Waarom vraagt het rode kruis zoveel geld voor een evenement

Auteur Topic: Waarom vraagt het rode kruis zoveel geld voor een evenement  (gelezen 35253 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 14 maart 2011, 09:38:34
Conclusie: iemand inhuren voor een evenement mag best wat kosten, zonder daar zielig overte  doen richting evenementen organisatie

Wat bedoel je precies met zielig doen?

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 14 maart 2011, 23:52:38
Waarom krijgt iedereen betaald op een goede doelen evenement en de EHBO mag een stuiver krijgen?

Bij de meeste evenementen voor goede doelen betaald men ook voor het podium, precariorechten, de geluidsinstallatie, de beveiliging, toiletwagens, dranghekken etc. En neem van mij aan dat deze gewoon goed betaald krijgen.

De EHBO is een sluitpost en vaak een moetje.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #62 Gepost op: 15 maart 2011, 01:00:33
De EHBO is een sluitpost en vaak een moetje.

Laat ik vooropstellen dat ik deze mensen geen moetje vind, ik vind het helden die vrijwillig lopen en aanwezig zijn tussen allerlei evenementenbezoekers.
Ook bij voetbalwedtrijden, K1 fights end. Deze mensen lopen het eerst het risico om verwond te worden.

Ten tweede en dat is weet ik off topic maar zou ik ervoor zijn om elk evenement te laten opdraaien voor alle kosten en niet de samenleving.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #63 Gepost op: 15 maart 2011, 06:14:48
Ik organiseer beroepsmatig evenementen, van klein tot (heel) groot. Uiteraard komen in de productie-overleggen alle offertes boven tafel en gaan we is tekenen & rekenen... Voor een relatief klein evenement zijn dit de 'standaard' bedragen die we ongeveer kwijt zijn:

Beveiliging (ongeveer 10 man): 2000,-
Brandwachten (2 man): 450,-
EHBO (2 man, incl. alle materialen): E100,-

En enkele dagen later word ik door de plaatselijke EHBO club schoorvoetend gebeld of het een heel groot probleem is als er nog 15 euro extra in rekening gebracht mag worden, anders komen ze niet uit de kosten... Wat klopt er niet aan bovenstaand rijtje bedragen? Om een klein festival op te zetten voor een mannetje of 1000 ben je als organisatie een kleine 8000 euro kwijt, en dan heb je nog weinig bijzonders. Mijns inziens mag een EHBO'er gewoon het zelfde tarief rekenen als een beveiliger, omdat EHBO ook een specialiteit is. Verenigingen laten zich ongelofelijk hard misbruiken door evenementen organisaties. Prima dat EHBO'ers vrijwillig op een evenement willen rondlopen, echter ik als organisator heb er ook belang bij dat deze personen goed zijn opgeleid en bijvoorbeeld goede communicatiemiddelen hebben. En ik ben dan ook zeker bereid om daar 200 euro extra voor neer te tellen.

Maarja, de EHBO-markt heeft zichzelf om zeep geholpen door te lage tarieven te hanteren... Hier maken de organisatoren die niet voor kwaliteit maar voor geld gaan dan ook gretig misbruik van.

Overigens in reactie op HIT: EHBO is vrijwel altijd een eis in de evenementenvergunningen en wel degelijk een 'moetje' binnen organisaties. Beveiligers hebben ook vrijwel altijd EHBO, en als organisatie is het uiteraard voordeliger om ergens een AED en verbandkoffer te ritselen voor 50 euro.

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #64 Gepost op: 27 maart 2011, 21:13:24

Overigens in reactie op HIT: EHBO is vrijwel altijd een eis in de evenementenvergunningen en wel degelijk een 'moetje' binnen organisaties. Beveiligers hebben ook vrijwel altijd EHBO, en als organisatie is het uiteraard voordeliger om ergens een AED en verbandkoffer te ritselen voor 50 euro.

Ik heb toch ook echt wel bij evenementen gestaan, waar de beveiliging en ander personeel bij het evenement met een EHBO diploma, niet mee geteld werd door de vergunningverstrekker.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

peter h

• Forum gebruiker
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #65 Gepost op: 27 maart 2011, 22:49:07
inderdaad Joost, een beveiliger wordt ingehuurd om te beveiligen.
als er een slachtoffer is, kan hij niet meer beveiligen.
de taken goed verdelen.
ook wij zij bezig om te bezien of wij niet andere tarieven moeten handhaven voor de "commerciele" evenementen..

Willem D.

• Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #66 Gepost op: 28 maart 2011, 16:59:29
In Nederland is de EHBO overwegend een sluitpost.
Gevolg is dat evenementen organisaties met een zo laag mogelijk tarief EHBO-ers wil inhuren.
Niets mis mee met deze commerciele gedachte, echter EHBO verenigingen en NRK afdelingen hebben zich de afgelopen decennia behoorlijk laten uitbuiten en uitkleden door een neerwaartse spiraal in de inhuur prijs en het verzuimen tot het maken van (prijs)afspraken tussen de betrokken partijen.
Vrijwilligers willen we niet betalen en beroeps zijn te duur!
Gevolg is dat vele EHBO verenigingen en NRK afdelingen soms een kleine winst boeken, soms kiet spelen en/of in sommige gevallen zelfs geld moeten toeleggen.  :'(

Indien men een goede EHBO voorziening wil hebben, dan kost dat meer geld dan wellicht begroot en het is maar de vraag of men dat voor over heeft.
Winst maken is leuk en daar ga je ook voor, maar de veiligheid van bezoekers (en personeel) mag niet ten koste gaan door winstbejag.
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we

amstaf3

• Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 29 maart 2011, 11:08:35
Er is een hele snel en gemakkelijke oplossing te bedenken
Gewoon een werkelijke goede markprijs aanbieden accepteren ze die niet dan geen EHBO gaat het feest ook niet door.
Dus stel je legt een prijs neer van €2500,00 vinden ze dat te duur helaas dan geen EHBO.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #68 Gepost op: 29 maart 2011, 12:52:09
een echte marktprijs moet dan dus minstens alle kosten dekken, en dan denk ik dat er heeeel veel  verenigingen en rode kruis afdelingen flink omhoog moeten met de prijs. En dan moeten alle partners het ook eens zijn. Ook zullen de GHOR bureaus en de gemeenten dan inderdaad veel strenger moeten worden.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #69 Gepost op: 30 maart 2011, 02:18:09
een echte marktprijs moet dan dus minstens alle kosten dekken, en dan denk ik dat er heeeel veel  verenigingen en rode kruis afdelingen flink omhoog moeten met de prijs. En dan moeten alle partners het ook eens zijn. Ook zullen de GHOR bureaus en de gemeenten dan inderdaad veel strenger moeten worden.
En dan krijgen de commerciële ehbo bedrijven ook weer wat meer kans om ingehuurd te worden. Ik ben voor ookal ben ik simpel ehbo'er die nooit evenementen draait. Ik was ooit beveiliger en kreeg toen bij evenementen gewoon volledig uurloon terwijl de ehbo'ers er vrijwillig stonden. Ik vind dat die mensen net zo goed betaald moeten krijgen.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)