GRIP 2 TIS 5.2 Verdacht voorwerp in internationale trein Stationsweg - Barneveld 03-01-2011

Auteur Topic: GRIP 2 TIS 5.2 Verdacht voorwerp in internationale trein Stationsweg - Barneveld 03-01-2011  (gelezen 18370 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Guppie3335

• Senior gebruiker
De, waarschijnlijk Duitse, vrouw heeft de autoriteiten in Duitsland gebeld, en deze hebben op hun beurt weer naar Nederland gebeld om de trein stil te zetten, aldus NU.nl

Alleen wat ik nou niet helemaal duidelijk lees: is er nu ook een verdacht pakketje gevonden of dat niet?

Bron : Nu.nl

Onderzoek

De politie voert momenteel onderzoek uit in de trein.Er zou mogelijk een verdacht pakketje in de trein liggen. Een woordvoerder van de KLPD kan dit echter niet bevestigen.

Tegenover NU.nl zegt de woordvoerder dat hier pas uitlatingen over gedaan worden als de politie het onderzoek heeft afgerond.

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Vanwege de opschaling naar grip twee neem ik aan dat er wel het een en ander aan de hand is. Of is dit puur en alleen voor het ontregelde treinverkeer?

Dit incident heeft een behoorlijk effectgebied. Het treinverkeer is immers ontregeld. Dit zou dus inderdaad de reden van GRIP 2 kunnen zijn.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Tsja ... Een duitse vrouw neemt contact op met duitse autoriteiten nadat een verdacht persoon de trein reeds heeft verlaten.

- Is de duitse vrouw nog in de trein?
- Hoe kan het dat deze duitse vrouw in nederland contact opneemt met duitse autoriteiten die ook nog eens de kennis en capaciteiten hebben om in nederland een trein stil te zetten voordat het volgende station is bereikt.

Ach .... ik ben waarschijnlijk te paranoïde en denk te veel na.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Tsja ... Een duitse vrouw neemt contact op met duitse autoriteiten nadat een verdacht persoon de trein reeds heeft verlaten.

- Is de duitse vrouw nog in de trein?
- Hoe kan het dat deze duitse vrouw in nederland contact opneemt met duitse autoriteiten die ook nog eens de kennis en capaciteiten hebben om in nederland een trein stil te zetten voordat het volgende station is bereikt.

Ach .... ik ben waarschijnlijk te paranoïde en denk te veel na.
Ik denk ook dat het een zekere doorloop tijd heeft vanaf de melding van de vrouw en de daadwerkelijk stil zetten van de trein. Ik denk dat dit zomaar 20-30 minuten kan duren.  :)

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Als iedereen zijn (grote) bagage in de trein heeft laten staan wordt het een erge zoektocht naar een 'verdacht' pakketje.... juhf bkll :-X

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Hoeveel weegt zo'n snuffelrobot? Misschien hebben ze gewoon veel moeite om dat ding in de trein te krijgen en 'm zelf van rijtuig naar rijtuig te laten rijden! ;)

Maar on-topic; locatie van de trein: http://goo.gl/maps/2VOb
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Er verschijnen nu toch wel erg interessante tweets op Twitter, met name die van Mgloerich zijn vermeldenswaardig:

http://twitter.com/#!/mgloerich

Citaat
"Ik hoor vondst bom net via sms van mijn vriendin die dagelijks tussen Hengelo en Amersfoort reist met internationale trein en nu gestrand is"
"Passagiers worden gefotografeerd en zitten al half uur in bussen maar mogen niet weg #bom #ns"
"Politie bij ontruimde trein bij Barneveld zegt dat er een #bom in de #trein aanwezig is #ns #verdacht #pakketje"
"Er is een bom in de trein" -"zeker of geruchten?" "zeker.. Zegt politieman."

Natuurlijk moet het nog dubbelcheck check, maar gezien het aantal tweets en de gedetailleerde informatie...
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Het is op dit forum de bedoeling dat we elkaar met respect behandelen en discussiëren op basis van argumenten.
We hoeven het niet met elkaars eens te zijn, maar we behandelen elkaar wel met respect
Denigrerende opmerkingen richting een ander lid op dit forum worden niet getolereerd
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Brandpreventist

• Senior gebruiker
De bom aanslag in Madrid werd ook door verschillende personen gepleegd. Het is dus niet 'raar' dat je op dit moment de passagiers bij elkaar houd, fotografeert en hun identiteit probeert vast te stellen.