Incidenten met kitesurfers / kitesurf-verbod

Auteur Topic: Incidenten met kitesurfers / kitesurf-verbod  (gelezen 45227 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Cyrus

• Gast
Reactie #70 Gepost op: 31 maart 2008, 10:30:46
Roepen om jezelf zichtbaar te maken voor kitesurfers heeft blijkbaar net zoveel zin als roepen om een antwoord van Rescue Ranger!  ;D ;D ;D

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #71 Gepost op: 31 maart 2008, 11:19:58
Roepen om jezelf zichtbaar te maken voor kitesurfers heeft blijkbaar net zoveel zin als roepen om een antwoord van Rescue Ranger!  ;D ;D ;D

Hij heeft het zo druk gehad met de Schiphol-OMSjes en de auto's in de plomp
bij Vijfhuizen dat hij besloten heeft om op vakantie te gaan  :)

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #72 Gepost op: 31 maart 2008, 19:03:20
Idd, kom net terug van een drukke ADR en een paar daagjes vakantie.

Maar Wouter, blijkt wel weer dat je te weinig lichaamsbeweging hebt als er echt gezwommen moet worden. Jij weet net zo goed als ik, dat je nooit alleen gaat zwemmen als het leuk begint te worden. Of ben je de eerste les van je strandwacht en eigenlijk elke hulpverlening reeds vergeten? Ik zal het voorzeggen, EIGEN VEILIGHEID! Ga je dus alleen zwemmen, NEE. Dus zijn er altijd mensen om elkaar en op elkaar te letten. En dat geldt hier ook voor de zwemmers als voor de kiters.

Dat jij waarschijnlijk op een stukje strand bivakeert dat uitsluitend gebruikt wordt door "Einzelgangers" is dan jammer. Maar een wetsuit hoeft namelijk niet alleen zwart of donker-blauw te zijn. Een paar gele mouwen doet wonderen. Een body-board van de kids is bijvoorbeeld ook fel gekleurd. En misschien kan je een keer gaan denken aan de gele potjes van "Rescue", als je al zo bang bent voor een paar kiters. Mijn zwemvliezen zijn fel gekleurd, ook een aandachtstrekkers. Dus opties te over, maar dat wist je natuurlijk al.

RR (Wat dacht je van een rose halo-corset? Voor als het echt fout is gegaan.)
Elke hulpverlening start met communicatie.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 31 maart 2008, 19:22:40
RR (Wat dacht je van een rose halo-corset? Voor als het echt fout is gegaan.)

;D  :D  ;D

Daar zullen er een hoop op moeten googlen, maar sterk is hij wel...

PamelaAnderson

• Gast
Reactie #74 Gepost op: 1 april 2008, 09:07:54
Een paar gele mouwen doet wonderen. Een body-board van de kids is bijvoorbeeld ook fel gekleurd. En misschien kan je een keer gaan denken aan de gele potjes van "Rescue", als je al zo bang bent voor een paar kiters. Mijn zwemvliezen zijn fel gekleurd, ook een aandachtstrekkers. Dus opties te over, maar dat wist je natuurlijk al.

Nou weet ik wie je bent! Ik zag vanaf de pier in Scheveningen dat je in het water lag! Zo kan het natuurlijk niet fout gaan! En dat alleen je koppie boven water uitsteekt en de rest van je flitsende kleding 95 % onder water is en dus praktisch onzichtbaar maakt voor jou natuurlijk niet uit. Net zoals je hele verhaal over zichtbaarheid in het water. Ik zie het maar als een 1 april grap van je, want dat je echt serieus denkt dat dit soort maatregelen zwemmers goed zichtbaar maken voor kitesurfers die op volle snelheid door het schuim rossen is het toch echt droevig gesteld. Ik geef je wel 1 ding na: alle beetjes helpen dus je tips zijn niet compleet waardeloos. Als je de keuze hebt als zwemmer zou ik dus toch je raad opvolgen. Alleen de tutu ben je nog vergeten!  ;D
Maar geloof me: het blijft een zeedruppel op een gloeiende plaat!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 1 april 2008, 09:33:59
Eens, daarbij komt dat de wendbaarheid van de kite surfer op een enkele uitzondering na zeer beperkt is en meer oog heeft voor z'n vlieger dan voor vervelende obstakels als zwemmers.

Henk

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #76 Gepost op: 3 april 2008, 23:11:00
Wouter,

ik geef je helemaal gelijk. Mijn welgemeende excuus.

Ondertussen wordt ik namelijk op mijn vingers getikt, dat we het topic namelijk helemaal ontkrachten. Primaire vraagstelling was of een reddingsbrigade zich al dan niet moet gaan inzetten voor een kite-surf verbod? Mijn idee hieromtrent is duidelijk. NEEN, maar ook de handhaving van een dergelijk verbod hoort niet thuis op het bordje van de reddingsbrigade.

RR (in deze liever lui dan moe?)
Elke hulpverlening start met communicatie.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 4 april 2008, 12:21:13
De reactie van Uitkijk is verwijderd.

Henk

Rob van Munster

• Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 4 april 2008, 12:51:08
Neem aan dat uitkijk de reactie zelf heeft verwijderd. Anders had de moderator dat wel gemeld.....

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #79 Gepost op: 5 april 2008, 13:07:10
Bij mijn weten heb ik niets verwijderd hoor. Moet gaan werken, zet het er vanavond wel opnieuw op.

Kees  8)