http://www.telegraaf.nl/binnenland/8670280/__Opnieuw_dwarsligger_boerkaverbod__.html?sn=binnenland,buitenlanddo 06 jan 2011, 20:21 | 0 reacties | lees voor
Opnieuw dwarsligger boerkaverbod
ENSCHEDE - Als er een boerkaverbod wordt ingevoerd, zal de handhaving daarvan geen prioriteit hebben voor korpschef Martin Sitalsing van de politie Twente. „Ik kan mijn capaciteit maar één keer uitgeven”, zegt Sitalsing
Hij zegt liever overvallen aan te pakken dan huisvrouwen met boerka's op te pakken. Sitalsing zegt dat de politie er is om de wet te handhaven, maar dat hij wel naar de context kijkt.
„Er is ook een verbod op bivakmutsen, dat stamt uit de kraaktijd. Als we die wet nodig hebben, kunnen we die gebruiken. Hetzelfde geldt voor het boerkaverbod. Als wij het nodig hebben, bijvoorbeeld bij een demonstratie, zal ik niet nalaten om die wet te gebruiken", aldus Stitalsing tegen RTV Oost.
Gisteren kwam de Amsterdamse korpschef Welten onder vuur te liggen nadat hij liet weten 'burgelijk ongehoorzaam' te zullen zijn als het boerkaverbod wordt ingevoerd.