GRIP 4 Zeer grote brand (Chemie Pack) Vlasweg - Moerdijk 05-01-2011

Auteur Topic: GRIP 4 Zeer grote brand (Chemie Pack) Vlasweg - Moerdijk 05-01-2011  (gelezen 348466 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #120 Gepost op: 5 januari 2011, 16:14:41
p2kflex
16:09:39 05-01-11-ALPHA-Gaarne contact alarmcentrale.
1400902Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AG 90.1 - Adviseur Gevaarlijke stoffen)


Misschien dat er nu in Rotterdam iets gaat gebeuren???

p2kflex
16:14:22 05-01-11GROUP-1Gaarne contact alarmcentrale.
1420391Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GAGS 2 piket)
1420426Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (GAGS piket)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #121 Gepost op: 5 januari 2011, 16:16:15
Deze bedoel je?  O0

Volgens mij heeft de IBP wel de blusboten van de RPA nodig om het IBP te voeden. En die varen niet op dat stuk...
Vooralsnog zie ik op AIS ook geen RPA boot die kant op gaan, al zou dat m.i. wel toegevoegde waarde hebben.

Of ze moeten er voor kiezen om het IBP met dompelpompen te gaan voeden ???


Kan het trouwens zijn dat dit gebeuren en nogal mestlucht achtige stank met zich meebrengt?
Hier (nieuwerkerk a/d ij) is wel een beetje een rookwaas te zien boven het dorp.


(edit: citaat toegevoegd)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #122 Gepost op: 5 januari 2011, 16:16:52
IBP zou een logische zet zijn. Er zijn twee redenen waarom dit niet overwogen wordt

1) Misschien is de brand met water wel goed te blussen, maar zou schuim niets uitmaken (crashtender kan ook zonder) IBP is specifiek voor schuim
2) En meer waarschijnlijker. De IBP is van de gezamelijke brandweer. Dit is een "Commercieel" bedrijf dat bestaat uit een aantal Rotterdamse petrochemische bedrijven en de VRR. Dit betekent dat de IBP specifiek een doel heeft in de haven met een commerciele waarde. De IBP weghalen (opbouw ik meen 4 uur, afbouw 4 dagen) uit de haven verlaagd het veiligheidsniveau behoorlijk in de haven. Ik zie het wel als logisch, maar niet als waarschijnlijk. Zou de IBP 100% VRR zijn, dan was een inzet logischer geweest.

EDIT: 3) Wat heir boven staat over de RPA's ;)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Mar

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 118
  • Redacteur
    • Spinfo
Reactie #123 Gepost op: 5 januari 2011, 16:17:55
Blusboot Dordrecht? Misschien een snellere optie
Bij vlagen ben ik geniaal, alleen is het altijd windstil


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #124 Gepost op: 5 januari 2011, 16:18:40
De verslaggever van omroep brabant omschrijft iets wat lijkt op Dante's inferno. Het gehele terrein zou in de brand staan.


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #125 Gepost op: 5 januari 2011, 16:18:50
http://www.omroepbrabant.nl/ lijkt inmiddels bezweken onder de bezoekersdruk, op crisis.nl nog niks te lezen  :-X

Edit, inmiddels is omroepbrabant weer up.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #126 Gepost op: 5 januari 2011, 16:20:03
Een van de buurbedrijven (ATM) heeft een bedrijfsbrandweer, en een zeer enorme voorraad schuimvormend middell, waar de gezamenlijke en de gemeentelijke rotterdam en vele andere brandweer regio's jaloers op kunnen zijn....


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #127 Gepost op: 5 januari 2011, 16:20:33
Al meer duidelijkheid waar precies de sirene's zijn afgegaan?  O0

Ook het Brandweerforum down trouwens..  ::)


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #128 Gepost op: 5 januari 2011, 16:20:33


Foto Paul Sanders, NOS
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #129 Gepost op: 5 januari 2011, 16:20:59
Zou een andere optie het Verbrugge systeem uit Terneuzen zijn...?

IBP zou een logische zet zijn. Er zijn twee redenen waarom dit niet overwogen wordt

1) Misschien is de brand met water wel goed te blussen, maar zou schuim niets uitmaken (crashtender kan ook zonder) IBP is specifiek voor schuim
2) En meer waarschijnlijker. De IBP is van de gezamelijke brandweer. Dit is een "Commercieel" bedrijf dat bestaat uit een aantal Rotterdamse petrochemische bedrijven en de VRR. Dit betekent dat de IBP specifiek een doel heeft in de haven met een commerciele waarde. De IBP weghalen (opbouw ik meen 4 uur, afbouw 4 dagen) uit de haven verlaagd het veiligheidsniveau behoorlijk in de haven. Ik zie het wel als logisch, maar niet als waarschijnlijk. Zou de IBP 100% VRR zijn, dan was een inzet logischer geweest.

EDIT: 3) Wat heir boven staat over de RPA's ;)