C2000 gekraakt

Auteur Topic: C2000 gekraakt  (gelezen 11856 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 4 september 2004, 09:50:18
René,

je schrijft dat we de media op zouden moeten zoeken om ze te laten zien dat C2000 wél goed werkt, maar ik twijfel of je daar iets aan hebt.
Zoals ik al eerder schreef, slechts nieuws is leuker om over te schrijven dan goed nieuws.
Heel Nederland weet nu onderhand dat C2000 een veel te duur systeem is wat al gekraakt is door criminelen en men gelooft nu echt niet meer als er plotseling een brandweercommandant of politieagent in het plaatselijke sufferdje schrijft dat het prima gaat met C2000.
Dat het eigenlijk écht wel goed gaat met C2000 gaat er dus niet in bij de burger en de media wil dit al helemaal niet horen want dat is niet sensationeel genoeg.
Nee, wat mij betreft moeten de overheid en alle hulpverleningsdiensten gewoon doen of hun neus bloedt en niet meer reageren op de berichtgevingen.
Gewoon lekker aan de gang gaan met C2000, dan houdt al dat gel*l vanzelf wel op.

er wordt behoorlijk afgegeven op C2000,maar er is tot op heden nog niets gebeurt waarin dit systeem zich heeft kunnen bewijzen.Ik denk dat zodra dat een keer is gebeurt de grootste negatievelingen wel hun mond houden,en graag zie ik dan een halve pagina groot artikel in de Telegraaf dat C2000 wel werkt

Mario H.

• Forum gebruiker
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #21 Gepost op: 4 september 2004, 09:52:58
Ach ja bij de invoering van GSM was het commentaat ook niet uit de lucht....
De dekking was ronduit slecht, de toestellen duur, groot en onhandig.

En nu je kunt er perfect mee bellen in het buitenland, je krijgt ze bijna bij een pak dreft, en je moet zoeken waar je gsm gebleven is zo klein is hij.
En hoor je nu iemand klagen ??

Het is nog steeds zo "wat de boer niet kent, vreet hij niet".

Laat maar komen dat C2000. We zijn er klaar voor.

/\/\ario

HR2O

• Gast
Reactie #22 Gepost op: 4 september 2004, 10:37:21
Peter,

ik denk dat je beter kunt proberen een porto te bestellen bij één van de leveranciers, dan heb je meer kans dat je iets krijgt om C2000 te ontvangen... ;D

Harro

wicher

• Gast
Reactie #23 Gepost op: 4 september 2004, 11:55:58
Ik denk dat het nu tijd is om alle positieve dingen van C2000 maar eens in de media te brengen ;D.
en ja dat die persjongens nu flink balen,tja jammerrrrrrr voor ze :P. In de praktijk heb je meer last dan gemak van ze.
Ik ben zeer in mijn nopjes met het C2000 cysteem!!!!!

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #24 Gepost op: 4 september 2004, 16:36:34
Even een zijtakje maar ik zoek voor een presentatie foto's etc van C/P2000 apparatuur.

Als jullie wat hebben of weten waar ik het kan vinden laat het dan even weten via de mail.

alvast bedankt,

Peter

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #25 Gepost op: 4 september 2004, 16:40:10
Even een zijtakje maar ik zoek voor een presentatie foto's etc van C/P2000 apparatuur.

Als jullie wat hebben of weten waar ik het kan vinden laat het dan even weten via de mail.

alvast bedankt,

Peter

kijk eens op www.C2000.nl  ;)

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #26 Gepost op: 4 september 2004, 17:16:34
en ja dat die persjongens nu flink balen,tja jammerrrrrrr voor ze :P. In de praktijk heb je meer last dan gemak van ze.

En dat is natuurlijk weer een beetje jammer. Ten eerste vraag ik mij af of je hier voorbeelden en statistische gegevens van hebt en ten tweede wil iedereen altijd graag via de media vernemen wat er nu eigenlijk aan de hand was als hij/zij sirenes in de straat heeft vernomen. Veel hulpverleners willen achteraf ook graag zichzelf in aktie zien of zelfs foto's bijbestellen. Bovendien zal de pers weinig te klagen hebben. Via P2000 kun je uitstekend op de hoogte blijven, niet alleen van brandweer. Het zijn alleen een beetje statische berichten, de aanvullende gegevens die via de mobilofoon worden verkregen zullen helaas niet meer te ontvangen zijn...

