Met al die klachten die in het halve land gekoppeld worden aan de brand in Moerdijk - op basis van een verspreidingsplaatje van het RIVM - ga ik ervan uit dat al degenen die nu piepen voorstander zijn van het per direct verbieden van het afsteken van vuurwerk met de jaarwisseling? Daar wordt namelijk collectief veel meer vuiligheid ingeademd - omdat de bron voor een groot deel op grondniveau of net daarboven verbrandt - maar dan heeft blijkbaar niemand van de huidige klagers klachten?
Collectieve gekte is dit.
Eens!!! (Kon de retweet knop niet vinden
Toevallig vandaag nog discussie met collega (in mijn niet hulpverlenende werk
) Een van die argumenten ging over de verhoogde loodconcentraties die op een locatie zijn gevonden. Mijn eerste reactie was, is het niet vreemd dat dit op een locatie aangetroffen is. Toen duurde het nog 10 minuten voordat hij snapte wat ik wilde zeggen (expres laten nadenken, dan blijft het beter hangen
) Feitelijk is er alleen een constatering dat er op een locatie een verhoging is gevonden. Bij een consistente constatering op meerdere plekken kan je veronderstellen dat de brand daar oorzaak van is. In dit geval niet en zal grondig gekeken moeten worden waar die verhoging aan verweten moet worden.
(In een bijzin gaf ik ook aan dat dit natuurlijk het moment is om van wat troep af te komen, Chemie-pak krijgt toch de schuld).
Ook de mededeling dat mensen even niet moeten eten van het land en buitenspelen van kinderen kwam aan de orde. "Wanneer weten die mensen dan wat ze is aangedaan". Waarop ik duidelijk probeerde te maken dat ze adviseren het niet te doen totdat ze weten of er problemen zijn (en dan pas wat en hoeveel). Achteraf zeggen dat het niet moet/kan is in de ogen van iedereen ook niet goed....
Kortom, de communicatie stokt, maar mensen veronderstellen ook een boel en horen de helft (/me incluis, ben ook mens
)