Ja das was ik ook wel benieuwd naar, werd er door een van de voertuigen door rood gereden, wat waren de snelheden, werd het zicht beperkt door zon, vrachtwagens etc.
Als de brandweerwagen zijn sirene aanhad -en in een in dit topic aangehaald nieuwsbericht wordt een getuige geciteerd dat dat wel zo was- dan doet het natuurlijk niet zoveel ter zake wie er door rood reed of niet, de brandweerwagen heeft altijd voorrang.
Wat wel een bijzonderheid is dat er kennelijk twee brandweerwagens achter elkaar gereden hebben. Was de aanrijding met de voorste of met de achterste van de twee en hoeveel afstand zat er tussen beide? Er is een scenario denkbaar dat de bestuurder van de auto na de eerste brandweerwagen gedacht heeft dat de weg weer vrij was, en door de herrie van de eerste brandweerwagen de tweede niet heeft opgemerkt...
Snelheid is zeker een interessante factor. Als ik zo naar de schade van beide betrokken auto's kijk, heb ik daar wel een mening over. Maar om elke schijn van speculatie tegen te gaan hou ik die mening nog maar even voor me.