GRIP 4 Zeer grote brand (Chemie Pack) Vlasweg - Moerdijk 05-01-2011

Auteur Topic: GRIP 4 Zeer grote brand (Chemie Pack) Vlasweg - Moerdijk 05-01-2011  (gelezen 348625 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #360 Gepost op: 5 januari 2011, 19:40:04
Welk gebouw staat er nu in de brand? En waar is er uitbreiding naar toe geweest:

http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=smfthkhch9wm&lvl=17&dir=0&sty=b

De brand is ontstaan bij Chemie Pack en is naar links uitgebreid naar scheepsschroevenfabriek Wärtsilä en men is nu bang dat ook ATM ( Afvalstoffen Terminal Moerdijk ) als volgende aan de beurt komt wordt net op RTL 4 gemeld.
Bij ATM liggen o.a. olieën opgeslagen dus als het doorslaat naar ATM dan wordt het nog heftiger.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


profk

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 25
Reactie #361 Gepost op: 5 januari 2011, 19:41:16
Rustig amice! Welk statement maak ik dan? Met continu rond de 2600 verschillende chemicaliën zal er best wel wat anawezig zijn. Daarnaast is het overpakken, mengen en verpakken over het algemeen niet incidenteel maar zitten daar (lamglopende) contracten aan vast.

Nogmaals ik constateer iets en post het. Dus houd je vinger even in je neus broekzak.
Beste Vandaag, als je schrijft dat je op street view formaldehyde bent tegengekomen en daarnaast stelt dat dit sterk carcinogeen is en bovendien een fijne boel, dan doe je naar mijn beleving een uitspraak over een vermeend risico. Als ik niet heel zeker zou weten dat er inderdaad (grote) hoeveelheden formaldehyde aanwezig zijn, dan zou ik zo'n statement nooit durven maken. Dat doet de brandweer niet, de woordvoerder van de hulpverleningsdiensten en/of de gemeente(n) niet en het zou, opnieuw volgens
mij, iedereen sieren dat hier op dit forum ook niet te doen.
Maar misschien heb ik je wel verkeerd begrepen?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #362 Gepost op: 5 januari 2011, 19:42:15
Weet ook niet waar deze quote vandaan komt, want het is nergens terug te vinden. Zelfs niet bij de "nieuws"
site van sbs.
Bij de verslaggeefster van SBS6.


frantic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #363 Gepost op: 5 januari 2011, 19:43:11
Hm

Toch raar dat een haastig in elkaar gezette site als www.brandmoerdijk.com stabieler is als crisis.nl


Timmos

  • Persfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,326
    • Tim-Koster.nl
Reactie #364 Gepost op: 5 januari 2011, 19:43:49
Men verwacht dat het over een uur ongeveer compleet uitgebrand zou zijn..


Piet

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #365 Gepost op: 5 januari 2011, 19:44:14
nog 1 uur en dan is het uit volgens de brandweer

BRON: RTL 4


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #366 Gepost op: 5 januari 2011, 19:45:03
De brand is ontstaan bij Chemie Pack en is naar links uitgebreid naar scheepsschroevenfabriek Wärtsilä en men is nu bang dat ook ATM ( Afvalstoffen Terminal Moerdijk ) als volgende aan de beurt komt wordt net op RTL 4 gemeld.
Bij ATM liggen o.a. olieën opgeslagen dus als het doorslaat naar ATM dan wordt het nog heftiger.


ATM is de grote witte loods aan de rechterkant? http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=smfthkhch9wm&lvl=17&dir=0&sty=b


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #367 Gepost op: 5 januari 2011, 19:49:06
ATM zit links, vierkant wit gebouw (waar witte rook langstrekt)

Volgens RTL altans

EDIT:

Foto:



Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #368 Gepost op: 5 januari 2011, 19:49:31
ATM is de grote witte loods aan de rechterkant? http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=smfthkhch9wm&lvl=17&dir=0&sty=b

nee zit links van Wartsilla.  Zit dus nog wel een grote "bandgang" tussen zoals een medewerker van ATM
maar met die grote explosies en vlammen denk ik ook niet onwaarschijnlijk dat hier ook wat over kan gaan slaan.

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&ll=51.692059,4.600997&spn=0.00556,0.02105&t=h&z=16
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


PatBui

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Reactie #369 Gepost op: 5 januari 2011, 19:51:54
ATM is niet alleen dat witte gebouw links maar loopt door naar boven (al die opslagtanks!!) Gelukkig zit er toch behoorlijk wat ruimte tussen ATM en Wärtsilä. Hoop echt niet dat het die kant overslaat want dan zijn we nog verder van huis.