GRIP 2 TIS 5.2 Verdacht voorwerp in internationale trein Stationsweg - Barneveld 03-01-2011

Auteur Topic: GRIP 2 TIS 5.2 Verdacht voorwerp in internationale trein Stationsweg - Barneveld 03-01-2011  (gelezen 18352 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Er is al eens eerder een incident geweest met een internationale trein bij Amsterdam, dat was ook verdacht gedrag. Het zelfde patroon ontrolt zich nu. En in een tijd waarin we moeten bezuinigen vind ik dat ook wel eens naar de kosten van dit soort ''grappen'' mag worden gekeken. Dit kost zo een 1 miljoen euro. Plus het feit dat het capiciteit kost die ten koste gaat van andere zaken. Daarom vind ik dat er kritischer naar ontruimingen moeten worden gekeken, omdat het aantal loze alarmen veel te hoog ligt, om ontruimingen nog te rechtvaardigen.

En ja ik durf echt met zekerheid te stellen dat er GEEN bom ligt in deze trein.

Zo he heb jij ff de schijt in als toch blijkt bij nader bericht TIS 5.4 GRIP4.

Laten we vooral maar hopen dat er geen bom is. Zeker weten blijft altijd lastig. Mocht je het echt zeker weten wanneer er ergens wel of geen bom ligt geef dan je mobiele nummer aan de NCTB. wtf je krijgt vast een pager als je over deze gave beschikt. whaha a13
Freude am Fahren

Sheriff

• Forum gebruiker
Stoere taal Roare. Gaat een behoorlijke analyse (TEV) en overleg met het NCTB aan vooraf en jij vindt het overdreven ?

Roare

• Senior gebruiker
De AIVD faalde ook weer opzichtig met de Somaliers, onschuldige mensen oppakken dat gaat juist terrorisme kweken. Dus professionals hebben het zeker niet altijd bij het goede eind.

Henk

• Senior gebruiker
Het is makkelijk om op een afstand te roepen dat maatregelen op een voorval beperkt kunnen blijven omdat er waarschijnlijk niets aan de hand is.

Ik leg dan altijd mensen die ik op afstand zet uit dat ik dat niet doe uitgaand van het gegeven dat het wel goed zal gaan, maar omdat ik bij die ene, hele kans dat er wel iets gebeurt niet op mijn geweten wil hebben dat er nog iemand in de gevarenzone stond die ik door weg te sturen had kunnen redden.

Je moet steeds afwegen wanneer ga ik evacueren, welke criteria leg ik daar voor aan. En die criteria mogen  -ook niet na 100 keer loos- nooit verslappen en moeten voor de eerste dezelfde zijn als de recentste!

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Tsja ... Ik ben dan wel centralist ... en ik wil niet zeggen dat ik nooit iemand heb afgepoeierd ... maar sommige dingen dit moet je gewoon serieus nemen.

En dit is IMHO zoiets dat je serieus moet nemen.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Laten we het onderwerp hier houden op dit incident, en niet over de Somalische terrorisme verdachten, andere bommeldingen etc.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Gelukkig vinden bommeldingen ook elke dag plaats, liggen treinen ook elke dag plat etc. etc.

Overigens, werd er niet ergens gezegd (NOS Journaal net?) dat de Duitse autoriteiten (= Duitse Bundespolizei?) wilde dat de trein stilgelegd zou worden? Juist omdat er in Duitsland de laatste tijd een verhoogde terreurdreiging is, lijkt dat er misschien ook wel iets mee te maken hebben.

Maar goed, de zekerheid dat er géén bom in zou liggen (Dank Roare, ik zou willen dat ik zo helderziend zou zijn...) is toch al een prettig gevoel. Of mochten wij hier enkel feiten plaatsen ipv stemmingmakerij mods? :)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Royofzo

• Senior gebruiker
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Gelukkig vinden bommeldingen ook elke dag plaats, liggen treinen ook elke dag plat etc. etc.

Overigens, werd er niet ergens gezegd (NOS Journaal net?) dat de Duitse autoriteiten (= Duitse Bundespolizei?) wilde dat de trein stilgelegd zou worden? Juist omdat er in Duitsland de laatste tijd een verhoogde terreurdreiging is, lijkt dat er misschien ook wel iets mee te maken hebben.

Maar goed, de zekerheid dat er géén bom in zou liggen (Dank Roare, ik zou willen dat ik zo helderziend zou zijn...) is toch al een prettig gevoel. Of mochten wij hier enkel feiten plaatsen ipv stemmingmakerij mods? :)

De, waarschijnlijk Duitse, vrouw heeft de autoriteiten in Duitsland gebeld, en deze hebben op hun beurt weer naar Nederland gebeld om de trein stil te zetten, aldus NU.nl

Alleen wat ik nou niet helemaal duidelijk lees: is er nu ook een verdacht pakketje gevonden of dat niet?

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Volgens mij is er nog geen melding gemaakt van een mogelijk verdacht pakketje. Het blijft dus speculeren, aangezien wij als buitenstaanders geen concrete informatie hebben.

Het is zeer lastig voor de getroffen reizigers, maar liever een vertraging vanwege een loze melding, dan honderden doden vanwege nalatigheid. Ben blij dat de hulpdiensten dit soort situaties zeer serieus nemen.

Dion

• Senior gebruiker
Vanwege de opschaling naar grip twee neem ik aan dat er wel het een en ander aan de hand is. Of is dit puur en alleen voor het ontregelde treinverkeer?