Vreugdevuurbeleid

Auteur Topic: Vreugdevuurbeleid  (gelezen 4115 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 31 december 2010, 00:51:03
Hier in de gemeente Kampen maakt men gebruik van vuurcontainers om de boel een beetje in bedwang te houden. Deze staan alleen niet in woonwijken, dus in de woonwijken zelf zie je hier en daar nog wel een vuurkorf en dat wordt gewoon gedoogd.

Op wat grotere 'vreugdevuren' buiten containers of vuurkorven worden 'hulpdienstentreintjes' gestuurd: voertuigen van BOR (Beheer Openbare Ruimte), brandweer en politie, dergelijke treintjes zijn afgelopen jaarwisseling 75 keer uitgerukt.

Bij het grootste deel van de inwoners van IJsselmuiden (plaats in gemeente Kampen) is 'de stip' berucht: een soort platte rotonde in de vorm van een grote, wit geverfde stip op de weg. Vooral rond Oud & Nieuw wordt van die plaats erg veel overlast ervaren. Veel jongeren komen daar samen om in de avond (soms al vanaf de 29e) en nacht carbid te schieten. Ook wordt er elke nacht een enorm vuur gestookt, wat als gevolg heeft dat de stip ieder jaar na Oud & Nieuw opnieuw bestraat en geverfd moet worden. Er is wel een verbod tot het stoken van vreugdevuren op die plaats, maar dat wordt tot nu toe niet gehandhaafd...
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..

6301

• Forum gebruiker
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Reactie #11 Gepost op: 31 december 2010, 10:58:08
Hier in de gemeente Kampen maakt men gebruik van vuurcontainers om de boel een beetje in bedwang te houden. Deze staan alleen niet in woonwijken, dus in de woonwijken zelf zie je hier en daar nog wel een vuurkorf en dat wordt gewoon gedoogd.

Besta Ba(a)s.

Er staan wel degelijk vuurcontainers midden in woonwijken Zie onderstaande locaties welke door de gemeente Kampen zijn aangegeven in weekblad de Brug van dinsdag 21 sept. 2010. Verder zijn er in Brunnepe div. straten waar (grotere) vreugdevuren ontstaan.
Ook ik ga vanavond weer met meerdere melkbussen op pad in Kampen. Tja traditie he hjag

Locaties: { de meeste midden in woonwijken }.

*Noordweg ter hoogte van de Noorderkerk. {Midden in woonwijk}

*St. Nicolaasdijk ter hoogte van snackbar de Bok. {midden in woonwijk}.

* Dr. Damstraat / parkeerplaats C-!000. {midden in woonwijk}.

* Wortmanstraat ter hoogte van de parkeerplaats Torenflat. {midden in woonwijk}.

* Bovensingel / Jan van Arkelstraat. {midden in woonwijk}.

* Van diggelenweg / Morgenster. {midden in woonwijk}.

* De Stip / rotonde Goudplevier. { midden in woonwijk}.

* Parkeerplaats The  Take / Grafhorsterweg 34B.

De Gemeente en politie werken zo veel mogelijk samen met jongeren en buurtbewoners om er voor te zorgen dat alleen hout, takken, snoeiafval, karton, papier, pallets en kersbomen inde vuurcontainers belanden. Het verbranden van ander afval of het verbranden op een andere plaats is een milieudelict en wordt bestraft.

Bron: Weekblad de Brug Dinsdag 21 december 2010.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 31 december 2010, 13:36:11
6301,

Bij de vorige jaarwisseling was het beleid dat de vuurcontainers minimaal 30 meter van bebouwing af moesten staan. Dat zal dit jaar dan wel veranderd zijn, bedankt voor je aanvulling!

Enne, doe voorzichtig met die melkbussen hè ;)
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #13 Gepost op: 31 december 2010, 14:44:48
Hier in Barneveld hebben we een 'alles uit beleid' binnen de bebouwde kom alleen tonnen en vuurkorfjes. erbuiten mag met vergunning gestookt worden. binnen de bebouwde kom word er dus ook niet gereden met eenheden die gaan kijken of er brandweer nodig is. maar meteen een TS erheen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

ABeens

• Senior gebruiker
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #14 Gepost op: 31 december 2010, 22:52:58
Besta Ba(a)s.

Er staan wel degelijk vuurcontainers midden in woonwijken Zie onderstaande locaties welke door de gemeente Kampen zijn aangegeven in weekblad de Brug van dinsdag 21 sept. 2010. Verder zijn er in Brunnepe div. straten waar (grotere) vreugdevuren ontstaan.
Ook ik ga vanavond weer met meerdere melkbussen op pad in Kampen. Tja traditie he hjag

Locaties: { de meeste midden in woonwijken }.

*Noordweg ter hoogte van de Noorderkerk. {Midden in woonwijk}

*St. Nicolaasdijk ter hoogte van snackbar de Bok. {midden in woonwijk}.

* Dr. Damstraat / parkeerplaats C-!000. {midden in woonwijk}.

* Wortmanstraat ter hoogte van de parkeerplaats Torenflat. {midden in woonwijk}.

* Bovensingel / Jan van Arkelstraat. {midden in woonwijk}.

* Van diggelenweg / Morgenster. {midden in woonwijk}.

* De Stip / rotonde Goudplevier. { midden in woonwijk}.

* Parkeerplaats The  Take / Grafhorsterweg 34B.

De Gemeente en politie werken zo veel mogelijk samen met jongeren en buurtbewoners om er voor te zorgen dat alleen hout, takken, snoeiafval, karton, papier, pallets en kersbomen inde vuurcontainers belanden. Het verbranden van ander afval of het verbranden op een andere plaats is een milieudelict en wordt bestraft.

Bron: Weekblad de Brug Dinsdag 21 december 2010.

ik kan vertellen dat er vanmiddag  flink werd gestookt in en buiten die containers. Ik heb zelf 20 jaar in Kampen gewoond en mijn ouders wonen nog steeds in Brunnepe. Een van de roemruchte plekken om te zijn tijdens oud en nieuw.
De brandweer rijdt wel preventief rond net als dat de agenten (in burger) met elke grote club melkbusschieters meetrekt.
Ik mis het lawaai wel ek jaar dan is elk oud en nieuw dat je buiten kampen viert erg stil en rustig !! Zelfs in den Haag en Amsterdam vomd ik het erg stil in vergelijking tot Kampen.