Peter
even een reactie van mijn, wel een dag later. er staat ook niet BZK-autospuit maar Prototype BZK-autospuit. de bekende BZK-tankautospuiten zijn uit 1984/85. de wagen van Soest was een tankautospuit die het ministerie van Binnenlandsezaken in 1977/1978 liet bouwen samen met nog een 5 andere tankautospuiten die tot experimentele tankautospuiten werden genoemd maar bedoeld waren om na te gaan door wat voor een wagen de toen 26 jarige oude BB autospuiten moesten vervangen. in 1975 had het ministerie al een serie van 6 schuimbluiswagens aangekocht en ondergebracht bij de regio's en ze hadden een paar wagens aangekocht voor de Rijksbrandweeracademie. in 1974/75 was men ook aan het kijken wat men met de BB origanisatie ging doen. in 1980 was de kogel door de kerk en het werd de bedoeling dat in 1986 het opgeheven zou worden en de taken deels over zouden gaan naar de regionale brandweer. echter het werd twee jaar vroeger. en de BB hield op te bestaan in 1984. de Soester DAF stond dus model voor de bekende BZK-tankautospuit. dat was wat ik bedoelde met Prototype BZK-tankautospuit. hoop dat het nu duidelijk is. als is het nu een wat grote verhaal geworden dan dat ik voor ogen had.