GRIP 2 TIS 5.2 Verdacht voorwerp in internationale trein Stationsweg - Barneveld 03-01-2011

Auteur Topic: GRIP 2 TIS 5.2 Verdacht voorwerp in internationale trein Stationsweg - Barneveld 03-01-2011  (gelezen 18348 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Trein stil wegens verdacht persoon
Bomexperts onderzoeken een internationale trein bij Barneveld. De trein is stilgezet, nadat een Duitse vrouw had gemeld dat een man zich vreemd gedroeg, meldt de KLPD. De man is daarna uitgestapt.
De trein is ontruimd. De ongeveer 300 passagiers die in de trein zaten, lopen naar het station in Barneveld.
Het treinverkeer tussen Amersfoort en Apeldoorn stilgelegd. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van meer dan een uur.

Bron: Omroep Gelderland

Waar is deze trein eerder gestopt?

MacFrans

• Forum gebruiker
Trein ontruimd bij Barneveld
BARNEVELD -  Een internationale trein afkomstig uit Duitsland is maandagavond in de buurt van station Barneveld ontruimd wegens verdacht gedrag van een passagier. Dat heeft het KLPD gemeld.

Er zaten driehonderd mensen in de trein die onderweg was naar Amsterdam. De politie zette de trein stil na een melding door de Duitse autoriteiten. Die waren ingeseind door een vrouwelijke passagier omdat zij vond dat een man in de trein zich verdacht gedroeg, aldus een woordvoerder van het KLPD.

bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/8639550/__Trein_ontruimd_bij_Barneveld__.html?sn=binnenland,buitenland

Wouwie

• Senior gebruiker
Of Amersfoort, of Apeldoorn. Hangt er net vanaf uit welke richting de trein komt.

Edit: Hij was onderweg naar Amsterdam, dus dan was het laatste station Apeldoorn.

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker

Volgens NS stoppen alle internationale treinen op:

Hengelo          
Almelo          
Deventer          
Apeldoorn
Amersfoort

Geen idee welk soort internationale trein dit is.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Correctie op eerder bericht ;-) betreft niet trein 241 maar trein 144 aldus iemand op Somda. Volledige dienstregeling van die trein is hier te bekijken: http://somda.nl/dienstregeling/3/144/dienstkaartje/ - En om het beeld compleet te maken, zo ziet zo'n trein er uit: http://www.torro-trains.com/jaaroverzicht/2007/july-2007/1731_Assel_640.jpg
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Hoguhugo

• Senior gebruiker
Ik begrijp uit de post van Stefan dat de trein om 18.11 bij Barneveld langs kwam. De GRIP kwam pas om 18.46, de 'met spoed contact' om 18.36.
Waarom zoveel tijd er tussen?

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Vergeet niet dat het een theoretische dienstregeling betreft. De treinen vanuit Duitsland hebben regelmatig 30 minuten vertraging (dat is een 'tijdpad' later), wat dan volledig overeen komt met de melding voor de OvD. ;) Helaas kan ik niet meer achterhalen wat de daadwerkelijke vertraging is geweest van de trein alvorens 'ie stilgezet werd.

Overigens zeggen ze net op het NOS (Radio) Journaal dat een Duitse vrouw de Duitse politie heeft ingeseind. 1) Waarom Duitse politie bellen? en 2) Hoe kan die vrouw vanuit Nederland het Duitse noodnummer bellen?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Hoguhugo

• Senior gebruiker
Vergeet niet dat het een theoretische dienstregeling betreft. De treinen vanuit Duitsland hebben regelmatig 30 minuten vertraging (dat is een 'tijdpad' later), wat dan volledig overeen komt met de melding voor de OvD. ;)

Sorry, niet goed begrepen. Een tijdpad later is dan idd het meest logisch! Bedankt!

Roare

• Senior gebruiker
Na de informatie die ons bereikt heeft, denk ik bijna zeker te weten dat er wederom niets aan de hand is. Als nu al zelfs het gedrag van een passagier aanleiding wordt om een trein te ontruimen. Waar gaan we dan naar toe?

Het lijkt me een goed plan als deze vrouw, die alarm sloeg, de gemaakte kosten voor haar rekening neemt.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Na de informatie die ons bereikt heeft, denk ik bijna zeker te weten dat er wederom niets aan de hand is. Als nu al zellfs het gedrag van een passagier aanleiding wordt om een trein te ontruimen. Waar gaan we dan naar toe?

Het lijkt me een goed plan als deze vrouw, die alarm sloeg, de gemaakte kosten voor haar rekening neemt.

Dus mensen moeten ontmoedigd en gestraft worden voor het melden van verdachte situaties....  ??? ::) ::)