Oudste brandweervoertuig in actieve dienst?

Auteur Topic: Oudste brandweervoertuig in actieve dienst?  (gelezen 37825 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Firegirl112

• Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
Reactie #110 Gepost op: 13 januari 2007, 20:51:10
En ik maar denken dat die van ons wel 1 van de oudste was. Een mercedes uit 1975 in dienst bij een bedrijfsbrandweer korps

jwpots

• Gast
Reactie #111 Gepost op: 13 januari 2007, 20:56:59
En ik maar denken dat die van ons wel 1 van de oudste was. Een mercedes uit 1975 in dienst bij een bedrijfsbrandweer korps

Wat ik van de week al in een andere topic melde, aangaande informatie geven. Daar merkte ik op dat er geschreven werd over bv "ons" voertuig. Dan vraag ik mij wel eens af, wie is die ons dan ? Dus, welk bedrijfsbrandweerkorps is die "ons" dan ?

Groet
Johan

Firegirl112

• Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
Reactie #112 Gepost op: 13 januari 2007, 21:55:32
Wat ik van de week al in een andere topic melde, aangaande informatie geven. Daar merkte ik op dat er geschreven werd over bv "ons" voertuig. Dan vraag ik mij wel eens af, wie is die ons dan ? Dus, welk bedrijfsbrandweerkorps is die "ons" dan ?

Groet
Johan

"Ons" is de Bedrijfsbrandweer van Solvay te Weesp, het gaat om het bovenste voertuig in de volgende link

http://www.brandweervoertuigen.com/korpsen/solvay/huidig.htm

jwpots

• Gast
Reactie #113 Gepost op: 13 januari 2007, 22:00:12
"Ons" is de Bedrijfsbrandweer van Solvay te Weesp, het gaat om het bovenste voertuig in de volgende link

http://www.brandweervoertuigen.com/korpsen/solvay/huidig.htm

Bedankt, nu is het ook voor iedereen duidelijk.

Groet
Johan

Crashtender

• Senior gebruiker
Reactie #114 Gepost op: 13 januari 2007, 22:43:24
Hoe staat met dit rijtje

Gemeentebrandweer
1.  Ameide-Tienhoven, Commer WTV uit 1966
2.  Zevenaar, Magirus hoogwerker (ex. Rotterdam) uit 1973
3.  Breda-Teteringen, gele Mercedes 608 uit 1974

Zevenaar heeft inmiddels hun nieuwe hoogwerker binnen (ex Ede).  

Wie staat er nu op 1 2 en 3

De hoogwerker van Zevenaar is momenteel nog niet vervangen. Dit zal niet zo heel lang meer duren maar ze gebruiken nog steeds de oude Margirus en nog niet de Scania (ex brw Ede). Hij mag dus nog steeds in het rijtje staan.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.

BRW4120

• Forum gebruiker
  • Beheerder Meldkamer
Reactie #115 Gepost op: 14 januari 2007, 00:52:40
Bij deze nomineer ik de blusboot van Zaandam. In dienst sinds 1958.
http://www.blusboot.nl/

Topic is natuurlijk voertuig, maar als we de oudste vaartuig zoeken zal hij bovenaan staan denk ik samen met de jan v.d. heijden......

BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

• Senior gebruiker
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #116 Gepost op: 14 januari 2007, 10:52:18
Hier het voertuig van Solvay uit Weesp.

Foto : Ton van der Toolen

Meer voertuigfoto's op www.brandweervoertuigen.nl
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright

Crashtender

• Senior gebruiker
Reactie #117 Gepost op: 24 januari 2007, 21:33:02
De hoogwerker van Zevenaar is momenteel nog niet vervangen. Dit zal niet zo heel lang meer duren maar ze gebruiken nog steeds de oude Margirus en nog niet de Scania (ex brw Ede). Hij mag dus nog steeds in het rijtje staan.

Vanmiddag heb ik gesproken met de commandant van brandweer Zevenaar. Hij wist mij te vertellen dat de nieuwe hoogwerker er inmiddels is en dat hij met ingang van 1 maart operationeel is. Tot die tijd wordt er intensief geoefend om het voertuig helemaal te leren kennen. Dit betekent dat per 1 maart het lijstje weer mag worden aangepast.

Zo ziet de nieuwe hoogwerker er uit in het nieuwe jasje van brandweer Zevenaar:

foto: www.brandweerzevenaar.nl
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #118 Gepost op: 24 januari 2007, 23:16:28
Als men nu ook bedrijfsbrandweerwagens gaat meetellen in de lijst. Dat is deze van Solvay echt niet de oudste. Dat is volgens mijn de Samecar hogedrukeenheid van Bruynzeel Bergen op Zoom. deze is van 1963 en nog steeds in actieve dienst.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

Rene112

• Gast
Reactie #119 Gepost op: 25 januari 2007, 01:26:17
Als men nu ook bedrijfsbrandweerwagens gaat meetellen in de lijst. Dat is deze van Solvay echt niet de oudste. Dat is volgens mijn de Samecar hogedrukeenheid van Bruynzeel Bergen op Zoom. deze is van 1963 en nog steeds in actieve dienst.

Volgens mij wint de Commer autoladder van papierfabriek Crown van Gelder (Velsen-Noord) het nog steeds met bouwjaar 1959  ;)

Ik zal dit weekend het overzicht met de "top-3" per gemeentelijk korps, bedrijfsbrandweer of jeugdbrandweer weer eens bijwerken met de informatie uit de reacties!

groeten,
René de Caluwé