Politie trainingsmissie naar Afghanistan

Auteur Topic: Politie trainingsmissie naar Afghanistan  (gelezen 12274 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #20 Gepost op: 28 januari 2011, 23:26:47
Ach skippy02, het begin is er 0098

GroenLinks krijgt 200 opzeggingen

DEN HAAG -  GroenLinks heeft donderdag en vrijdag ongeveer tweehonderd opzeggingen gekregen van partijleden wegens onvrede over de koers van de partij in het debat over Afghanistan. Dat heeft een woordvoerster van de partij vrijdag gezegd. De opzeggingen gebeurden vooral via e-mail maar ook per telefoon.

De Tweede Kamerfractie van GroenLinks stemde in de nacht van donderdag op vrijdag in met een nieuwe missie in Afghanistan. Bij een deel van de achterban valt dat niet goed. Donderdag liet Karel van Broekhoven, voorzitter van de Midden Oostenwerkgroep van GroenLinks, al weten dat hij een motie van afkeuring zal indienen tegen fractievoorzitter Jolande Sap tijdens een partijcongres op 5 februari.
GroenLinks telt ongeveer 27.500 leden.

Bron: Telegraaf

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #21 Gepost op: 28 januari 2011, 23:36:04
Volgende week heeft Groenlinks een congresvergadering. Als de leden daarin aangeven de genomen beslissingen niet te ondersteunen dan heeft dat geen invloed op de fractie. Er stapt niemand op en hoeft niemand weg. Het is dan jammer dat de leden het niet snappen en er zal dan geinvesteerd moeten worden om het duidelijker te maken. Het veranderen van de afspraken is niet meer mogelijk, de beslissing is genomen. Zo werkt de politiek, volgens Jolanda Sap.

Hahaha ja inderdaad, zo werkt de politiek. In de tweede kamer wordt bedacht hoe bepaalde zaken voor elkaar gemaakt moeten worden, ongeacht wat de achterban ervan vindt.
U vraagt en wij draaien.... (met de nadruk op draaien)!!
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #22 Gepost op: 29 januari 2011, 05:55:46
Wat vinden jullie in deze van de opstelling van de PVV?

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #23 Gepost op: 29 januari 2011, 07:47:36
Voor zover ik het begrepen heb is de PVV altijd tegen een missie geweest.
Dat de CDA en de VVD dit er nu toch doorgekregen heeft zonder steun van de PVV bewijst voor mij dat CDA en VVD ook zonder de PVV haar standpunten erdoor kan krijgen. Dat de PVV dit gedoogd begrijp ik niet, ze hadden het op de spits kunnen drijven maar dat hebben ze niet gedaan. Kennelijk is men er nog niet aan toe om de regering (lees CDA en VVD) te overrulen en zelf de touwtjes in handen te nemen. Het lijkt wel of ze er niet klaar voor zijn of (nog) niet durven. Ik ben geen voorstander van de PVV.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 29 januari 2011, 11:48:41
Er zullen ongetwijfeld afspraken zijn gemaakt daarover. Het staat ook niet zo goed als je als gedoogpartij het volledige kabinet afzeikt. Ik vind het wel bijzonder van de VVD/CDA dat ze toch een missie proberen waar er al een regering over gevallen. De achterban van alle steunende partijen, vooral de SP en Groenlinks, is tegen en toch gaan we weer. Er zijn wat beloftes gemaakt over militaire handelingen en de ruggengraten buigen verder door dan die van een slangenmens. Ik kan mij het standpunt voor de verkiezingen van deze partijen nog wel herinneren.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #25 Gepost op: 29 januari 2011, 12:32:44
Hoe worden deze politiemensen geselecteerd? Is dit op vrijwillige basis?

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 29 januari 2011, 13:18:51
Er zullen ongetwijfeld afspraken zijn gemaakt daarover. Het staat ook niet zo goed als je als gedoogpartij het volledige kabinet afzeikt. Ik vind het wel bijzonder van de VVD/CDA dat ze toch een missie proberen waar er al een regering over gevallen. De achterban van alle steunende partijen, vooral de SP en Groenlinks, is tegen en toch gaan we weer. Er zijn wat beloftes gemaakt over militaire handelingen en de ruggengraten buigen verder door dan die van een slangenmens. Ik kan mij het standpunt voor de verkiezingen van deze partijen nog wel herinneren.

Uhm, de SP is van begin tot het eind tegen de missie geweest, en heeft er dus niet mee ingestemd.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 29 januari 2011, 16:05:28
Euh ik bedoel D66.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 29 januari 2011, 17:34:34
De PVV heeft na een lang onderhandelingstraject als nieuwkomer binnen relatief korte tijd redelijk wat zeggenschap gekregen. Als zij zich tegen de zittende partijen keren bestaat de kans dat de boel weer instort. En dan kan het voor de PVV een stuk lastiger zijn om deel te nemen aan een meerderheidskabinet. De kans bestaat dan dat de PVV weer als "gewone" oppositiepartij door het leven moet met een veel mindere machtspositie dan in de huidige situatie een gedoogsteun te bieden aan het minderheidskabinet.
Naar mijn idee komt dat omdat niemand graag met de PVV in 1 kabinet wil gaan zitten. De oppositie is de PVV ook liever kwijt dan rijk. Dit werd ook subtiel duidelijk uit de zeer langdurige formatietijd. Het was voor de huidige partijen meer "moeten"dan echt willen. Dit weet men waarschijnlijk ook bij de PVV. Kortom soms kun je beter horen, zien en zwijgen. In plaats van je eigen zin willen doordrukken.

Dit laatste geldt ook voor de andere partijen, want zij hebben de PVV op dit momment erg hard nodig. Als het kabinet valt wordt het voor die partijen ook weer een moeilijk traject waarvan de uitkomst heel erg onzeker is. Ik ben benieuwd of er politie naar Afganistan gaat  998765  :). Misschien heeft dhr. Rutte vriendjes in het buitenland die hij niet teleur wil stellen, wie weet.

TDMdR

• Senior gebruiker
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #29 Gepost op: 29 januari 2011, 22:10:44
Hoe worden deze politiemensen geselecteerd? Is dit op vrijwillige basis?

Bij uitzendingen van politiemensen gaat het altijd om vrijwilligers. Zo gaat dat tot nu toe in ieder geval en ik ga er van uit ook in de toekomst.