Discussie rondom ACAB / 1312

Auteur Topic: Discussie rondom ACAB / 1312  (gelezen 36723 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #50 Gepost op: 7 januari 2011, 21:15:12
Het rustig voorbij lopen met zo'n shirt is in mijn ogen minder erg als daadwerkelijk tegen een agent zeggen dat hij een (...) is of een agent het ziekenhuis in schoppen/slaan.
Ja dan mag een agent van mij diegene aanpakken, dit stelt in mijn ogen niks voor.
Als ik met een shirt met het nr 88/14/18 loop dan ben ik toch ook geen Neo-nazi of wel?
Een hooligan zal er vast en zeker iets duidelijk mee willen maken naar agenten, maar een hooligan kun je vast op iets ergers pakken dan een shirts met 1312.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #51 Gepost op: 7 januari 2011, 23:02:56
Ik vind het grappig dat de mensen die roepen dat agenten/justitie niet over zich heen moeten laten lopen, nu deze 1312 zaak van het OM bekritiseren.  98uiye

Misschien komt dat omdat die mensen van mening zijn dat het negeren van dit soort plagerijen niets te maken heeft met over je heen laten lopen.  O0
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #52 Gepost op: 8 januari 2011, 01:06:01
Maar je laat wel over je heen lopen, juist door dit toe te staan en het gaat echt niet om zo maar plagerijen. Gaat ook om de omstandigheden waarin deze shirts gedragen en verkocht zijn. Verder kan ik er niet op ingaan, vanwege bepaalde redenen. Laat ik zeggen dat ik weet wanneer deze "heren" zijn aangehouden...  ::)

(even taaltechnisch wat aangepast, te snel geklikt e050...) (x2)

T4tinus

• BHVer
  • Forum gebruiker
  • Met en zonder
Reactie #53 Gepost op: 8 januari 2011, 12:00:21
Maar je laat wel over je heen lopen, juist door dit toe te staan en het gaat echt niet om zo maar plagerijen. Gaat ook om de omstandigheden waarin deze shirts gedragen en verkocht zijn. Verder kan ik er niet op ingaan, vanwege bepaalde redenen. Laat ik zeggen dat ik weet wanneer deze "heren" zijn aangehouden...  ::)
,,,

Bedankt TDMdR,
Ik lees tussen je regels door dat de gestraften nog meer ongewenst gedrag vertoonden.

En dat de opdruk voor de shirts een voor alle partijen duidelijke en zelfde betekenis had, die beledigend is naar de betrokken politieambtenaren...
Dan is het logisch dat je ze aanpakt op wat juridisch het best aan te pakken is...

In ieder geval is het me nu duidelijk... O0

7194

• Senior gebruiker
Reactie #54 Gepost op: 8 januari 2011, 18:03:56
Als je serieus denkt dat hiermee het OM heeft gewonnen snap je er niks van.

Nee dat klopt. Ik snap er niks van.  ::)  Zou je daarom voor mij kunnen uitleggen wie er in deze situatie aan het kortste eind trekt?

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #55 Gepost op: 9 januari 2011, 17:08:14

Ik kan me zooo goed voorstellen dat een bepaalde groep zo enorm zuigend het bloed onder de nagels aan het weghalen is dat dit niet de aanleiding is ... maar wel het juridisch handvat.

Het gaat ook vooral om het symbool waar de letters/cijfers voor staan. Als je niet weet wat het betekend ... is er niets aan de hand.
Niet met A.C.A.B.
Niet met 1-3-1-2,
Niet met  het white power symbool.
Niet met een hakenkruis.

Maar ga er gerust van uit dat je in sommige wijken niet alleen over straat moet lopen met een white power symbool prominent op je kleding.
En onder de doorsnee mensen wordt niemand echt vrolijk van een hakenkruis.

Als je zoiets draagt ... heb je daar een bedoeling mee.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

YNPD

• Agent
  • Forum gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 9 januari 2011, 18:51:34
Als een forummer toevallig op straat in een shirt loopt met 1312 op het shirt gedrukt geloof ik niet dat je zomaar wordt opgepakt. Ik vermoed dat er dus meer gaande is dan alleen een t-shirt dragen en je boodschapjes doen als brave burger.

Vrijdag ben ik beledigd als zijnde 'kankerhomo' en 'kankerpolitie'. Ik voel me echt niet persoonlijk beledigd hoor, maar toch hebben we hem aangehouden. Waarom? Omdat zo'n iemand de grens van het toelaatbare opzoekt. En dan krijgt hij die grens ook duidelijk voor ogen.

Onger Oensien

• Forum gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 9 januari 2011, 18:54:08
Nee dat klopt. Ik snap er niks van.  ::)  Zou je daarom voor mij kunnen uitleggen wie er in deze situatie aan het kortste eind trekt?

Niet die gasten uit vak 410 hoor.
Die hebben een strafblad van meer dan 1 A4-tje.
De boete wordt uit de gezamenlijke pot betaald en ze hebben weer een mooi stukje publiciteit.

Ik ben het met je eens dat het behoorlijk irritant is dat mensen op deze manier je beroep belachelijk maken maar ik vraag me af of een reactie de juiste manier is om hierop te reageren. Van een boete raken deze mannen niet in paniek namelijk.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 9 januari 2011, 19:46:39
Niet die gasten uit vak 410 hoor.
maar ik vraag me af of een reactie de juiste manier is om hierop te reageren. Van een boete raken deze mannen niet in paniek namelijk.

Wat gebeurd er als je niets doet? Loopt dan de week er op het hele vak met zo'n shirt?
Daarnaast, mochten ze in het vervolg weer met zo'n shirt lopen, dan krijg je recidive. Dat houd in, hogere boetes, werk(taak)straf en eventueel zelfs celstraf.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #59 Gepost op: 9 januari 2011, 19:50:11
Wat gebeurd er als je niets doet? Loopt dan de week er op het hele vak met zo'n shirt?
Daarnaast, mochten ze in het vervolg weer met zo'n shirt lopen, dan krijg je recidive. Dat houd in, hogere boetes, werk(taak)straf en eventueel zelfs celstraf.

Daarnaast, moeten we elke crimineel dan maar laten lopen, omdat het toch wel betaald gaat worden uit de grote pot ?  ::) ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !