Bij heel veel vrijwilligerswerk is het zelfs zo dat het doen van vrijwilligerswerk de vrijwilligers geldt kost. (weet ik uit ervaring)
Denk hierbij aan de kosten van vervoer, kleding, soms materiaal, eten en drinken, vrije dag bij de baas nemen etc.
Ik denk dan ook dat je minimaal deze kosten zal moeten gaan vergoeden zoals hierboven al gezegd.
Bv. Km vergoeding 0,19 cent per KM, Brantstof, Kleding en schoenen?
, Materiaal
?, ongeveer 7,50 voor brood en drinken 15,00 voor warm eten en drinken, en dan nog de vrije dag laten we eens gek doen 10,00 per uur
Wat zijn uw autokosten als u een kilometer vergoeding krijgt?
Deze berekening toont wat de autokosten per maand zijn als u een kilometer vergoeding krijgt van uw werkgever.
Deze berekening is geldig vanaf 1-1-2004.
Tevens wordt berekend wat de autokosten zijn per kilometer en krijgt u een overzicht van de jaarlijkse kosten en vergoedingen.
Gebruik de bijtelling en kosten auto van de zaak berekening om te zien wat de autokosten zijn als u een auto van de zaak heeft. Als u moet kiezen tussen een auto van de zaak en een kilometer vergoeding, vergelijk dan beide autokosten berekeningen.
Resultaten
Autokosten per maand € 380
Autokosten per kilometer ¹ € 45,60
¹ Opbrengsten (kilometervergoeding en carpooling) zijn hierbij buiten beschouwing gelaten.
Autokosten (per jaar)
Kosten:
Afschrijving € 2.325
Financiering € 0
Onderhoud € 2.220
Brandstof € 15 +
Totale kosten € 4.560 € 4.560
Opbrengsten:
Woon-werkverkeer € 0
Zakelijke kilometers € 0
Carpooling € 0 +
Totale opbrengsten € 0 € 0 –
Totaal € 4.560
ook hier zie je vaak dat het dan vooral de oudere zijn die dat dan doen aangezien die meestal hetzij met de vut of pensioen zijn, helaas zijn zij een uitsterfend soort en zijn er nog maar weinig die hier een vrijedag voor willen opofferen.
Ik hoor al dat er bij voetbalclubs de jeugdleden al 15,00 euro krijgen om op zaterdag 3 uurtjes de kleedkamers te vegen omdat anders niemand het meer wil doen ook daar verdwijnen de vrijwilligers langzamer hand.