Uiteraard hebben kitesurfers, windsurfers, kajakkers, sportboten, jetskies, waterskiėrs, sportvissers, zwemmers, baders, spelevaarders, wandelaars, natuurliefhebbers hondenbezitters, ruiters, blokarts, kiteskater, parasailers, ATB's, crossers, quads, off-road clubs, en iedereen die ik nog vergeten ben, allemaal recht op hun eigen plezier op en aan het strand.
Maar dan wel op een dusdanige manier zoals vastgelegd middels regelgeving, met aandacht voor ook al die anderen, natuur en omgeving en met snel en langzaam verkeer en disciplines die elkaar op een andere manier in de weg zitten, op goede wijze gescheiden. Net zoals elders in onze samenleving.
Ik ben ook een voorstander van een zwemverbod in snelle sporten zones.
Handhaving APV is primair een taak voor de beheerder (mogelijk ook met BOA's) maar zoals de zaken nu liggen niet voor de politie.
Ik blijf een voorstander van een discussie over strandwachttaken want ik verwacht dat er binnen Reddingbrigades Nederland zeer verschillend over wordt gedacht en ook in praktijk wordt gebracht hetgeen mogelijk zelfs zou kunnen leiden tot onduidelijkheid bij de klant.
Kees
(Blauwe Vlag, lang zo gek nog niet)