Politie trainingsmissie naar Afghanistan

Auteur Topic: Politie trainingsmissie naar Afghanistan  (gelezen 12130 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Sheriff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #30 Gepost op: 29 januari 2011, 22:12:56
Zijn er dan überhaupt vrijwilligers ? Voor je het weet is het mei.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #31 Gepost op: 29 januari 2011, 22:15:30
Zijn er dan überhaupt vrijwilligers ? Voor je het weet is het mei.

Volgens mij wel, het schijnt financieel redelijk interessant te zijn...


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #32 Gepost op: 29 januari 2011, 22:41:28
Volgens mij wel, het schijnt financieel redelijk interessant te zijn...

Waar moet je dan aan denken, Mike?
Een bonus van 10.000 euro bij terugkomst, vrije kost en "inwoning", gratis reizen (1x per maand terug)?

Als de "drive" het geld is, is dat dan een goede motivatie om te gaan?
Ik zou meer kijken naar je achtergrond, is dat b.v. een militaire achtergrond. Ben je vaker uitgezonden enz.
Kun je goed tegen hoge temperaturen en hoge druk.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #33 Gepost op: 30 januari 2011, 19:10:20
Politiemensen trainen in het buitenland is - behalve geld - ook een uitdaging en een interessante ervaring, die bovendien goed staat op je CV. Ik kan me ook voorstellen dat voor die politiemensen een stukje 'wereldverbetering' meespeelt, vanuit een ideaal dus.

Waarom politie i.p.v. Kmar?? Je zou bijna denken dat de marechaussee een geschiktere organisatie is om dit werk te gaan doen.

Kan zijn dat ik het gemist heb, maar waar staat dat het alleen de politie betreft en niet de Kmar? :)

Op diverse politiemissies zijn volgens mij ook KMar militairen ingezet, gezamenlijk met civiele politiemensen. Ik zou het raar vinden als het nu ineens alleen civiele politie zou moeten zijn. Zeker gezien het semi-militaire karakter van de politie in Afghanistan.

Juist die mix kan denk ik effectief zijn. Een KMar medewerker zal wellicht meer weten van militair optreden, waar de politieman meer kennis heeft van wijkzorg, opsporing enz.

Wat vinden jullie in deze van de opstelling van de PVV?

In principe ben ik altijd wel voor hulp aan het buitenland: wij hebben het hier goed en als we anderen kunnen helpen, moeten we dat niet laten.

Mits de voorzieningen in eigen land wel een voldoende basisniveau hebben. Als je hoort over krepeersterkte in de noodhulp, lange aanrijtijden (zeker voor back-up), stapels opsporingszaken met daderindicatie, dan weet ik niet zo zeker of er voldoende basisniveau is.

Hebben ze in Afghanistan niet toevallig dierenpolitie nodig? Daar hebben we er straks 500 van :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #34 Gepost op: 30 januari 2011, 23:59:30
KMar gaat ook mee, maak jullie maar niet druk. Komt wel goed.

Het is oorlogsgebied. Dus zullen ze nooit politieagenten alleen sturen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 18 april 2011, 09:10:09
Citaat
Salarisrel over Kunduz

door Roy Klopper
WOERDEN -  Militairen en marechaussees die in het Afghaanse Kunduz lokale dienders gaan opleiden, ontvangen hiervoor straks 100 euro per dag minder dan hun politiecollega’s die hetzelfde werk doen.

De oorzaak van de inkomensverschillen zit in de extra toelage die de Europese Unie (EU) betaalt aan de civiele agenten die onder haar vlag aan de slag gaan. Brussel keert dit bedrag uit omdat ze ervan uitgaat dat de agenten hotel- en dinerkosten zullen krijgen. Dat hiervan op de militaire basis in Kunduz geen of amper sprake zal zijn, leidt niet tot intrekking van de extra uitkering.De vakbond Marechausseevereniging (Marver) voorspelt dat deze sterk uiteenlopende salarissen onderling scheve gezichten gaan geven bij de Nederlanders op uitzending. „Het is onverteerbaar dat je als militair in de kantine naast een politieman zit die voor hetzelfde werk honderd euro per dag meer in zijn zak steekt”, aldus voorzitter Ton de Zeeuw.IngreepVoorzitter Wim van den Burg van de militaire FNV-vakbond AFMP, die net als de Marver een fors inkomensverschil voorziet, bepleit een ingreep door het kabinet: „Juist omdat de regering rept van een geïntegreerde missie, moeten alle deelnemers hetzelfde salaris krijgen.” Nederland stuurt begin 2012 40 agenten van regiokorpsen en de KLPD naar Afghanistan en 50 marechaussees. Daarnaast gaan 125 militairen les geven over onder meer zelfbescherming. De overigen van de in totaal 545 deelnemers aan de missie behoren tot staf of ondersteuning van de vier F-16’s die de opleiders vanuit de lucht beschermen.Marver-voorzitter De Zeeuw constateert dat het gemor over de Kunduz-beloningen nu al is begonnen: „Dit zit de militairen en marechaussees op de werkvloer allesbehalve lekker. Het komt boven op alle ellende die ze al over zich uitgestort kregen toen Defensieminister Hans Hillen onlangs de invulling van de 1 miljard euro aan bezuinigingen bekendmaakte.”De onder de EU-vlag opererende politiemensen krijgen ook nog eens meer verlof. Een Defensie-woordvoerster weet van beloningsverschillen: „De militairen bouwen tijdens de missie bijvoorbeeld dubbel pensioen op, waar de politiemensen dit van de EU niet krijgen. Zo heeft iedereen zijn voor- en nadelen.”
Bron:Telegraaf


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #36 Gepost op: 18 april 2011, 11:53:27
Tsja ... €100,- per dag voor het zelfde werk is niet niks natuurlijk.
Uitgaande van een uitzending tussen de 4 en 6 maanden scheelt het 12 tot 18 duizend euri's.(extra)
Zelfs bij bruto bedragen is dat ... best wel veel.

Maar de uitspraak over "het zelfde werk" tussen de agenten die onder EUPOL vallen en de militaire trainers/begeleiders die onder ISAF vallen klopt eigenlijk ook niet helemaal (helemaal niet?) want e.e.a. is niet functiegebonden maar valt onder de toelagen.

Anywayzzz ... kan me af en toe scheve ogen wel voorstellen ... bij zulke bedragen.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #37 Gepost op: 18 april 2011, 12:14:22
Daarbij komt nog dat de militairen/KMar buiten de poorten van het kamp werken en de politiemensen op het kamp blijven. Militairen lopen ook nog eens extra risico.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #38 Gepost op: 18 april 2011, 13:50:48
Hoorde zojuist het volgende argument op de radio, vanuit defensie: ''Maar militairen krijgen meer pensioen dan agenten.''   ::)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 18 april 2011, 15:05:26
Als je überhaupt nog leeft als je 67 bent.
Misschien maar een voorbeeld nemen aan de Zuid-Europese landen, daar kan je veel eerder met pensioen.