Waarom vraagt het rode kruis zoveel geld voor een evenement

Auteur Topic: Waarom vraagt het rode kruis zoveel geld voor een evenement  (gelezen 35240 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 9 januari 2011, 16:46:56
Welke subsidie bedoel jij Amstaf3 ? Van het rijk of die van gemeentes ?

Beide eigenlijk zou het NRK helemaal geen subsidies moeten krijgen.
Waardoor ze veel meer marktconforme prijzen moeten gaan hanteren en dan krijg je pas echte marktwerking en eerlijke offertes.
Je kan niet ontkennen dat je een lager tarief kunt uitbrengen als je subsidie krijgt dan zonder.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

helm

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 9 januari 2011, 17:39:07
Daarnaast is het zo dat vrijwilligers niet betaald MOGEN worden (--> 7 grondbegindselen)

Dan is de directeur Cees Breederveld met een salaris van ruim 200.000,00 duidelijk geen vrijwilliger. ;)

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #12 Gepost op: 9 januari 2011, 18:11:36
Klopt, net zoals de beroepskrachten..  ::)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 9 januari 2011, 18:15:14
Zou het NRK ook nog deze prijzen vragen als de complete subsidie die ze jaarlijks krijgen eindelijk weg zou vallen.
En zoals het ook hoort de mensen zouden betalen markt conform.
Zoals al vaker op dit forum besproken (het lijkt wel of dit topic/deze vraag om de zoveel tijd weer naar boven komt): De subsidie die het RK krijgt is niet voor de evenementenhulp, maar voor het doen van de overige doelstellingen (tip: kijk op de RK website als je niet weet wat de doelstellingen zijn). Het geld dat binnenkomt via de evenementenhulpverlening wordt bij de meeste afdelingen gebruikt om de overige doelstellingen te bekostigen! Zonder de evenementenhulpverlening zouden een hoop afdelingen niet in staat zijn om deze doelstellingen te halen!

Daarnaast is het RK uiterst goedkoop wbt evenementenhulp! Vraag maar eens een offerte aan bij EMS, of andere for-profit evenementenhulporganisaties, dan zul je een heel stuk duurder uitzijn voor hetzelfde!

Dan is de directeur Cees Breederveld met een salaris van ruim 200.000,00 duidelijk geen vrijwilliger. ;)
Een dergelijke organisatie als het Rode Kruis kan niet zonder beroepskrachten en een directeur. Het salaris van C.B. is conform de omvang van de organisatie en de taken en verantwoordelijkheden die daar bij horen (en eigenlijk is zijn salaris nog laag gelet op voornoemde) en is niet meer dan normaal.

Theo

• Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
    • EHBO Service Nederland
Reactie #14 Gepost op: 9 januari 2011, 18:33:52
Waarom vraagt het nrk zoveel geld voor een evenement , hierdoor denk ik dat ze veel evenementen kwijt raken en dat zo ook de motivatie van leden minder gaat worden .
5 euro per persoon per uur
9 euro gebruik verbindings middelen per dag
1,50 km vergoeding
25 euro mee nemen aed 1 dag
Denken jullie dat er hier door leden weg gaan bij het nrk ?

Peter, wat vragen jullie als ik vragen mag?
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.

Vider

• NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 9 januari 2011, 18:43:00
Beste Peter,

Wat is jou doel?
achter elkaar 2 zaken posten met alleen maar een negativiteit naar het RK. Ik ben al 20 jaar vrijwilliger binnen het RK en werk ook al vele jaren samen met de EHBO collegae, we doen ook regelmatig gezamelijke inzetten en we vragen ook elkaars hulp indien noodzakelijk. Dus nogmaals wat is het doel van jou vragen
Voor zover ik weet worden er in het land door de verschillende EHBO verenigingen en RK afdelingen diverse tarieven gehanteerd voor hulpverleningen en ik weet zelfs dat er afdelingen zijn van het RK die enkel alleen de kosten rekenen van de gebruikte verbandmaterialen bij bepaald inzetten.
Naar mijn mening ben je een beetje een negatief sfeertje aan het creëren. Of hebben ze jou als vrijwilliger bij een RK afdeling geweigerd?
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw

(EHBO)

