GRIP 1 Grote hulpverlening (persoon verdronken) Steegweg - Linne 09-01-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Grote hulpverlening (persoon verdronken) Steegweg - Linne 09-01-2011  (gelezen 6580 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

1300001-MR

• Senior gebruiker
Kun je als duiker nu wel je werk doen in de maas ?  De maas staat immers wat hoger als normaal, wat grote stroming geeft... :-\
Ik mag aannemen dat de duikploegleiders dat prima kunnen inschatten.

Gast48368

• Gast
Ik mag aannemen dat de duikploegleiders dat prima kunnen inschatten.

Het is ook een vraag.  ;) Maar de stroming van de Maas is echt sterk, het viel ons gister ook op na een rondje Maas gedaan te hebben.

slengske

• Beveiliger, Manschap B, Chauffeur pompbediener, Instructeur
  • Forum gebruiker
persoon te water

Datum:09-01-2011
Tijd bericht:13:36
Plaats:LinneGeplaatst door:
Voorlichter Midden

-Linne- Op zondagmiddag 9 januari om 13.00 uur is in Linne ter hoogte van de Steegweg een fietser te water geraakt.

De fietser was samen met enkel familieleden in de buurt van de uiterwaarden van Linne en is daar door nog onbekende oorzaak te water geraakt. De hulpverleningsdiensten zijn massaal uitgerukt en de Operarioneel Woordvoerder van Limburg Noord is ter plaatse. Momenteel is de reddingsoperatie in volle gang.

Er is opgeschaald tot grote Hulpverlening en GRIP 1.

Bron: Mediaberichten brandweer Limburg-Noord

slengske

• Beveiliger, Manschap B, Chauffeur pompbediener, Instructeur
  • Forum gebruiker
persoon te water (2)

Datum:09-01-2011
Tijd bericht:13:58
Plaats:Linne
Geplaatst door:Voorlichter Midden

-Linne-  De persoon welke te water is geraakt is om 13.50 uur uit het water gehaald.

De ambulancedienst heeft de zorg over het slachtoffer op zich genomen en zal deze, na behandeling ter plaatse, zo snel mogelijk naar het ziekenhuis in Roermond overbrengen

Bron: mediaberichten brandweer Limburg-Noord

Canonfreak

• Senior gebruiker
Brandweer haalt drenkeling uit water

LINNE -  Aan de Steegweg in Linne, vlak ten zuiden van Roermond, is zondagmiddag rond 13.00 uur een man te water geraakt. Een klein uur later wist de brandweer de man uit het water te halen. Hij is in onbekende toestand in een ambulance geladen en afgevoerd. Dat maakte de brandweer bekend.

De Steegweg komt uit op de Maas in een waterrijk gebied bij de zogenoemde Lus van Linne, een oude meanderende Maasarm.Volgens getuigen is de man een hond achterna gesprongen die te water geraakt was. Daarbij is hij door de stroming meegevoerd. Zijn zoon heeft nog geprobeerd hem uit het water te halen, maar dat lukte niet. De hond is inmiddels veilig en gezond op het droge, aldus de getuigen.

Het ongeval gebeurde in een gebied dat voor een groot deel overstroomd is. Inwoners van Linne ergerden zich zondagmiddag in toenemende mate aan de toestromende ramptoeristen. De politie heeft het gebied afgesloten.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/8689710/__Drenkeling_uit_water__.html?sn=binnenland,buitenland

1300001-MR

• Senior gebruiker
Dodelijk slachtoffer wateroverlast Limburg
Uitgegeven: 9 januari 2011 13:28
Laatst gewijzigd: 9 januari 2011 15:56

LINNE - In Linne is zondagmiddag een man overleden nadat hij eerder op de dag aan de Steegweg te water was geraakt. Dat heeft de politie laten weten. Het is het eerste dodelijke slachtoffer van het hoge water in Limburg.

De Steegweg komt uit op de Maas in een waterrijk gebied bij de zogenoemde Lus van Linne, een oude meanderende Maasarm. Volgens getuigen is de man een hond achterna gesprongen die te water was geraakt.

Daarbij is hij door de stroming meegevoerd. Zijn zoon heeft nog geprobeerd hem uit het water te halen, maar dat lukte niet. De hond is inmiddels veilig en gezond op het droge, aldus de getuigen.

Het ongeval gebeurde in een gebied dat voor een groot deel overstroomd is. Inwoners van Linne ergerden zich zondagmiddag in toenemende mate aan de toestromende ramptoeristen. De politie heeft het gebied afgesloten.

Bron: Nu.nl

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Roermond krijgt het wel voor zijn kiezen deze dagen... :-X

Gast48368

• Gast
Dodelijk slachtoffer wateroverlast Limburg

Ik vind dit trieste gebeuren niet bij de wateroverlast passen. De man is immers gewoon een hond nagesprongen welke te water was geraakt. Hij is dus vrijwillig het water ingegaan, hoog water of laag water,  dat maakt het met dit ongeval niet anders toch?  ???

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Ik vind dit trieste gebeuren niet bij de wateroverlast passen. De man is immers gewoon een hond nagesprongen welke te water was geraakt. Hij is dus vrijwillig het water ingegaan, hoog water of laag water,  dat maakt het met dit ongeval niet anders toch?  ???

De stroming was veel sterker, waardoor hij niet meer uit de rivier kon komen. Normaal gesproken was dat hoogstwaarschijnlijk wél mogelijk geweest, omdat dan de stroming niet sterk genoeg was om de persoon mee te sleuren.

Maar goed, ook ik vraag me af of je dit nu onder de wateroverlast moet laten vallen...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Rescue

• Senior gebruiker
De stroming is vrij pittig daar...

Ik schrik van televisie beelden, waarin brandweer mensen met een waadbroek, en een t-shirt tot over hun middel in het water staan, te dreggen..

Er moet denk ik eerst weer een brandweerman verdrinken, voor dat adequate PBM voor dit soort situaties worden verstrekt, en misschien dat mensen een adequate training moeten volgen.. Die brandweerman heeft geen flauw idee, wat stromend water is, en welke risico hij nam..