Waarom vraagt het rode kruis zoveel geld voor een evenement

Auteur Topic: Waarom vraagt het rode kruis zoveel geld voor een evenement  (gelezen 35241 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #70 Gepost op: 30 maart 2011, 09:53:17
tja, EHBO-verenigingen en Rode Kruis verenigingen hebben sommige penningmeesters wel erg verwent..

EHBO dienstverlening moet denk ik professioneler, en dat kan alleen als er een redelijke prijs wordt gevraagd, en verder biedt dat de mogelijkheid voor Rode Kruis en EHBO vereniging een beter vrijwilligersbeleid kunnen voeren.
Dus betere voorzieningen, betere training, meer professionele uitstraling, bewust wording dat dienstverlening meer is, dan een passantenhulpverlening..

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 31 maart 2011, 14:13:52
een echte marktprijs moet dan dus minstens alle kosten dekken, en dan denk ik dat er heeeel veel  verenigingen en rode kruis afdelingen flink omhoog moeten met de prijs. En dan moeten alle partners het ook eens zijn. Ook zullen de GHOR bureaus en de gemeenten dan inderdaad veel strenger moeten worden.

Wat heeft de gemeente en de GHOR met de prijs te maken? die link zie ik niet.

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #72 Gepost op: 31 maart 2011, 21:13:42
Dat als er consensus wordt bereikt over een goede prijs, dat de GGD en GHOR dan ook als een organisatie zegt t niet te kunnen betalen voet bij stuk houden over hun eis en anders de vergunning niet verlenen.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #73 Gepost op: 1 april 2011, 00:16:57
vandaag een gesprekje gehad met 1 van de organisatoren van mysteryland....

een controlle drie jaar geleden van haar beveiliging deed blijken dat 2/3e van haar beveiligers een verlopen EHBO had, maar wat nog een grotere zorg was is dat die beveiligers het te druk hadden om eventueel EHBO te kunnen verlenen.....

Ik blijft dus bij mijn eerste reactie in deze topic, EHBO is geen sluitpost en zal als ze gaan rekennen naar de kosten nog veeeeeeel duurder worden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Lunatum

• Arts
  • Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 2 april 2011, 21:10:11
Waar het mee begint is duidelijkheid over wat EHBO op een evenement moet inhouden. Er is te veel variatie tussen verenigingen, RK afdelingen en bedrijven wat betreft hetgeen EHBO inhoud en welk niveau geboden wordt. Er zijn verenigingen met goed getrainde vrijwilligers, die kwalitatief goede hulp verlenen, maar er zijn ook genoeg clubs die zich voordoen als professioneel, maar eigenlijk niet meer dan passantenhulpverlening kunnen leveren, of op niet verantwoorde wijze eerste hulp verlenen. Zelfs binnen het Rode Kruis is veel variatie.

Het begint met een standaard en eventueel een keurmerk. Pas dan kan je gaan praten over wat een EHBO'er moet kosten, welkekosten je maakt en wat kostendekkend is. Bedenk overigens wel dat veel EHBO'ers het als een echte hobby zien en daar niet per se geld mee willen verdienen. Dan gaat het op werk lijken, toch ;).

Van beveiligers kan je niet op aan, die zijn druk met het eigen werk, maar missen ook de ervaring met het verlenen van eerste hulp.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 5 april 2011, 13:23:36