GRIP 4 Zeer grote brand (Chemie Pack) Vlasweg - Moerdijk 05-01-2011

Auteur Topic: GRIP 4 Zeer grote brand (Chemie Pack) Vlasweg - Moerdijk 05-01-2011  (gelezen 348484 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #190 Gepost op: 5 januari 2011, 17:18:10
Op 58 meter afstand ligt ATM (ook onder BRZO) is ook een vervelende onderneming.

Zie hier wat mee info over deze chemie buurman:
http://prdcrs.risicokaartinvoer.nl/CRS-Viewer/Viewer.aspx?Idx=371&argument=By9-dh*pwsXvQKDoT2FwBC-pNU7H7A*8EKvAz-UE*gsGHUJBKdeKx5SHudaf83ePWJgpNvuwHAwocGahvHICctvvPGYiWQWe
Freude am Fahren


mallemiering

  • bevelvoerder, centralist MKB
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 580
    • GMK Zaanstreek/Waterland
Reactie #191 Gepost op: 5 januari 2011, 17:18:15
Welke kant op dan?

Volgens het journaal op RTL 7 trekt de rook richting Ijmuiden en Amsterdam  ???
Assumption is the mother of all fuck-ups


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #192 Gepost op: 5 januari 2011, 17:18:38
Op de rivier zijn o.a. de RWS 21 en 73 aanwezig onder de Moerdijkbrug.
Aan de westkant de RWS 23.

Op het stuk rivier ten noorden van het industriegebied varen inderdaad geen schepen.

Overigens vraag ik mij wel af in hoeverre de RWS bemanning veilig is in die schepen.
De 73 is dacht ik wel bestand tegen giftige stoffen (naar voorbeeld van de vaartuigen van de zeehavenpolitie).
De 21 en 23 zijn oude KLPD vaartuigen en of die bestand zijn tegen giftige stoffen vraag ik mij af...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #193 Gepost op: 5 januari 2011, 17:21:55
Nog  geen  gnk-c  gealarmeerd voor  slo's  die  last  van  de  rook  krijgen?  
 :-\
Ik denk dat de GNK's in de buurt wel rekening kunnen houden met mogelijke inzet. Terecht dat ze nu nog wachten, je wilt geen risico's nemen met je hulpverleners.


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #194 Gepost op: 5 januari 2011, 17:22:50
Volgens het journaal op RTL 7 trekt de rook richting Ijmuiden en Amsterdam  ???

Wel net op rtl 7 ook dat de rook dusdanig hoog en in een lage concentratie is


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #195 Gepost op: 5 januari 2011, 17:23:14
Net een woordvoerder van ZHZ live op TV Rijnmond maar er is nog steeds niet bekend wat er in de brand staat en ook niet of er schadelijke stoffen in de lucht hangen.
Zij hebben nog niets gehoord van de collega's uit Brabant.
Persoonlijk vind ik het bizar dat er nog steeds niets bekend is over wat er in de fik staat na xx aantal uur.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #196 Gepost op: 5 januari 2011, 17:23:32
Uitgebreid
Bij Chemie-Pack aan de Vlasweg in Moerdijk staan meerdere loodsen in brand. Ook een tankwagen heeft vlam gevat. Het vuur is overgeslagen. Drie aanpalende bedrijven zijn ontruimd. Ze staan precies in de rook. De brand breidt zich altijd nog uit. Het vuur is overgeslagen naar scheepsschroevenfabriek Wärtsilä, het bedrijf naast Chemie-Pack.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/148410542/Megabrand+chemisch+bedrijf+Moerdijk.aspx


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #197 Gepost op: 5 januari 2011, 17:24:41
Verslaggever rijnmond ruikt aceton in strijen sas
greetz,  Enrique


hanjoaz

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #198 Gepost op: 5 januari 2011, 17:27:06
Brand Moerdijk geen gevaar voor Noord-Holland
05 jan 2011 | 17:11

AMSTERDAM De rookwolken die zijn ontstaan door de grote chemiebrand in Moerdijk drijven naar verwachting richting Amsterdam en IJmuiden maar vormen geen gevaar voor de volksgezondheid.

Volgens weerinstituut KNMI bevond de bovenste laag van de rookwolk zich omstreeks kwart voor vijf al boven het Groene Hart. "Daar hangt de wolk op ongeveer 500 meter hoogte'', aldus een woordvoerder van het KNMI. Verwacht wordt dat de wolk in de richting van Amsterdam en IJmuiden zal drijven, maar voor de gezondheid zal de wolk daar geen gevolgen hebben. "Daar is de wolk inmiddels al zo verdund'', aldus de zegsman. "Naarmate de wolk hoger in de atmosfeer komt wijzigt daarnaast ook de richting iets. Vanwege de warme stroming in de lucht op ruim 500 meter wordt het voor de rookpluim wel lastig om snel nog hoger in de atmosfeer te komen.''

Brand
Omstreeks drie uur vanmiddag brak er brand uit bij Chemie-Pack in Moerdijk, een chemisch verpakkingsbedrijf. De rookwolken die zijn ontstaan door de grote chemiebrand in Moerdijk, hebben inmiddels Dordrecht bereikt. Inwoners van de stad twitteren dat ze zwarte rook zien. Dat geldt voor alle delen van de stad. Voor de regio Zuid-Holland Zuid, waaronder Dordrecht valt, geldt de hoogste alarmfase.

www.rtvnh.nl


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #199 Gepost op: 5 januari 2011, 17:28:11
Mensen krijgen keelpijn en hoofdpijn?

www.twitter.com/F1WilliamsJeff

@J_OE_nl keelpijn krijg je ervan....hoofdpijn...en ruikt zuur en je proeft het ook. #moerdijk