is het nodig om te denken dat een goede ehbo met een verband tas met een inhoud van de jaren negentig rond loopt.zou ik me toch maar eens wat verder verdiepen in wat een ehbo er is en niet zo zelf ingenomen zijn
Ik zie echt op evenementen, ehbo-ers zitten, die niet eens weten wat er in de tas zit, die ze meegekregen hebben.. EHBO-ers zijn net mensen, er zijn mensen die goed zijn in "vak" en er zijn mensen die je nog niet aan je wilt hebben zitten, en waar je afvraagt wat stelt dat papiertje nog voor...
Lijkt mij logisch om geld te vragen voor hulpverlening. Vaak hebben de instanties waar wij hulpverlenen ook inkomsten.
popconcerten, motorcross etc etc.
5 euro per persoon: Kosten voor Kleding, opleiding etc
9 euro verbindingsmiddelen. Kosten machtiging, onderhoud. regelmatig nieuwe accu's
1,50 km. Lijkt mij teveel. De vrijwilliger krijgt maar 19 cent
25 euro AED. Eveneens vervanging van de batterij , de stickers moeten meende ik twee jaarlijks vervangen worden.
En dus eigenlijks zou het dus kostendekkend moeten zijn..
Dat kan dus eigenlijk nooit kosten dekkend zijn.. tenminste als je moderne materialen werkt,
Maar goed het Rode Kruis is niet duur.. En sommige EHBO verenigingen handteren belachelijke tarieven, en doen aan alle kanten hun vrijwilligers te kort.. en er zijn ehbo-verenigingen die zelfs onder het minimum het toelaatbare gaan.. Ik heb respect voor de vrijwilligers, maar dat besturen van verenigingen dit soort amateurisme laten bestaan.. en nog te bang zijn om 2,5 euro extra te vragen..
De schoonmaakster met haar emmertje en sop kost nog meer, en die heeft alleen maar de verantwoordelijkheid om iets schoon te maken..
Als je stiekum kijkt wat een verantwoordelijkheid de ingehuurde ehbo-er mee op haar/zijn nek heeft.. slaat dat kant nog wal..
Een vrijwilligersorganisatie hoeft niet de hoofdprijs te vragen, en natuurlijk is er iets van een maatschappelijk belang. Maar niet over de rug van goed en hard werkende en vakbekwame vrijwilligers..