Waarom vraagt het rode kruis zoveel geld voor een evenement

Auteur Topic: Waarom vraagt het rode kruis zoveel geld voor een evenement  (gelezen 35254 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #50 Gepost op: 7 februari 2011, 11:55:14
Waarom kost het Rode Kruis zoveel?

Een wedervraag wat zou een standaard EHBO-er mogen kosten volgens de topic starter.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 7 februari 2011, 12:55:04
Wat iets mag kosten, is afhankelijk van welke dienst wil je wilt leveren, hoe je vrijwilligers gemotiveerd houdt en krijgt, en welke kostprijs je daarbij berekend en hoe je dan een prijs berekend naar de klant...

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 7 februari 2011, 20:49:03
Wat iets mag kosten, is afhankelijk van welke dienst wil je wilt leveren, hoe je vrijwilligers gemotiveerd houdt en krijgt, en welke kostprijs je daarbij berekend en hoe je dan een prijs berekend naar de klant...

Dat snap ik maar ik zou graag willen weten aan welk bedrag de topic starter denkt. En hoe hij er aan komt.
Want als je iets duur vindt moet je dat kunnen afzetten tegen een andere prijs neem ik aan

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #53 Gepost op: 12 maart 2011, 14:56:25
Ik moet zeggen, dat je EHBO tassen erg laag geprijst zijn.. En dat je het nog niet hebt over brancards, spalken, behandelbank, hygiene middelen, calamiteitenvoorraden..  voertuigen, communciatiemiddelen..

Tja, het kan altijd meer sophisticated. En bij jouw club is het altijd beter dan bij de 'andere amateurs'.  998765

De tarieven die het Rode Kruis nu rekent zijn mi prima voor het type/niveau Eerste Hulp op evenementen dat het Rode Kruis landelijk levert. Sommige afdelingen zijn basic, andere hebben meer mogelijkheden. Bedenk dat voor de wat kleinere evenementen hogere tarieven gewoon te duur zijn. Bij grotere evenementen is er meer budget en kan men zich ook wat uitgebreidere hulp inhuren.

Ik ben al een aantal jaar vrijwilliger en ik zie geen enkele reden om vanwege de tarieven die een afdeling rekent weg te gaan. Veel vrijwilligers hebben geen flauw benul wat überhaupt gevraagd wordt.

De topic starter moet maar eens een keer de motivatie lezen die het Rode Kruis heeft voor zijn tarieven richtlijn.

Wpie

• Forum gebruiker
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #54 Gepost op: 12 maart 2011, 18:41:01
ik ben zelf regelmatig bij evenementen te vinden als ehbo'er
ik ben daar als vrijwilliger en niet als een beroeps persoon
als vrijwilliger krijg ik geen cent te zien voor de tijd die ik (wij) daarin steken
maar we hebben wel altijd vrij eten en drinken bij de evenementen
wat de organisatie voor prijs afspreekt hebben de vrijwilligers geen idee van
en willen ze ook niet weten over het algemeen
ik weet wel dat we sommige evenementen gratis doen en dat er evenementen zijn die dieper in de buidel moeten tasten
als het een benefiet iets is , dan staan wij gratis
als het comercieel is dan staat daar een hogere prijs voor
wat de prijzen zijn weet ik niet
dat gaat via de penning meester
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 13 maart 2011, 10:37:43
Precies, dat is ook de manier waarop het Rode Kruis werkt; sommige evenementen tegen vol tarief (commercieel) en sommige evenementen voor een zacht prijsje omdat de organisatie non-profit is en zelf goede doelen nastreeft.

Voor de hulpverlener is het ook niet direct relevant hoeveel er gevraagd wordt. Al wordt het natuurlijk een beetje raar als er per hulpverlener 25 euro per uur gevraagd wordt en de vrijwilliger daar vervolgens niets van terug ziet in scholing, materiaal en dergelijke :).

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 13 maart 2011, 20:24:26
Medewerkers motiveren doe je niet met een financiele prikkel. maar wel door bijvoorbeeld door vrijwilligers te laten werken met moderne hulpmiddelen, uitrusting en communicatie voorzieningen, training en een goed en gemotiveerd team te werken, waarbij teamleden voor elkaar zorgen..

Een goede catering, en verzorging op de dag is wel het minste wat je kan doen..  Eventueel rekening houdend met dieetwensen etc..

.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #57 Gepost op: 13 maart 2011, 20:51:26
Medewerkers motiveren doe je niet met een financiele prikkel. maar wel door bijvoorbeeld door vrijwilligers te laten werken met moderne hulpmiddelen, uitrusting en communicatie voorzieningen, training en een goed en gemotiveerd team te werken, waarbij teamleden voor elkaar zorgen..
Een goede catering, en verzorging op de dag is wel het minste wat je kan doen..  Eventueel rekening houdend met dieetwensen etc..

Mee eens, echter je demotiveert als organisatie je medewerkers op de lange termijn wel wanneer je als organisatie geld opstrijkt en je tegelijkertijd de vrijwilligers geld laat betalen (in de vorm van een niet kostendekkende onkostenvergoeding of in het geheel geen onkostenvergoeding).
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #58 Gepost op: 13 maart 2011, 21:18:39
Mee eens, echter je demotiveert als organisatie je medewerkers op de lange termijn wel wanneer je als organisatie geld opstrijkt en je tegelijkertijd de vrijwilligers geld laat betalen (in de vorm van een niet kostendekkende onkostenvergoeding of in het geheel geen onkostenvergoeding).

Volkomen mee eens..

zeger

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #59 Gepost op: 14 maart 2011, 08:51:21
Wat is zoveel geld?? Eerst dient men een evenement te splitsen in wel of niet commercieel
Daarnaast is het vaak zo dat aan een evenement professionele partijen geld verdienen en de kosten beheersbaar blijven door inzet van "vrijwilligers" die dit  uit liefde doen :))
In evenementen gaat vaak veel geld om. Eenvoudig voorbeeld is te  zien bij betaaldvoetbal..miljoenen aan salaris en daarnaast de vrijwilliger die iets voor zijn club-pie doet
Voor een rode kruis medewerker mag best betaald worden, mits deze natuurlijk de juiste middelen en kennis/vaardigheid heeft. Op de evenemente begroting is de vrijwilliger vaak een sluitpost of de vrijwilliger wordt misbruikt om de begroting te laten kloppen
Conclusie: iemand inhuren voor een evenement mag best wat kosten, zonder daar zielig overte  doen richting evenementen organisatie