• Forum gebruiker
  • EHBO, Rode Kruis, Buurttoezicht-Wielwijk enz.
    • Buurttoezicht Hardinxveld-Giessendam
Reactie #16 Gepost op: 10 januari 2011, 16:06:01
Wat mij eigenlijk verbaasd zijn de kosten per uur per persoon, het spijt me zeer maar je bent toch vrijwilliger bij het Rode Kruis. Het enigste wat wij vragen bij onze vereniging is de kosten dat je wat te eten en te drinken krijgt om het zo even te zeggen.
Met vriendelijke groet,  Jorrit  

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 10 januari 2011, 16:32:04
Wat mij eigenlijk verbaasd zijn de kosten per uur per persoon, het spijt me zeer maar je bent toch vrijwilliger bij het Rode Kruis. Het enigste wat wij vragen bij onze vereniging is de kosten dat je wat te eten en te drinken krijgt om het zo even te zeggen.

Elke medewerker die werkt, kost geld..  dat geld ook voor de vrijwilliger....  Slijtage van middelen, uitrusting, catering, ID bewijs, training, verzekering etc...

Tja  er zijn mensen die denken dat je voor 5 euro per uur, een adequate dienstverlening kan krijgen..  

Een AED gebruiken kost gemiddeld 160 euro per daadwerkelijke inzet, plus iemand moet dat ding gaan onderhouden..
Een AED gebruiksklaar kopen kost meer 1000 euro.

Een gemiddelde eerste hulptas voor gevorderden met kwaliteitspullen kost meer 250 euro, en dan heb je eigenlijk nog niets...  Een goede jas kost gemiddeld 70 tot 120 euro, met bestickering.  Dan hebben we het niet over adequate persoonlijke beschermingmiddelen..

9 euro per uur voor communicatiemiddelen..  Heb je enig idee wat die dingen kosten, onderhoud, batterij vervangen, etc..

Dan heb je nog geen verenigingsadministratie, verzekering...  

Vrijwilligers betekend tot niet gratis, of dat het de vrijwilligersorganisatie, of de vrijwilliger nog geld moet kosten....  ?

Die prijzen rekenen, betekend per definitie dat je feitelijk vrijwilligers te kort doet...  en dat je ze niet met de modernste materialen en adequate middelen en training kan geven...  Verder als je het vergelijkt met de prijs van een beveiliger, of de timmerman, of de aannemer of de geluidstechnicus of de schoonmaker die een en ander regelt, dan stelt die prijs echt niets voor...

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 10 januari 2011, 18:20:30
Dan heb je het idd nog steeds niet gesnapt ondanks dat het hier al vaker heel goed is uitgelegd, jammer. Vrijwilliger zijn betekend niet dat er geen kosten zijn zoals Rescue heel duidelijk omschrijft.

Ehv-er

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 10 januari 2011, 19:25:09

Stel je staat voor jou vereniging samen met een collaga ehbo-er als vrijwilliger bij een voetbaltoernooi. Voor het gemak zullen we maar zeggen bezoekers, spelers, en personeel opgeteld rond de 300 personen aanwezig. En er worden steeds 6 wedstrijden tegelijk gespeeld. Het evenement duurt ongeveer 8 uurtje. Ga ik eens rekenen:

-Je krijgt in die tijd ongeveer 20 slachtoffers. per so maak je gemiddeld ongeveer 3 euro aan kosten voor verbandmateriaal.  € 60,-
-Om het makkelijk te maken gebruik je de AED ook nog eens. € 160,-
-Laten we zeggen dat je nog eens € 30,- rekent voor afschrijving van je middelen, verzekeringen, en overige onkosten.

Die inzet kost in dat geval: € 247,-  Nou is het meestal zo dat je de AED niet altijd gebruikt dus kan je daar een apart spaarpotje voor maken voor onderhoud hiervan. Wanneer ik het iets realistischer bekijk dan moet je hoe dan ook een kleine 90 euro vragen voor die inzet. Dan heb je alleen nog maar de kosten van de daadwerkelijke inzet en niet de kosten die je als totale organisatie/vereniging hebt om de organisatie te laten bestaan. Daarvoor kom je met 90 euro nog te kort.

Wanneer ik 90 euro omreken naar per persoon per uur dan kom ik ook op ongeveer € 5 euro per uur per persoon. Hier uit kan ik tevens concluderen dat het tarief van het Rode Kruis niet te duur is. Om ook te reageren op de topicstarter.

Als ik zo reken en ik bedenk wat de catering voor 2 personen zou kosten voor een hele dag. Dan heb ik het idee dat de betreffende Ehbo vereniging erg veel geld in huis heeft en graag met geld strooit.