GRIP 4 Zeer grote brand (Chemie Pack) Vlasweg - Moerdijk 05-01-2011

Auteur Topic: GRIP 4 Zeer grote brand (Chemie Pack) Vlasweg - Moerdijk 05-01-2011  (gelezen 349006 keer)

0 gebruikers (en 36 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #880 Gepost op: 10 januari 2011, 00:38:09
M.a.w: een chemisch ingenieur durft in deze kwestie niet eens harde uitspraken te doen. Maar onze ''experts'' via alle mediakanalen wel, burgemeesters, voorlichters, noem maar op..  ::) Zelfs ten tijde van het incident al...
Volgens mij moet iemand als jij dan met kromme tenen de nieuwsberichten hebben gevolgd, rondom dit incident...(net als vele andere mensen, trouwens)

Bedankt voor je toelichting (voor zover mogelijk)
We wachten af...  O0


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #881 Gepost op: 10 januari 2011, 00:52:58
M.a.w: een chemisch ingenieur durft in deze kwestie niet eens harde uitspraken te doen. Maar onze ''experts'' via alle mediakanalen wel, burgemeesters, voorlichters, noem maar op..  ::) Zelfs ten tijde van het incident al...
Volgens mij moet iemand als jij dan met kromme tenen de nieuwsberichten hebben gevolgd, rondom dit incident...(net als vele andere mensen, trouwens)

Bedankt voor je toelichting (voor zover mogelijk)
We wachten af...  O0

Die kromme tenen krijg ik altijd als men zegt er zijn geen gevaarlijke stoffen bij de brand vrijgekomen. ja aan mijn hoela   98uiye.  Dan heb ik zoiets van bij beetje asbest schreeuwt men "moord en brand".  
En dan heb ik zoiets  :-X :-X :-X :-X  (blus)rook bij een brand is vele malen erger qua samenstelling. :-X :-\


Arend


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #882 Gepost op: 10 januari 2011, 02:11:39
p2kflex
02:09:27 10-01-11GROUP-1PRIO 1 NABLUSSEN CHEMIEPAK VLASWEG 4 MOERDIJK (INC 03)
1200011BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (OvD Breda) (Infocode)
1200013BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (OvD Steenbergen - Moerdijk - Halderberge) (Infocode)
1200191BRW Breda (BvD)
1200198BRW Breda (Kazernealarm)
1200608BRW Moerdijk (Blusploeg)
1201300BRW Breda (Techniek)
1201303BRW Breda (SB 6161)
1201925BRW Breda (Lichtkrant)
1201952BRW Moerdijk (Lichtkrant)
1201999BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Monitorcode)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #883 Gepost op: 10 januari 2011, 08:59:37
Hulpverleners brand Moerdijk morgen en overmorgen geinformeerd over gezondheidsrisico’s
Er komen informatiebijeenkomsten voor de hulpverleners die betrokken waren bij de brand in Moerdijk. Ze krijgen vandaag en morgen te horen welke gezondheidsonderzoeken er komen. De bijeenkomsten zijn uitsluitend  bedoeld voor brandweerlieden, agenten en andere hulpverleners en  zijn besloten.
De bijeenkomsten worden gehouden na klachten van 20 hulpverleners over onder andere luchtwegen en ogen.
www.medicalfacts.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #884 Gepost op: 10 januari 2011, 09:01:16
Hitte Moerdijk redding’
De extreme hitte is de redding geweest bij de brand in Moerdijk, zegt GGD-arts en milieudeskundige Henk Jans. Daardoor zijn de gevaarlijke stoffen verbrand tot koolstofdioxide, water en restproducten.
Wel is er roet vrijgekomen en hebben de sloten felle kleuren, maar dat is waarschijnlijk niet schadelijk voor de volksgezondheid, zegt Jans. De sloten zijn heel snel ingedamd, waardoor ze niet op ander oppervlaktewater hebben kunnen lozen. Volgens de GGD-arts is adequaat ingegrepen.
Ondanks de geruststellende berichten kregen de geneeskundige hulpverleningsorganisaties in de regio klachten binnen van prikkelende ogen, irritatie van luchtwegen en hoofdpijn. Maar de meeste klachten bestaan uit geuroverlast, volgens Jans. De voedselketen is goed afgeschermd.
De NOS wilde meer weten over welke stoffen zijn gemeten en de concentraties daarvan, maar kreeg deze gegevens niet van het RIVM. Een verzoek in het kader van de Wet Openbaarheid van Bestuur moet deze gegevens boven tafel halen. De Telegraaf heeft donderdag de milieuvergunning gepubliceerd, waarin staat dat er toestemming was voor 825 ton aan kankerverwekkende stoffen.
http://medischcontact.artsennet.nl/blad/Tijdschriftartikel/Hitte-Moerdijk-redding.htm


