GRIP 4 Zeer grote brand (Chemie Pack) Vlasweg - Moerdijk 05-01-2011

Auteur Topic: GRIP 4 Zeer grote brand (Chemie Pack) Vlasweg - Moerdijk 05-01-2011  (gelezen 348663 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #350 Gepost op: 5 januari 2011, 19:31:35
Zwijndrecht ligt in Zuid-Holland, ten noord-oosten van de brand aan de overkant van het water. Welke veiligheidsregio durf ik niet te zeggen. Weet niet hoe het daar in elkaar steekt.
ZHZ. Kun je oa. vinden via politie.nl


Xinne

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • VWO scholier
Reactie #351 Gepost op: 5 januari 2011, 19:34:18
Rtv rijnmond is ook overleden? Of ligt 't aan mij? :-\
I live in my own little world, but it´s ok.. We know me here.


profk

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #352 Gepost op: 5 januari 2011, 19:34:32
1 minuut geleden op TV Rijnmond: duidelijk exploderende vaten die de lucht in worden geworpen en brandend (?) opzij van de brand weer neerkomen.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #353 Gepost op: 5 januari 2011, 19:34:37
p2kflex
19:34:16 05-01-11GROUP-1PRIO 2 MEETPLOEG OPKOMEN KAZERNE TS421 Brandweerkazerne Poort Schroeder Van De Kolkl 77 A Poortugaal Hulpverlening Vak: 6130410
1400421BRW Albrandswaard (Poortugaal) (Blusploeg A)
1400425BRW Albrandswaard (Commando)
1400999BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #354 Gepost op: 5 januari 2011, 19:35:21
ik geloof het wel, er niets op deze aarde (behalve bij een waterstof brand) want geen gevaarlijke stoffen produceert

Ze gebruiken alleen de verkeerde term. Natuurlijk komen er wel gevaarlijke stoffen vrij. Alleen zijn de concentraties die neerslaan van een dusdanig lage concentratie dat het geen gevaar oplevert voor de mensen. Als de concentraties wel gevaarlijk zouden zijn dan zouden de ziekenhuizen het druk krijgen.  ;)


Gast48368

  • Gast
Reactie #355 Gepost op: 5 januari 2011, 19:35:39
Ik ben wel een beetje teleurgesteld in de voorlichting. Waarom is het uren na de brand nog steeds zo onduidelijk. En nu zegt de burgemeester dat er geen gevaarlijke stoffen zijn vrij gekomen, wat zijn dat voor stelletje amateurs...

Als ik dit zo lees dan krijg ik een onderbuikgevoel en denk aan de ATF brand waar dit destijds ook gezegd werd. :-X


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #356 Gepost op: 5 januari 2011, 19:36:03
Ik zit op dit moment thuis op de bank in Zwijndrecht, maar van een evacuatie is hier nog geen sprake in ieder geval.. En wat heeft het voor zin om te evacueren, een sporthal lijkt mij niet veiliger dan thuis met ramen en deuren dicht? :-)


Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #357 Gepost op: 5 januari 2011, 19:36:24
Behalve wanneer formaldehyde daar in een permanente opslag staat is je statement wellicht wat voorbarig en daarmee onder de huidige omstandigheden niet verstandig. Chemie-pack is immers een verpak en opslag bedrijf, en kenmerkend is dat daar veel over- en weer wordt verladen. De info van google street view is waarschijnlijk ook niet recent...

Rustig amice! Welk statement maak ik dan? Met continu rond de 2600 verschillende chemicaliën zal er best wel wat anawezig zijn. Daarnaast is het overpakken, mengen en verpakken over het algemeen niet incidenteel maar zitten daar (lamglopende) contracten aan vast.

Nogmaals ik constateer iets en post het. Dus houd je vinger even in je neus broekzak.
Freude am Fahren


Piet

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #358 Gepost op: 5 januari 2011, 19:36:53
Ze gebruiken alleen de verkeerde term. Natuurlijk komen er wel gevaarlijke stoffen vrij. Alleen zijn de concentraties die neerslaan van een dusdanig lage concentratie dat het geen gevaar oplevert voor de mensen. Als de concentraties wel gevaarlijk zouden zijn dan zouden de ziekenhuizen het druk krijgen.  ;)

Daar heb je gelijk in  O0
maar geloof me als de rook afkoelt dan daalt het en dan gaan mensen toch last ervan krijgen...en laten we de regen niet vergeten


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #359 Gepost op: 5 januari 2011, 19:38:49
Ik zit op dit moment thuis op de bank in Zwijndrecht, maar van een evacuatie is hier nog geen sprake in ieder geval.. En wat heeft het voor zin om te evacueren, een sporthal lijkt mij niet veiliger dan thuis met ramen en deuren dicht? :-)

Weet ook niet waar deze quote vandaan komt, want het is nergens terug te vinden. Zelfs niet bij de "nieuws"
site van sbs.

En over de gevaarlijke stoffen, bedenk wel dit is de burgemeester van moerdijk die alleen zal spreken over zijn
eigen gemeente. Hier waait ook de minste rook naar toe die gaat allemaal naar het noorden richting de
drechtsteden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v