GRIP 2 TIS 5.2 Verdacht voorwerp in internationale trein Stationsweg - Barneveld 03-01-2011

Auteur Topic: GRIP 2 TIS 5.2 Verdacht voorwerp in internationale trein Stationsweg - Barneveld 03-01-2011  (gelezen 18381 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

• Gast
De vrouw meldt dat ze wat verdachts ziet, en aan de hand daarvan bepalen de hulpdiensten zelf of ze hierop actie ondernemen, de vrouw geeft alleen aan wat ze ziet.. toch?  :D

Ik dacht hetzelfde wat ik hierboven lees. Een burger heeft totaal geen flauw benul van procedures........ als ik in een trein zit en ik zie iemand zich verdacht gedragen dan zou ik dit ook melden. Het doet mij denken aan die docu welke nog niet zo lang geleden voor de tv was, met die somalier welke een (gelukkig mislukte) zelfmoordaktie in een vliegtuig uit wilde voeren, dmv een vloeistof injecteren. Hij is door alle beveiligingen heengekomen. (weet even niet meer precies hoe deze docu heet). Er was een vrouw die vond dat die man zich verdacht ophield (hij was zenumwachtig) maar ze had het toch maar niet gemeld.Later had ze daar erg spijt van.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Ik dacht hetzelfde wat ik hierboven lees. Een burger heeft totaal geen flauw benul van procedures........ als ik in een trein zit en ik zie iemand zich verdacht gedragen dan zou ik dit ook melden. Het doet mij denken aan die docu welke nog niet zo lang geleden voor de tv was, met die somalier welke een (gelukkig mislukte) zelfmoordaktie in een vliegtuig uit wilde voeren, dmv een vloeistof injecteren. Hij is door alle beveiligingen heengekomen. (weet even niet meer precies hoe deze docu heet). Er was een vrouw die vond dat die man zich verdacht ophield (hij was zenumwachtig) maar ze had het toch maar niet gemeld.Later had ze daar erg spijt van.

Ik heb hem ook gezien. Ging over: http://nl.wikipedia.org/wiki/Umar_Farouk_Abdulmutallab

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Op NU staan foto's. Ook een foto waarin de geëvacueerde reizigers in een fuik gedreven worden, en zich moeten legitimeren. Wordt nu echt spannend jongens!!
Freude am Fahren

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig

Dat was Reportage: De mislukte aanslag op vlucht 253 van SBS6 op zondagavond 26-12-2010.
Toch goed dat ik de TVkrant altijd een paar weken bewaar.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
NOS meldt nu op Radio 1 / 2 / 3FM dat er nog steeds gezocht wordt op dit moment.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

3Dfog

• Junior gebruiker
  • **
Valideren van berichtgeving wordt steeds moeilijker (zoniet onmogelijk) met de steeds maar snellere en voor iedereen toegangkelijke media.
Een bijna onmogelijk klus voor ROT's, GBT, RBT, LCC etc. Als vervolgens ambtenaren niet gevalideerde uitspraken op dit soort media gaan doen veroorzaakt dit eerder enorm veel onrust en negatieve effecten, dan dat dit bijdraagt tot een oplossing.

Brilsmurf

• Forum gebruiker
  • NRK
Het NCTB heeft eerder al samen met BiZa een campagne gelanceerd om allemaal waakzaam te zijn en vreemde zaken aan de politie te melden.
Ik weet niet meer precies wanneer. Maar ik kan me dat nog herinneren.

Hoe kunnen sommigen hier nu commentaar hebben over het feit dat een burger iets verdachts ziet en de authoriteiten inlicht.

Deze dame heeft mijns inziens goed gehandeld.

Enne we kunnen allemaal wel oordelen over het werk van de AIVD en deKLPD enz. maar wij weten ook niet alle details. Laten we dus stoppen met oordelen en de deskundigen hun werk laten doen. En  bovenal: Laten we waakzaam zijn!
Rode Kruis Utrecht Midden

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Burgemeester Barneveld heeft geen nieuwjaarstoespraak kunnen houden.

CrisisNed20 Crisisbeheersing NL
Burgemeester Houben is weggeroepen bij de nieuwsjaarsreceptie. Hij moest zijn toespraak nog houden. (omroepgelderland.nl) #Barneveld #trein
8 minutes ago
BRON: http://twitter.com/CrisisNed20

CrisisNed20 Crisisbeheersing NL
De trein staat stil op 200 meter van het station Barneveld Noord (Bron: NOS-tt) #Barneveld #trein
1 minute ago
BRON: http://twitter.com/CrisisNed20
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Panter

• Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
Politie zoekt naar explosief in trein

BARNEVELD - De internationale trein die maandagavond is stilgezet bij Barneveld, is op een zijspoor gezet voor nader onderzoek. De politie onderzoekt de trein op mogelijke explosieven. In verband daarmee zijn drie boerderijen langs het spoor ontruimd. De bewoners zijn tijdelijk elders ondergebracht.
Dat heeft een woordvoerster van de gemeente Barneveld laten weten.

Bron: AD.nl

williamharthoorn

• Senior gebruiker
  • www.112barneveld.nl
Op NU staan foto's. Ook een foto waarin de geëvacueerde reizigers in een fuik gedreven worden, en zich moeten legitimeren. Wordt nu echt spannend jongens!!

Zelfs fotograven moesten identiteitsbewijzen laten zien  :)
Het duurt nog zeker een paar uur voordat treinverkeer word hervat. Uit betrouwbare bron ( die ik niet kan bekend maken ) zijn 3 van de 7 treinstellen momenteel onderzocht.