als de CO eens langskomt op de post. De CO is er niet alleen om de baas te spelen.

Maar heel vaak is het ook zo dat je de vc bij een grote post hebt staan en dus beloopbaar is, maar er ook andere posten in het veld zijn te vinden.
Ik hoef dan alleen maar te denken aan Lowlands tussen de 2 uiterste posten zit 2 km en die wil je als co niet aflopen (fietsen is onmogelijk)

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 14 september 2005, 23:10:29
op  zulke grote evenementen zou ik gewoon een coordinator per post  nemen en een groeps coordinator.

De groepscoordinator houdt dan wel het overzicht over alle posten. En dat zou dan wel in een vc kunnen.

Wat wij soms expres doen is de vc op een rustige plek zetten net buiten de evenementen zone.
Dit levert een stuk rust op wat vaak een meerwaarde heeft. Het heeft in princiepe geen nut om een vc midden in het evenementen gebied te plaatsen je hebt er vaak alleen maar last van.

SARwacht

• Forum gebruiker
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #54 Gepost op: 14 september 2005, 23:13:22
nog even over het huren van porto's dat hoeft helemaal niet zo duur te zijn zoals eerder vernoemt van 16 euro per dag per porto.

Bij Flash kosten ze niet zoveel en zijn ze beregoed.
hier kost een porto zo'n 5,25 per dag.

http://www.flash-rental.com/

Wij als reddingsbrigade Ouddorp huren hier ook regelmatig en zij regelen de vergunningen e.d.

En als je echte goede robuuste porto's wil kies dan voor de motorola CP 040 porto voor een kleine 330 euro per stuk.

gr,

Paul de Jong
Middelharnis
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp

klinknagel

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #55 Gepost op: 20 september 2005, 18:14:41
In Groningen hebben ze ook een vacature. Ze hebben er net eentje uitgewerkt. ;D

Verder andere vraag. Hoe is de aankoop beleid op dit moment voor aanschaf apparatuur. We hebben bij de afdeling misschien binnenkort een nieuwe mobilofoon nodig. Nu kost bij HTS een Icom F110  ruim 350 Euro. Terwijl ik de Icom F121 welke de opvolger is van de F110. Dus nieuwer voor 250 Euro kan verkrijgen. ( bevriende relatie bij  Icom UK) De F110 is bij hun niet meer leverbaar.
 Scheeld ruim 100 Euro ( FL 220,-)  en daar kunnen we leuke dingen mee doen.
Alleen wordt er geopperd dat dit in strijd zal zijn van de vergunningen, richtlijnen NRK etc. ???

Terwijl ( denk ik) er tegenwoordig voor frequentie gebruik vergunningen wordt afgegeven en niet op elk apparaat.

Wie help mij uit de droom ??
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 20 september 2005, 22:37:17
Het rode kruis wilt dat iedereen de zelfde types gebruikt natuurlijk dat is het makkelijkst.

Maar !! Je mag andere aperatuur aanschaffen je dient dit wel te melden serie nr. merk etc de zender dient aan de speciefiecaties van het nrk te voldoen en mogen bv niet buiten de band kunnen zenden.

Mocht de regio coordinator zeggen dat het niet mag dan moet je gewoon even de hoofdverbindingen in den haag bellen en hem er op aanspreken dat werkt (uit eigen ervaring)

EHBjOOST

• Forum gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 20 september 2005, 22:49:45
Het kan soms zo zijn dat sommige apparatuur in het buitenland het zelfde type zijn maar een andere uitvoering met opties die toegevoegd zijn of juist weg gelaten.

Hierdoor kan het zijn dat de apparatuur niet meer aan de typegoedkeuring voor nederland voldoen. Ik neem zelf eigenlijk aan dat dit in europees verband nu wel beetje geregeld is.

Voor amateur apparatuur kan het zijn dat apparatuur in het buitenland legaal is en in nederland niet, of andersom. Dit kan bijvoorbeeld simpel aan het uitgangs vermogen liggen of aan de frequentiebanden waar andere nationale regels gelden.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

klinknagel

• Forum gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 20 september 2005, 23:01:51

Hierdoor kan het zijn dat de apparatuur niet meer aan de typegoedkeuring voor nederland voldoen. Ik neem zelf eigenlijk aan dat dit in europees verband nu wel beetje geregeld is.

UK is Engeland. Dus EU. Wat in daar is goed gekeurd voor gebruik mag ook in Nederland worden gebruikt.
Verder is de F121 ook in Nederland te verkrijgen.
Amateur apparatuur heeft helemaal geen keuring meer nodig. CE is al voldoende.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

urlie

• Gast
Reactie #59 Gepost op: 24 oktober 2005, 20:11:00
Terwijl ( denk ik) er tegenwoordig voor frequentie gebruik vergunningen wordt afgegeven en niet op elk apparaat.

Wie help mij uit de droom ??

Vergunningen worden per apparaat verrekend met het Agentschap Telecom. De verbindingscoordinator van iedere provincie (Werkgebied) verzameld de gegevens van alle apparatuur van de afdelingen en geeft dit door aan de nationaal coordinator. Op basis van het aantal apparaten wordt betaald. Verder wordt er nog per frequentie landelijk een vast bedrag betaald.

Eur 13,- per 'mobiel zendapparaat'
Eur 276,- per 'vaste post'

Wie doet het rekensommetje en vertelt ons wat het Rode Kruis ieder jaar weer aan het Agentschap Telecom mag betalen?  ::)