GRIP 4 Zeer grote brand (Chemie Pack) Vlasweg - Moerdijk 05-01-2011

Auteur Topic: GRIP 4 Zeer grote brand (Chemie Pack) Vlasweg - Moerdijk 05-01-2011  (gelezen 348799 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

skydevil

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • judge not before you judge yourself !!!
Reactie #580 Gepost op: 6 januari 2011, 00:40:53
met betrekking tot de waterwinning, komt dit uit de haven? Is dit zout water? Zo ja hoe komt het af met de corrosie in de bluspompen?
Ik weet nl dat de marine brandweer in Den Helder bronzen pompen heeft ivm het zoute bluswater.

Je kan best zout water gebruiken als waterwinning, het is niet wenselijk, als je maar na gebruik het pompgedeelte goed spoelt met zoet water, trouwens meestal zijn bijna alle groot vermogen pompen van brons gemaakt voor zover ik weet , dit zijn sowieso kwalitatief de beste pompen.
In de rotterdamse haven hebben ook alle wagens van de gezamenlijke brandweer bronzen pompen, en ook die moet je spoelen met zoet water na gebruik.
Ik denk dat het water uit de haven daar brak is.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #581 Gepost op: 6 januari 2011, 00:42:02
The aftermath komt nog.

-vee
-milieu
-aanwezigen bij bestrijding
-grondwater
-etc.

Vrees ik.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #582 Gepost op: 6 januari 2011, 00:42:21
ok de brand is onder controle maar weet iemand hoe het met de rook gesteld is ?
Hoor net op Rijnmond TV intervieuw dat er minder rook is vrijgekomen dan verwacht en er geen gevaarlijke concentraties stoffen in zitten.
Nog wel ramen en deuren gesloten houden.


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #583 Gepost op: 6 januari 2011, 00:43:07
The aftermath komt nog.

-vee
-milieu
-aanwezigen bij bestrijding
-grondwater
-etc.

Vrees ik.

had begrepen uit eerdere berichtgeving dat vee binnen moet blijven tot na de controles en metingen ..


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #584 Gepost op: 6 januari 2011, 00:43:54
Brand bij Chemie-Pack Moerdijk onder controle

Laatst gewijzigd: donderdag 6 januari 2011 - 00:29 | Auteur: Willem Jan Joachems

MOERDIJK. - De enorme brand woensdag bij Chemie-Pack op industrieterrein Moerdijk is onder controle. De poging om de brand aan het eind van de avond met een 'blusdeken' te doven was succesvol. Er zijn geen slachtoffers gevallen. Omroep Brabant Radio was de hele middag en avond rampenzender. Omroep Brabant TV had ieder uur een extra nieuwsuitzending.

De gemeente waarschuwde dat de blusoperatie kon leiden tot stankoverlast en een hevige rookontwikkeling. Omwonenden konden daardoor last krijgen van geïrriteerde ogen, huid en luchtwegen. De De gemeente adviseerde omwonenden binnen te blijven en ramen en deuren gesloten te houden. Door de blusdeken moest worden voorkomen dat de brand alsnog zou overslaan naar de aangrenzende Afvalstoffen Terminal Moerdijk (ATM). Het treinverkeer tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe werd woensdagavond op last van de brandweer stilgelegd. Ook delen van de snelwegen A16 en A17 werden afgesloten.

'Niet te voorkomen'
Burgemeester Wim Denie van Moerdijk zei woensdagavond dat hij tevreden was over het verloop van de bluswerkzaamheden. "We hebben alles gedaan wat in onze macht lag. Je denkt dat je op alles berekend bent, maar je kunt zulke dingen niet voorkomen." Denie is blij dat er geen gevaarlijke stoffen zijn gemeten. "Het gaat er niet om wat voor gevaarlijke stoffen er in het bedrijf liggen opgeslagen, maar wat er in de lucht terechtkomt en dat lijkt mee te vallen.


http://www.omroepbrabant.nl/?news/148410542/Brand+bij+Chemie-Pack+Moerdijk+onder+controle.aspx


TommyGun

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
Reactie #585 Gepost op: 6 januari 2011, 00:44:32
The aftermath komt nog.

-vee
-milieu
-aanwezigen bij bestrijding
-grondwater
-etc.

Vrees ik.

Ik vrees het ook, maar zal vast de doofpot in gaan.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #586 Gepost op: 6 januari 2011, 00:45:16
De voorlichter van politie MWB (namens het CoPI) meldde onder andere inzet van brandweerkorpsen uit Midden- en West brabant, Zuid-Holland-Zuid, Rotterdam-Rijnmond, Defensie, bedrijfsbrandweer Shell en bedrijfsbrandweer SABIC.

Voske83 had al een (voorlopige) voertuigenlijst gemaakt, maar de totale lijst zal een stukje langer zijn O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


skydevil

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • judge not before you judge yourself !!!
Reactie #587 Gepost op: 6 januari 2011, 00:47:19
voorlopig geen vis eten uit het hollands diep denk ik


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #589 Gepost op: 6 januari 2011, 00:52:32
Momenteel wil je hier op straat echt niet lopen... Partij stank! 2 minuten buiten betekend dat je direct hoofdpijn hebt.