0 gebruikers (en 91 gasten bekijken dit topic.
Zwijndrecht ligt in Zuid-Holland, ten noord-oosten van de brand aan de overkant van het water. Welke veiligheidsregio durf ik niet te zeggen. Weet niet hoe het daar in elkaar steekt.
ik geloof het wel, er niets op deze aarde (behalve bij een waterstof brand) want geen gevaarlijke stoffen produceert
Ik ben wel een beetje teleurgesteld in de voorlichting. Waarom is het uren na de brand nog steeds zo onduidelijk. En nu zegt de burgemeester dat er geen gevaarlijke stoffen zijn vrij gekomen, wat zijn dat voor stelletje amateurs...
Behalve wanneer formaldehyde daar in een permanente opslag staat is je statement wellicht wat voorbarig en daarmee onder de huidige omstandigheden niet verstandig. Chemie-pack is immers een verpak en opslag bedrijf, en kenmerkend is dat daar veel over- en weer wordt verladen. De info van google street view is waarschijnlijk ook niet recent...
Ze gebruiken alleen de verkeerde term. Natuurlijk komen er wel gevaarlijke stoffen vrij. Alleen zijn de concentraties die neerslaan van een dusdanig lage concentratie dat het geen gevaar oplevert voor de mensen. Als de concentraties wel gevaarlijk zouden zijn dan zouden de ziekenhuizen het druk krijgen.
Ik zit op dit moment thuis op de bank in Zwijndrecht, maar van een evacuatie is hier nog geen sprake in ieder geval.. En wat heeft het voor zin om te evacueren, een sporthal lijkt mij niet veiliger dan thuis met ramen en deuren dicht? :-)