Discussie rondom ACAB / 1312

Auteur Topic: Discussie rondom ACAB / 1312  (gelezen 36872 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Gepost op: 27 maart 2009, 22:11:22
Politie verbiedt 'Acht Cola, Acht Bier'

AMSTERDAM -  Een tatoeage van vier letters komt een dertigjarige man uit Groningen mogelijk duur te slaan. Politieagenten arresteerden de Groninger met de letters 'ACAB' in zijn nek. Volgens de politie staat de afkorting voor 'All Cops Are Bastards'.

In eerste instantie bekende de verdachte. Hij had de tatoeage laten plaatsen toen hij voor een eerder vergrijp in de gevangenis belandde. Later stelde hij alsnog zijn verklaring bij. De vier letters stonden voor 'Acht Cola, Acht Bier', weet het Dagblad van het Noorden.

De politie verdacht de man van mogelijke drugshandel in de Hoekstraat in Groningen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3581499/__Verbod_op__Acht_Cola__Acht_Bier___.html?p=3,1

6301

• Forum gebruiker
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2009, 08:23:28
Een 30 jarige man uit Groningen is aangehouden en
bekeurd door de politie wegens het dragen van een
tatoeage in zijn nek met de afkorting: ACAB.

Volgens de man staat dat voor: Acht cola, Acht bier.
De politie dacht daar anders over en meende de afkorting
All Cops Are Bastards te herkennen.
Daarom is de man aangehouden en bekeurd voor belediging,
aldus een politie woordvoerder vrijdag.

Bron: A.N.P. nieuws vrijdag 27 mei 2009.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.

6301

• Forum gebruiker
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2009, 08:27:52
Vinden jullie het terecht dat deze man
voor de bovenstaande tattoo is aangehouden
en bekeurd of vinden jullie dit ver gezocht?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie cq mening
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.

Gast48368

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2009, 09:57:10
WAT BETEKEND A.C.A.B. NOU PRECIES??  
 LexiiFlexii (195) 9 feb, 20:22, 93 x bekeken
 Against the Government Skins (A.C.A.B.)

Bijvoorbeeld die zijn tegen de regering terwijl iedereen water schept door hun haat te richten tegen de parasiet genaamd buitenlanders die ons land verkrachten pakken hun het gat in de dijk aan die de regering heet die de parasiet toe laat omdat te doen sluit eerst het gat en ga dan pas waten scheppen zeggen hun ja en nee de regering aanpakken lijkt onmogelijk maar dat is nix in het leven want eenheid maakt ons sterk.

A.C.A.B. = All Cops Are Basterds

Zo maar ff gegoogled.........wordt je niet vrolijk van, en het lijkt me duidelijk>>> een fanatieke aanhanger..... :-X :-X :-X

Wat mij betreft volgen er nog vele bekeuringen voor hem.

Gast

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2009, 10:30:33
Aangehouden worden vanwege een tatouage op je lichaam...... het moet toch niet gekker worden in dit land!
Waar die afkorting dan ook voor staat, sinds wanneer is Nederland een totalitaire politiestaat waarin je niet op je eigen lichaam mag laten tatoueren wat je zelf wilt?
Ook al is meneer een crimineel en heeft hij meer op zijn kerfstok (gehad) en is de tatouage in zijn periode in de gevangenis gezet, aangehouden worden voor een afkorting op je lichaam, waar gaan we heen met dit land??

En natuurlijk heb ik ook allang gevonden waar die afkorting A.C.A.B. voor staat, een paar kaalkopjes die zo hun anarchistische rechtse gevoelens en antipathie tegen de politie willen tonen maar ACAB is ook een Maleisische popband....
http://en.wikipedia.org/wiki/The_A.C.A.B.
Duizenden dingen die je zou kunnen verzinnen wat het is.
Dus, nu gaan ze het uitvechten over wat die afkorting wel niet allemaal kan betekenen? Misschien bekijk ik het wel veel te nuchter dus houdt het bij mij bij Acht Cola al op.......(nuchter, cola, woordpeling)

Michelle1983

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2009, 10:36:06
Het dragen van een bomberjack met dezelfde afkorting erop is volgens het Hof Den Haag ook strafbaar als je weet dat de afkorting een beledigend karakter heeft voor politieambtenaren. Misschien dat de agenten deze uitspraak kenden toen zij de verdachte aanhielden.

Zie ook www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BH3651

Gast

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 29 maart 2009, 10:41:58
In dat vonnis staat dat die afkorting "algemeen bekend bij het publiek" is, ik wist dat dus bijvoorbeeld weer niet, nog nooit van gehoord.
Maar het gaat mij meer om het feit dat je dus iets op je lichaam kunt laten zetten waarvoor je aangehouden kan worden.
Ik wilde op mijn onderarm "Today, tomorrow, forever" laten zetten maar daar wacht ik nu nog maar even mee, straks beledig ik er iemand mee..... snap je?

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #7 Gepost op: 29 maart 2009, 13:06:22
Ik had dat bericht al een tijdje terug geplaatst, en is iets uitgebreider, niet alleen voor de tattoo dus

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,27155.msg629015.html#msg629015

Gast48368

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 29 maart 2009, 13:25:48
In dat vonnis staat dat die afkorting "algemeen bekend bij het publiek" is, ik wist dat dus bijvoorbeeld weer niet, nog nooit van gehoord.
Maar het gaat mij meer om het feit dat je dus iets op je lichaam kunt laten zetten waarvoor je aangehouden kan worden.
Ik wilde op mijn onderarm "Today, tomorrow, forever" laten zetten maar daar wacht ik nu nog maar even mee, straks beledig ik er iemand mee..... snap je?

Als je zoiets bewust op je lichaam gaat zetten dan kun je er op wachten dat je problemen gaat krijgen.......

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 29 maart 2009, 13:34:12
Ik had dat bericht al een tijdje terug geplaatst, en is iets uitgebreider, niet alleen voor de tattoo dus

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,27155.msg629015.html#msg629015

Ik heb je bericht er even bij geplakt ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s