Ik zou inderdaad ook de wet tekst willen zien, maar ik ben opzich met het idee al wel tevreden.
Als er iemand staande word gehouden dan wil ik wel graag kunnen zien of diegene ook daadwerkelijk
is als op de foto (al is dat op sommige rijbewijzen al wel lastig als die foto 10 jaar oud is). En zoals Pully
al zegt, tuurlijk op een motor/brommer/trike etc mag je gewoon die helm op hebben tijdens het rijden (is ook
verplicht). Maar als je niet rijd en dus stilstaat/geparkeerd waarom dan nog die helm op? Ik denk trouwens wel
dat de heren van de ME tijdens demonstraties en voetbal wedstrijden het dan wel druk krijgen .
Ik vind dat je tijdens een demonstratie geen wapentuig, maskers en dergelijke bij je hoort de hebben, dat heb je bij een demonstratie niet nodig.
Maar ik vind aan de andere kant ook dat video-opnames van de pers niet gebruikt moeten mogen worden voor identificatie, de vrije pers heeft het al zo moeilijk.
Het gaat niet alleen over de boerka, maar daar wordt het meest tegen geprotesteerd. Dat heeft te maken met godsdienst, het schijnt belangrijk te zijn dat je je hoofd (alleen vrouwen dan) bedekt, anders deug je niet. De minister "we leven in een open, vrije maatschappij waar we elkaar op in de ogen moeten kunnen kijken".
De wet is er niet alleen voor de veiligheid. "Bedreigt het de veiligheid niet? Dan is het ok hoor!". Zat het allemaal maar zo simpel in elkaar, Frank Giltay (die niet op de letter van de wet wacht). Maar je hebt meer te doen, wildplassen bedreigt de veiligheid ook niet, gewoon handen uit de mouwen en doen waar je voor aangenomen bent, dat moet iedereen, ook een agent.