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #885 Gepost op: 10 januari 2011, 09:12:54
Ik snap niet waarom nu die lijst met gevaarlijke stoffen vrijgegeven is.
Het klinkt heel erg spectaculair maar veel van de zaken liggen op de gemiddelde fabriek in Nederland.
En anders wel op een gemiddeld boerenerf.


Walker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 796
Reactie #886 Gepost op: 10 januari 2011, 09:22:45
Ik snap niet waarom nu die lijst met gevaarlijke stoffen vrijgegeven is.
Het klinkt heel erg spectaculair maar veel van de zaken liggen op de gemiddelde fabriek in Nederland.
En anders wel op een gemiddeld boerenerf.

Maar niet in die hoeveelheden...  :-X
Mister Livingstone, I presume?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #887 Gepost op: 10 januari 2011, 09:46:27
Ik snap niet waarom nu die lijst met gevaarlijke stoffen vrijgegeven is.
Het klinkt heel erg spectaculair maar veel van de zaken liggen op de gemiddelde fabriek in Nederland.
En anders wel op een gemiddeld boerenerf.

Juist omdat de media de lijst niet konden krijgen werd het 'interessant'...  ;) Als kan je van te voren inschatten dat je deze nooit geheim kunt houden. Als ze de lijst gelijk gepubliceerd hadden was de huidige commotie allang weggeëbt.  ;)

Er gaan vast en zeker nog complot theoriën komen die gaan zeggen dat de overheid geknoeid heeft met de lijst in de tijd dat hij 'onder de pet' was... 0098 :-X


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #888 Gepost op: 10 januari 2011, 11:39:13
Juist omdat de media de lijst niet konden krijgen werd het 'interessant'...  ;) Als kan je van te voren inschatten dat je deze nooit geheim kunt houden. Als ze de lijst gelijk gepubliceerd hadden was de huidige commotie allang weggeëbt.  ;)

Er gaan vast en zeker nog complot theoriën komen die gaan zeggen dat de overheid geknoeid heeft met de lijst in de tijd dat hij 'onder de pet' was... 0098 :-X

Die truc werkt met de kinderen ook altijd prima. Ik doe alle moeite met een verrassing door deze te verstoppen. Toevallig moeten ze dan precies in die kast zijn en ga je ze proberen tegen te houden, waarmee je de nieuwsgierigheid aan zal wakkeren. Of je de camouflage valt op...en prikkelt de nieuwsgierigheid.

De beste manier is een slechte verstopplek zonder opsmuk. De kinderen zullen dan niet getriggered zijn om daar veel aandacht aan te besteden....

Eigenlijk zijn wij allemaal kinderen.....Als we iets niet mogen is het interessant....

(Daarbij voelen de media zich veplicht iets te melden, stel je voor dat iemand anders een los eindje publiceert.)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #889 Gepost op: 10 januari 2011, 12:18:32
Maar niet in die hoeveelheden...  :-X
het gaat mij erom dat er gedaan wordt of het zwaar vergif is maar deze spullen worden gebruikt als koelmiddel, om schoon te maken(in de voedingsmiddelenindustrie), in waterzuiveringen en om onze groenten te bespuiten.