Beste mensen van reddingsorganisaties en de kustwacht.
Ik spreek voor alle kitesurfers als ik zeg dat wij jullie dankbaar zijn voor alle keren dat jullie de "sukkels" onder ons uit het water vissen
.
Wij snappen dat jullie je ergeren aan het soort wat tussen de badgasten door kite, en wij zelf vinden dit ook not-done, wij houden van onze sport en willen dit ook graag blijven doen, op een veilige manier. Dit word alleen steeds moeilijker omdat onze spots gesloten gaan worden waardoor wij steeds meer op een kluidje zullen moeten gaan kiten, jullie snappen zelf dan ook wel dat met het aantal kiters dat per m2 toeneemt ook meer ongelukken zullen gaan gebeuren.
Het probleem is dat mensen een totaal verkeerd beeld van ons hebben, met name het gevaar.
kiten is beter te vergelijken met skieen dan met motorcross, je gaat ook niet zonder ooit geskiet te hebben meteen van een berg af.
Dit zelfde geld ook voor kitesurfen, als jullie kijken op forums als hanglos.nl en kitehigh.nl zal je ook zien dat wij iedereen aanraden les te nemen.
Ik zou jullie willen vragen om niet meteen ons allemaal over 1 kamp te scheren. voorlichting werkt veel beter dan verbieden, uiteraard is dit eerder een klus voor de overheid.
Ook zou ik willen vragen aan die gene die bij de reddingsbrigade/kustwacht werken contact op te nemen met de nederlandse kitesurf vereniging. Dan kan er overlegt worden en samen naar een goede oplossing gezocht worden, die uiteindlijk beter werkt als een oplossing waarbij niet is overlegt. dit is voor bijde een stuk plezieriger, wij kunnen kiten en jullie hoeven dan niet achter "sukkels" aan die toch gaan kiten omdat ze zoiets hebben "niet naar ons geluisterd, wij dan lekker ook niet naar hun" terwijl hun(jullie) in dit geval dr vrij weinig aan kunnen doen omdat er toch een link mist tussen kiters en redders.
Wij zijn zelf ook al druk bezig met overheden/gemeentes maar uiteindelijk zijn jullie die gene die weer moeten opdraaien voor als het fout gaat omdat er gewoon niet gecommuniceerd word. ook weten jullie meer van gevaren af dan een bureaucraat die niet verder kan kijken dan zijn bureau
Neem alstublieft contact op met de Nederlandse Kitesurf Vereniging, praat met elkaar, als iedereen maar tegen elkaar blijft schreeuwe wat die fout doet en hoe erg iedereen elkaar haat ipv te zeggen "he zo kan het ook"
Alvast bedankt Hein Hackenitz, Wind- Golf- en Kite- surfer