Discussie rondom ACAB / 1312

Auteur Topic: Discussie rondom ACAB / 1312  (gelezen 36873 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dabo

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #30 Gepost op: 7 januari 2011, 09:46:35
Mjah het feit dat een rechter er in mee gaat zegt wel iets voor mij, maar misschien heb ik gewoon nog teveel vertrouwen in ons rechtssysteem

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #31 Gepost op: 7 januari 2011, 09:53:43
En als je je beledigd voelt dan hebben ze je volgens mij precies waar ze je willen hebben, ze hebben je 'geraakt'...
Is deze groep ook opgepakt?:

Tja ik zie wel mogelijkheden voor vervolging op basis van lidmaatschap van een criminele organisatie ..... ;)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

xangadib

• IvP
  • Forum gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 7 januari 2011, 10:20:37
Nou ja waar het mij een beetje om gaat is dat ik me werkelijk niet kan voorstellen dat iemand zich bij het zien van het getal 1312 beledigt zal voelen, ik kan me niet voorstellend dat het zien van een getal een dergelijke diepe emotie opwekt.
Dat ik het me niet kan voorstellen wil natuurlijk niet zeggen dat het ook niet gebeurd, maar ik heb sterk het idee dat er hier gekrast wordt niet omdat iemand zich daadwerkelijk beledigd voelde maar "just because we can"
Niet het feit dat iemand zich beledigd voelde was de aanleiding maar puur het dragen van het nummer.

Tsja, zoals met alles, het is de toon die de muziek maakt. Als een 5 jarig jongentje mij vol enthousiasme begroet met zo'n t-shirt aan, voel ik me echt niet beledigt. Als het een 20 jarige hooligan is, die aan het zuigen is, krijgt ie waar hij om vraagt.
Digitaal onderzoek

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #33 Gepost op: 7 januari 2011, 10:36:49
Tsja, zoals met alles, het is de toon die de muziek maakt. Als een 5 jarig jongentje mij vol enthousiasme begroet met zo'n t-shirt aan, voel ik me echt niet beledigt. Als het een 20 jarige hooligan is, die aan het zuigen is, krijgt ie waar hij om vraagt.

Maar als die 20 of 40 jarige dat shirt draagt en verder niet provoceert of iets dergelijks, zou je je dan werkelijk beledigd voelen, zou je echt die emotie voelen ?
Of is het meer van 'He dat mag niet, daar ga ik wat aan doen"
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

xangadib

• IvP
  • Forum gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 7 januari 2011, 10:45:30
Dit is persoonlijk, maar kom ik die 20 of 40 jarige voor het eerst tegen, zou ik mijn schouders ophalen. Is dit de derde, vierde, ..x dat ik betreffende persoon tegen kom, dan hangt het van alle voorgaande keren af. En dan zou het inderdaad best kunnen gebeuren dat ik me echt beledigd voel ja.
Digitaal onderzoek

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 7 januari 2011, 11:06:45
ACAB ? Betekent dat : "All cops are Brave"  ?

Met alle respect, beetje spijkers op laag water zoeken. Er zit nog al een verschil in antisemitisme en een beetje plagen...........

Zoals de Rotterdamse supporters vaak plegen te zingen: Nobody likes us, we don't care!
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

Dabo

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #36 Gepost op: 7 januari 2011, 11:11:46
Zoals ik eerder al zei waar houdt plagen op, hoe ver laat je ze gaan dan en dan krijg je de discussie waarom hufter wel mag en klootzak (bijv.) niet mag

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #37 Gepost op: 7 januari 2011, 11:21:11
http://en.wikipedia.org/wiki/A.C.A.B.

De betekenis van deze afkorting is bij hooligans algemeen bekend. Het is ook een populaire slogan bij andere criminelen, anarchisten, krakers, ultra rechts... (He grappig, krakers en ultra rechts zijn het eens).

Wat als ik AMAB (All Marocans...) of AJAB (All Jews...) zou zetten? hoe wordt er dan gereageerd? En als ik dan aangepakt wordt voor de afkorting zet ik er 1-13-1-2 op of 1-10-1-2 op... En als me dan gevraagd word wat dat betekent verzin ik een andere betekenis, die nergens op slaat, omdat ik eigenlijk te laf ben om er voor uit te komen.

Degenen die met dit soort t shirts lopen hebben daar een bedoeling mee en dat is aandacht vragen. En die hebben ze gehad.

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 7 januari 2011, 11:55:32
Natuurlijk weten ze de afkorting, daarom lopen ze er mee. Maar ik vind het in de category kwajongens. Ik heb liever dat ze iedereen bastard noemen, dan een hoop andere zaken.......
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

xangadib

• IvP
  • Forum gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 7 januari 2011, 12:08:53
Het gaat om het opzoeken van de grens. En als er dan een grens gevonden is, dan moet het toch maar kunnen?
Digitaal onderzoek