Oudste brandweervoertuig in actieve dienst?

Auteur Topic: Oudste brandweervoertuig in actieve dienst?  (gelezen 37809 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jwpots

• Gast
Reactie #80 Gepost op: 19 juni 2005, 12:35:32
de oude magirus van heinenoord :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Deze topic gaat over de oudste voertuigen die nog in ACTIEVE dienst zijn. De Magirus van Heinenoord is dit jaar afgevoerd. De hier te vermelde voertuigen moeten in ieder geval het bouwjaar voor 1975 hebben en dan nog in ACTIEVE dienst zijn. Dan kom je aardig in de richting. De Magirus van Heinenoord heeft als bouwjaar 1986.

Groet
Johan

Foto Joop

• Gast
Reactie #81 Gepost op: 19 juni 2005, 21:25:58
de oude magirus van heinenoord :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Klasse, als jij je zo profileert binnen dit forum  >:(

Joop

CLUT

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #82 Gepost op: 20 juni 2005, 22:20:41
Gemeentebrandweer
1.  Ameide-Tienhoven, Commer WTV uit 1966
2.  Zevenaar, Magirus hoogwerker (ex. Rotterdam) uit 1973
3.  Breda-Teteringen, gele Mercedes 608 uit 1974

Die hoogwerker hebben ze toch afgevoerd? Daar is toch een MAN voor in de plaats gekomen? Die doet ondertussen al dienst volgens mij.

mad marv

• Senior gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 21 juni 2005, 10:06:55
in italie zie je zulk sort nog vaak in gebruik.
mooi geluid als ze optreken. :o :o

[verwijderd door de admin]

Crashtender

• Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 21 juni 2005, 16:46:46
Gemeentebrandweer
1.  Ameide-Tienhoven, Commer WTV uit 1966
2.  Zevenaar, Magirus hoogwerker (ex. Rotterdam) uit 1973
3.  Breda-Teteringen, gele Mercedes 608 uit 1974

Die hoogwerker hebben ze toch afgevoerd? Daar is toch een MAN voor in de plaats gekomen? Die doet ondertussen al dienst volgens mij.

De hoogwerkers die in Gelderland-Midden zijn aangeschaft zijn naar Barneveld, Nijkerk, Renkum en Rheden gegaan.

Zevenaar heeft daar niet aan meegedaan. De hoogwerker van Zevenaar is dus nog gewoon in dienst.

Ik heb begrepen dat binnen niet al te lange tijd een nieuwe hoogwerker zal worden aangeschaft door brandweer Ede. De "oude" hoogwerker van Ede zou dan worden overgenomen door brandweer Zevenaar.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 21 juni 2005, 20:08:51
Heren volgens mijn is op dit moment de Magirus-Deutz hoogwerker van Zevenaar nog in gebruik. de Commer van Ameide-Tienhoven is inmiddels vervangen en de Mercedes-Benz 608D van Breda-Teteringen is ook inmiddels vervangen door een Vito. een andere kandidaat is de Mercedes-Benz autoladder van Steenwijk. en misschien zelfs de DAF 1800 prototype BZK-tankautospuit van brandweer Soest.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

CLUT

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #86 Gepost op: 22 juni 2005, 13:00:31
De hoogwerkers die in Gelderland-Midden zijn aangeschaft zijn naar Barneveld, Nijkerk, Renkum en Rheden gegaan.

Zevenaar heeft daar niet aan meegedaan. De hoogwerker van Zevenaar is dus nog gewoon in dienst.

Ik heb begrepen dat binnen niet al te lange tijd een nieuwe hoogwerker zal worden aangeschaft door brandweer Ede. De "oude" hoogwerker van Ede zou dan worden overgenomen door brandweer Zevenaar.

Ede weet ik niet de ladderwagen van Wageningen is er volgend jaar iig wel uit, en om niet uit de smaak te vallen binnen de regio.....3x raden wat voor 1 ze besteld hebben ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #87 Gepost op: 22 juni 2005, 14:22:08
Heren volgens mijn is op dit moment de Magirus-Deutz hoogwerker van Zevenaar nog in gebruik. de Commer van Ameide-Tienhoven is inmiddels vervangen en de Mercedes-Benz 608D van Breda-Teteringen is ook inmiddels vervangen door een Vito. een andere kandidaat is de Mercedes-Benz autoladder van Steenwijk. en misschien zelfs de DAF 1800 prototype BZK-tankautospuit van brandweer Soest.

Soest heeft geen BZK-TAS hoor  ;)

maartenh

• Forum gebruiker
    • www.112alarm.com
Reactie #88 Gepost op: 22 juni 2005, 15:20:34

Een Metz MAN B32??? Maar als goed begrijp krijg zevenaar de oude hoogwerker van Ede. Wat voor een is dat dan??? en word die dan eerst gereviseerd???

Foto Joop

• Gast
Reactie #89 Gepost op: 22 juni 2005, 16:14:57
Ede weet ik niet de ladderwagen van Wageningen is er volgend jaar iig wel uit, en om niet uit de smaak te vallen binnen de regio.....3x raden wat voor 1 ze besteld hebben ;)

Een Iveco 6x6 op superdikke banden, met dubbele cabine en met een 42 meter ladder !  ;)

oeps, maar nu weer back to the topic!