C2000 gekraakt

Auteur Topic: C2000 gekraakt  (gelezen 11754 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Gepost op: 1 september 2004, 23:01:23
AMSTERDAM - Het landelijk communicatiesysteem C2000 is nauwelijks in de lucht of het systeem is gekraakt, zo meldt weblog Geenstijl . Met een scanner, een laptop en speciale software is het mogelijk om nauwkeurige logfiles samen te stellen van de communicatie van overheidsdiensten. Met C2000 kunnen hulpdiensten gemakkelijk met elkaar communiceren.

"Afhankelijk van de gebruikte antennes is het mogelijk om in een straal van 500 meter tot 1,5 kilometer de bewegingen en de locatie van opsporings- en reddingsdiensten uit te zoeken. Criminelen en terroristen kunnen zo uitvogelen of ze gevolgd worden of dat er politiehelikopters in de lucht hangen, undercoveragenten die gebruik maken van hun verborgen C2000-mobilofoon zijn met een fluitje van een cent uit een drukke winkelstraat te vissen," zo is te lezen op de site .


"Onder zendamateurs en scannerluisteraars is een nieuwe tak van sport aan het ontstaan: afvangen van 'verkeersgegevens'. Sinds kort is er op internet programmatuur te vinden waarmee dit allemaal een stuk eenvoudiger geworden is. Voor zo'n 2400 euro worden tevens C2000-detectieapparaten te koop aangeboden. Ook het P2000 meldkamersysteem, een soort tekstberichtenservice voor de brandweer en ambulance is inmiddels live op internet te volgen: '...Behoorlijke Gaslucht Venserkade 2, Uitrukken...'"

De spraak is echter nog niet gekraakt


bron: Nu.nl

ik ben benieuwd wat hier de reactie op zal zijn in o.a. de regering


Brandwacht 1e klas + WVD


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #1 Gepost op: 2 september 2004, 00:10:08
Het landelijk communicatiesysteem C2000 is nauwelijks in de lucht of het systeem is gekraakt, zo meldt weblog Geenstijl.

Wees gerust, er is helemaal niets gekraakt. Het woord "gekraakt" klinkt natuurlijk heel erg interessant, maar feitelijk gaat het over het kunnen ontvangen van P2000 berichten en een poging tot het doen van een plaatsbepaling aan de hand van een ontvangen TETRA signaal. Als jij straks je microfoon indrukt op C2000 dan is er geen luisteraar die kan verstaan wat je zegt. Het signaal is echter wel te ontvangen, en aan de hand van de signaalsterkte en richting zou je kunnen bepalen waar het ongeveer vandaan komt.

Dit is dus niets nieuws en zo interessant als ze het doen over komen met kruispeilingen en GPS blabla dat valt allemaal best wel mee.

Het is gewoon stemmingmakerij, het is immers een geldverslindend megaproject en als de media daar een schop tegen kan geven dan zullen ze dat zeker niet laten....

Er is dus zeker niets gekraakt, er wordt gewerkt met bestaande middelen en technieken en voor zover ik weet is er nog maar 1 "malloot" bezig met het peilen van TETRA-signalen. Criminelen zie ik dat nog niet zo snel doen...

Groeten, Peter.


Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #2 Gepost op: 2 september 2004, 00:33:53
Citaat
Er is dus zeker niets gekraakt, er wordt gewerkt met bestaande middelen en technieken en voor zover ik weet is er nog maar 1 "malloot" bezig met het peilen van TETRA-signalen. Criminelen zie ik dat nog niet zo snel doen...

Ik zie het al helemaal voor me: Een crimineel, druk in de weer met een scanner en richt antenne, op de vlucht omdat er een C2000 signaal hem op de hielen zit. Omkijkend blijkt het ..................
een ambu te zijn die "Ter plaatse" meldde via zijn C2000 mob.

D'r stond idd niets nieuws in het stukje op de site van Geen Stijl


Pager

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #3 Gepost op: 2 september 2004, 16:53:05
Kijk eens op http://www.c2000.nl/contents/pages/9730/nieuwsberichtgms-c2000nummer66.pdf

Nieuwsbrief over dit onderwerp van ito.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 2 september 2004, 17:21:32
kortom weer een hoop bla bla om niets ???


Rene112

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 2 september 2004, 19:51:03
Dit is dus niets nieuws en zo interessant als ze het doen over komen met kruispeilingen en GPS blabla dat valt allemaal best wel mee.

Citaat
Er is dus zeker niets gekraakt, er wordt gewerkt met bestaande middelen en technieken en voor zover ik weet is er nog maar 1 "malloot" bezig met het peilen van TETRA-signalen. Criminelen zie ik dat nog niet zo snel doen...

Ik heb een idee hoe deze malloot zich in de bekende nieuwsgroep noemt!  ;) ;)  blablabla
  
groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard


webster

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 3 september 2004, 08:41:02
goed...
volgens een artikel in de (papieren) telegraaf, zou het nu dus mogelijk zijn om de gesprekken via een c2005 porto af te luisteren.. enige probleem schijnt te zijn dat het nogal erg lang duurt om de sleutel weer te vinden als deze door de mk verandert wordt...

nuja.. ik geloof het eigenlijk niet zo...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 3 september 2004, 14:29:53
ik wordt dat gezeur en gezever over C2000 onderhand een beetje zat,er wordt door de media gegist en geraden terwijl ze ergens de bel hebben horen luiden.


HR2O

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 3 september 2004, 15:27:43
De media is niet aan het gissen, die Bert H. en die Dominique W. zijn gewoon een offensief tegen C2000 aan het starten.
Als ik me niet vergis zit die Dominique óók bij geenstijl.nl waar toevallig het bericht opdook dat C2000 uit te peilen was en wat door nu.nl en de telegraaf ( waar beide ook op de loonlijst staan ) is overgenomen.
Beide z.g. reporters zijn druk bezig om zoveel mogelijk str*nt te strooien, waarschijnlijk om een politieke rel uit te lokken.
Al maanden lang is de media bezig om op een legale wijze toegang te krijgen tot C2000 zodat de "rampen"pers zijn berichtgevingen kan blijven doen. Omdat zelfs een poging via de tweede kamer mislukt is, gaan ze nu maar proberen om het hele systeem de grond in te boren.
Dit is een prachtig voorbeeld waar wordt aangetoond wat de kracht van de media is, hij wordt nu echter HELEMAAL VERKEERD GEBRUIKT.  >:(

Ja, hier word ik boos van......


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #9 Gepost op: 3 september 2004, 16:23:35
De media is niet aan het gissen, die Bert H. en die Dominique W. zijn gewoon een offensief tegen C2000 aan het starten.
Als ik me niet vergis zit die Dominique óók bij geenstijl.nl waar toevallig het bericht opdook dat C2000 uit te peilen was en wat door nu.nl en de telegraaf ( waar beide ook op de loonlijst staan ) is overgenomen.
Beide z.g. reporters zijn druk bezig om zoveel mogelijk str*nt te strooien, waarschijnlijk om een politieke rel uit te lokken.
Al maanden lang is de media bezig om op een legale wijze toegang te krijgen tot C2000 zodat de "rampen"pers zijn berichtgevingen kan blijven doen. Omdat zelfs een poging via de tweede kamer mislukt is, gaan ze nu maar proberen om het hele systeem de grond in te boren.
Dit is een prachtig voorbeeld waar wordt aangetoond wat de kracht van de media is, hij wordt nu echter HELEMAAL VERKEERD GEBRUIKT.  >:(

Ja, hier word ik boos van......
en je wordt er niet ten onrechten boos over :-\