Discussie rondom ACAB / 1312

Auteur Topic: Discussie rondom ACAB / 1312  (gelezen 36721 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 6 januari 2011, 23:19:35
Misschien was het de geboortedatum van 1 van de mannen  0098

Ik vind het OM wel erg zielig met deze actie, want dan kun je achter allles wel wat zoeken.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 6 januari 2011, 23:49:14
Volgens mij is niet zozeer het OM zielig, maar vooral toch de dragers van zo'n T-shirt. Als blijkt dat tegen ACAB wordt opgetreden, iets anders bedenken om toch maar de boodschap uit te dragen. Tsja.. zoals ik verschillende agenten weleens heb horen zeggen: "Wie om aandacht vraagt, krijgt aandacht". Dus niet janken, boete betalen en jezelf voortaan als een nette burger gedragen.  998765
Senior GGP / Oost-Brabant

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #22 Gepost op: 7 januari 2011, 00:02:34
Dat heeft dan toch wel een heel erg hoog kleuterschool-gehalte gekregen -aan beide kanten-  :-X
Samen sterk in de hulpverlening!

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #23 Gepost op: 7 januari 2011, 00:18:32
Een tijdje geleden is een man veroordeeld die ACAB had getatoeëerd in zijn nek (geloof ik). Hij verklaarde dat het stond voor Acht Cola Acht Bier...

Juist de dragers zijn zielig volgens mij. Ze weten heel goed waar ACAB en ook 1312 voor staat. Als ze dan de consequenties er van moeten dragen, weten ze ineens van niks... 't Is redelijk simpel en het gaat om het opzoeken van de grenzen. Er zijn al eerder mensen veroordeeld voor de letters ACAB op een shirt. Dus ga je zoeken naar wat anders, want je wil toch wat uitdragen. Iemand komt dan met deze oplossing. Er zijn wel meer voorbeelden van: 88 (HH, Heil H.....) 81 (Hells Angels) etc. Ze vergeten alleen dat de politie en justitie ook kunnen tellen en meelezen op internet...

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 7 januari 2011, 07:01:08
Het heeft ook te maken met de reden waarom ze het dragen.....

Ze dragen zo'n shirt echt niet omdat ze het zo mooi vinden...  ::)

Je weet dat bij een voetbal wedstrijd veel agenten zijn.... Dan moet je het gewoon niet uitlokken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #25 Gepost op: 7 januari 2011, 07:47:46
Wat ik niet begrijp is hoe iemand zich door zo iets beledigd kan voelen.
Stel dat iemand met een shirt rondloopt waarop staat AZZB moet ik me dan beledigd voelen omdat ik dat kan vertalen met Alle Zeeuwen Zijn Bastards?
Ik weet niet wat ik op op zo'n moment zou voelen,  misschien zou er een glimlach op mijn mond verschijnen , maar om mij beledigd te laten voelen heb je toch echt meer nodig als zoiets .....
Als ik dat soort diepe emoties al zou voelen bij het zien van een paar letters of cijfers dan kan ik misschien beter wat anders gaan doen.
Maar ja, wie ben ik, misschien heb ik wel een brede rug ....

PSV aanhangers moeten ook gaan opletten, Politie Sucks Verschrikkelijk  of iets dergelijks is snel verzonnen door een creative diender 998765
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Reactie #26 Gepost op: 7 januari 2011, 08:51:09
Er zijn idd ergere dingen om je druk over te maken.

Anderzijds heb ik geen medelijden met de types die dit soort shirts dragen of tatoos laten zetten. Is toch een bepaald slag mens dat het kennelijk leuk vindt om (te pogen) een ander te beledigen. Het zijn dezelfde types die je ook terug vindt in situaties zoals in Hoek van Holland.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Dabo

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #27 Gepost op: 7 januari 2011, 09:32:12
Er zijn inderdaad ergere dingen dat is zeker aan de andere kant doen ajax fans het er ook wel om natuurlijk en om dan op Jacques te reageren, ik zou er ook wel om moeten lachen probleem is alleen natuurlijk beledigen van een agent is strafbaar en waar leg je dan de grens, bij basterd of pas als er ziekten ofzo bij gebruikt worden. Dat is natuurlijk niet zo objectief te stellen als een snelheidsovertreding en zelfs daar zijn discussies over want wat is nou 1,2,3 enz. Km te hard.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #28 Gepost op: 7 januari 2011, 09:39:37
Nou ja waar het mij een beetje om gaat is dat ik me werkelijk niet kan voorstellen dat iemand zich bij het zien van het getal 1312 beledigt zal voelen, ik kan me niet voorstellend dat het zien van een getal een dergelijke diepe emotie opwekt.
Dat ik het me niet kan voorstellen wil natuurlijk niet zeggen dat het ook niet gebeurd, maar ik heb sterk het idee dat er hier gekrast wordt niet omdat iemand zich daadwerkelijk beledigd voelde maar "just because we can"
Niet het feit dat iemand zich beledigd voelde was de aanleiding maar puur het dragen van het nummer.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 7 januari 2011, 09:41:56
Nou ja waar het mij een beetje om gaat is dat ik me werkelijk niet kan voorstellen dat iemand zich bij het zien van het getal 1312 beledigt zal voelen, ik kan me niet voorstellend dat het zien van een getal een dergelijke diepe emotie opwekt.
Dat ik het me niet kan voorstellen wil natuurlijk niet zeggen dat het ook niet gebeurd, maar ik heb sterk het idee dat er hier gekrast wordt niet omdat iemand zich daadwerkelijk beledigd voelde maar "just because we can"

En als je je beledigd voelt dan hebben ze je volgens mij precies waar ze je willen hebben, ze hebben je 'geraakt'...

Is deze groep ook opgepakt?:

Tsja en blijkbaar is het idd een strijd:

Georganiseerde misdaad op de foto?

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/561848/2011/01/06/Fans-Ajax-veroordeeld-voor-anti-politieshirt.dhtml

foto: http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/12/11/14/media_xl_290864.jpg