Groeten, Peter.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 12 september 2004, 23:46:14
Ik denk dat het nu tijd is om alle positieve dingen van C2000 maar eens in de media te brengen ;D.
Ik ben zeer in mijn nopjes met het C2000 cysteem!!!!!

Dat is inderdaad de insteek van het wat lagere ambulancepersoneel. Toch zouden ook zij ook niet in een dictatuur willen leven waar de pers aan banden is gelegd en deze alleen mag schrijven wat de overheid goeddunkt.

Als je weer eens ergert aan auto's die niet weten wat je aan het doen bent en niet snel genoeg op zij gaan, denk dan eens wat diezelfde pers voor je doet door over je goede werk te berichten!

Henk

HR2O

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 14 september 2004, 22:48:41
Pers........lastig of niet ? Leuk voor een kleine enquête op het hulpverleningsforum.

Als je een voorbeeld wilt hoe lastig de pers kan zijn:

Er wordt een berichtje via P2000 verstuurd om iets te testen. De persoon die het bericht verstuurd is ietwat baldadig en schrijft dat het om een grote brand gaat. Binnen 5 minuten hebben SBS, ANP, NOS, RTL en de lokale krant al naar de persvoorlichter gebeld, de meldkamer van de politie werd overspoeld door telefoontjes van de overige media....... en dan nog durven schrijven dat de pers niet lastig is ?
De pers moet gewoon zorgen dat ze goede kontakten met de persvoorlichting van de disciplines hebben, DIE zorgen er wel voor dat de juiste informatie bij de juiste personen komt. Pers die achter iedere sirene aanrijdt en van ieder ongeval of brandje foto's wil maken en dan ook nog beledigd is als ze achter het afzetlint worden gezet valt onder de catagorie boulevard- en baggerpers.

Die witte, blauwe of rode hulpverleners die naar de pers toelopen zijn ofwel van die mensen die zichzelf graag in de krant of op tv zien en de foto's op verjaardagen rond laten gaan om te laten zien hoe goed ze wel niet zijn of willen de foto's graag om ze te kunnen gebruiken bij een evaluatie van het incident of als voorbeeld bij instructie.
Iedereen die dit bericht goed leest ziet dat er altijd twee kanten aan een zaak zitten.
Ga dus niet iemand zitten beledigen omdat JIJ het nu toevallig eens bent met één kant van het verhaal terwijl die ander het van de andere kant bekijkt. Iedereen mag zijn mening uiten en meningen zullen (en mogen) altijd verschillen.
Ga wat genuanceerder om met de woordkeuze. Mensen indelen in een bepaalde "klasse" om hun mening is iets wat zo'n 65 jaar geleden ook werd gedaan en dat is toen niet goed gevallen geloof ik ;D

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 15 september 2004, 00:02:41
Wat jammer H2O dat je zo weinig inlevingsvermogen hebt over wat anderen voor hun vak doen. De mensen die nieuws VERGAREN. Als alle kranten (fotografen) gaan zitten wachten tot de voorlichter met het "nieuws" komt en meedeelt wat hij/zij kwijt wil en de korte verklaring (het pand was niet meer te redden/gecontroleerd uit laten branden/later aan zijn verwondingen bezweken/in de kraag gegrepen) alles en het zelfde is welke krant je ook leest krijgt het publiek zelf de nijging om zelf weer achter de brandweerauto aan de gaan, zo ging het vroeger ook, als de bel ging liep het hele dorp uit. Als je besluit om de informatie van de pers aan banden te leggen zal, en dat is een kwestie van overleven, want ook voor haar geldt wie schrijft die blijft, de pers andere wegen moeten vinden om aan het exclusieve fotootje te komen. Ik heb daar begrip voor. Straks gaat de GGD nog de foto's leveren en schrijft het stukje meteen maar erbij. Vast weer een kritische, haarscherpe en onpartijdige weergave van het gebeuren!

Ik begrijp niet dat sommige hulpverleners zo graag in dit landje wonen, waar al die persmukieten zo maar mogen schrijven wat ze vinden! Ik zou uitkijken naar een land waar dat wat meer aan banden is gelegd, waar de staat nog het gezag heeft om te bepalen wat er in de krant kan en wat niet!!!

Henk